Prologen. MIN MORBROR TROLLKARLEN.
I denna bok, får vi vara med om Narnias födelsedag. Vi får se hur Det stora Lejonet Aslan skapar hela Narnia. Och alla djuren och träden.Personligen älskar jag denna bok speciellt mycket! För den talar till mig.
C. S. Lewis eller Jack som han ville bli kallad för. Var ett stort geni.
Som skrev på ett levande sätt för människor i alla åldrar.
Inte bara för barn.
Jag är i skrivande stund 39 År. Och skall fylla 40 denna sommar.Och mitt första möte med Lewis skedde när jag som liten såg BBC s filmatiseringen av Narnia Böckerna på tv på 1980 talet. Redan då upplevde jag något som jag inte kunde förklara.
Jag kände att det var sant. Aslan fanns! Jag trodde på Aslan och jag trodde på Narnia.
C. S. Lewis döpte min fantasi.
Jag fick mitt andra möte med Lewis 2004 då en vän gav mig en biografi i julklapp om Lewis.Jag läste den och blev så gripen och hänförd.
Jag visste inget om Lewis innan.
Bara om Narnia.Jag har boken om Lewis kvar. Och har läst om den gång på gång sedan jag fick den 2004.
Jag är en personligen kristen. Men Jag tror att Gud inte bara talar till kristna utan till alla som är öppna för Honom.
Gud kan man inte låsa in i ett fängelse!! Gud gör vad han vill.Precis som Aslan. För Aslan är inget tamt Lejon.
Han handlar rättvist med oss alla. Men alla kan inte uppleva Honom.
Man måste nollställa sig själv som ett barn.Det är som Jesus Kristus säger i Bibeln.
Låt barnen komma till mig för himmelriket tillhör sådana som de.Personerna i boken. Pojken Digory och flickan Polly får vara med om att få komma till en annan värld och vara med när Aslan skapar Hela Narnia.
Jag blir ödmjuk av att läsa den.Jag känner en sån kärlek till Lejonet.
Av hans kärlek till oss alla. Precis som Jesus ger sig Aslan själv till oss. Ända till döds.Jag vet att jag inte är kvalificerad att skriva denna bok.
Men då Jag har upplevt en inre maning att göra det så lyder jag det.
Jag känner mig lycklig av att få skriva den. Det känns som ett viktigt uppdrag, och jag vill ge det här vidare till andra.
Lyssna till barnet inom er. Ty himmelriket tillhör sådana som de!!
ESTÁS LEYENDO
NarniaKrönikan i Biblens Ljus. Av Markus Sixtenstam.
FantasíaNarnia Böckerna skrevs av C. S. Lewis. Han ville att Barn skulle få se Jesus Kristus i Lejonet Aslan. Jag Har forskat kring dessa böcker och har sett sånt som jag tycker är värt att dela med sig av. jag hoppas ni som läser detta skall tycka om de...