"Kenapa? Kau kenal dia ke?" tanya Yoonjie melihat muka Ara yang terkejut itu. "Ta- tak de la, a- aku nampak ada banner gantung sana sini se- sebab tu je" jawab Ara gagap. "Kau demam ke apa tetiba lak gagap" kata Yoonjie lalu menyentuh dahi Ara. "Mana ada aku demam, elok je" kata Ara yang kembali stabil.
"Jom la sambung kerja nanti ada orang pulak cakap kite makan gaji buta" kata Yoonjie menjeling ke arah supervisor kami. "Apa jeling-jeling, buat kerja" katanya sedar akan jelingan Yoonjie. "Wuih, ramainya datang lebih dari seribu orang kan Ara" perli Yoonjie. "Haah, banyak pulak customer hari ni" jawab Ara pula.
__________________________
"Eomma, Tzuyu dah balik!!!" jerit gadis bernama Tzuyu itu. "Eomma!!! Eomma kat mana Tzuyu balik ni" jerit Tzuyu lagi tapi tiada suara yang memjawabnya. Gadis itu mula mencari kelibat eommanya di dalam rumah.
"La, eomma tidur rupanya, patut tak jawab" keluhan lega dihembuskan apabila gadis itu menjumpai eommanya. Dia terus melangkah ke arah ibunya dengan senyap supaya tidak mengganggu lena ibunya.
"Maafkan Tzuyu eomma, Tzuyu tahu yang eomma tak suka Tzuyu kerja macam ni" kata Tzuyu yang hampir menitiskan air matanya.
"Tzuyu masuk tidur dulu ya eomma, jaljayo (selamat malam)" kata gadis itu lalu berlangkah pergi daripada bilik orang tuanya.
"Dah lama dah eomma maafkan Tzuyu," kata wanita separuh baya itu lalu menutupkan matanya semula.
_________________________
"Ara!!!" seseorang memanggilku dari belakang. "Eh, Lisa" kataku seraya memandang tuan punya suara. "Aku dengar kau nak kahwin, betul ke? Kalau betul tahniah" kata gadis itu dengan teruja lalu senyuman aku mula pudar.
"Ma- mana kau tahu???" tanyaku mula perlahankan suara. "Weyh, betul ke??? Aku memain je tadi" tanya Lisa sedikit menjerit. "Janji ngan aku jangan bagi tahu sesiapa" kataku mengeluarkan jari kelingkingku. "O- okey. Tapi kau nak kahwin dengan siapa???" Jawab Lisa lalu menanyakan soalan.
"Na-" belum sempat alu menghabiskan kata-kataku loceng mula berbunyi. "Bye!!!" kataku lalu lari masuk ke kelas. "Weyh!!! Kita sama kelas, kau tak payah nak lari la" jerit Lisa yang jauh ditinggalkan Ara.
___________________________
"Kau ajak aku datang sini kenapa???" kata jejaka itu lalu duduk dihadapan kawannya. "Aku stres la" jawabnya lalu mengeluh. "Nenek aku caka-" belum sempat dia menghabiskan percakapanya dia memotong.
"Kau tak payah nak ceramah kat aku, aku suruh kau datang untuk dengar luahan aku bukannya bagi ceramah" katanya tegas. "Yela, sambung" katanya tekad. "Appa aku suruh aku kahwin" katanya meniup air yang dipesannya tadi.
"Apa? Kau biar betul Tae!!!" kata anak Jeon yang tak percaya. "Geli la, kau kalau ye pun terkejut tak payah la nak tersembur air tu, habis baju aku" kata Taehyung tidak puas hati dengan anak Jeon. "Sorry" kata Jungkook tersengih seperti kerang busuk.
"Tapi kan, kau nak kahwin dengan sapa?" kata Jungkook lagi. "Entah, katanya anak Encik Bae, mana la aku kenal" jawab Taehyung sambil memandang ke luar tingkap. "Cih, bakal isteri pun tak kenal ada hati nak kahwin" bisik Jungkook tetapi dapat didengari Taehyung.
"Kau ingat aku pekak ke, tak dengar apa yang kau cakap?" perli Taehyung. "Mana la aku kenal kalau nama pun kahwin paksa, tak gituw Encik Jungkook?" sambungnya la.
"Kalau aku try dia, boleh?" usik Jungkook. "Boleh, kalau kau nak eomma kau nampak mayat kau esok" kata Taehyung dengan serius. "Aku gurau je, jangan la marah" kata anak Jeon yang memang cari nahas.
"Aku memain je, kau nak try, try la, aku tak kesah, banyak lagi perempuan cantik dari dia" kata Taehyung sebelum menyisip sedikit air yang dipesannya. Jungkook 'smirk' sendirian apabila Taehyung mengizinkannya.
End Part 2
Author:
Author ganti dengan cerita ni dulu, k
YOU ARE READING
His Secret Wife [KTH]
FanfictionApa perasaan kau bila kau kena kahwin pada usia yang muda? 18 tahun & 24 tahun. Itulah yang berlaku pada aku kerana eomma tidak dapat menanggung kos rawatan appa dan kerja sambilan yang cukup untuk makan kami berdua sahaja. "Eomma dengar Encik Kim...