Născut în secolul XIX - lea in același secol mort.
Jack spintecătoru este un pseudonim acordat unui criminal în serie anonim activ în jurul regiuni Whitechapel și în districtele adiacente orașului Londra, Anglia în toamna anului 1888. Numele sau este preluat dintr-o scrisoare trimisa Agenției Centrale de Știri din Londra de către o persoana care pretindea ca este ucigașul.
Victemele sale era alese dintr-un rand de femei ce practicau prostituția. Crimele se petreceau fie în timpul nopții, fie dimineața devreme, în locuri publice sau semi-publice. Gatul victimei(victimelor ca da) era tăiat după ce i se mutila trupul. Teoriile susțin ca victimele erau strngulate pentru a fi reduse la tăcere, lucru care explica lipsa sângelui de la locul crimelor. Scoaterea organelor interne din trupurile a 3 victime i-a determinat pe oficiali sa presupună ca ucigașul avea cunoștințe de chirurgie.Ziarele publicate despre Jack Spintecătoru iau adus multă faima acestui criminal anonim totodata arata și tentativele eșuate a politiei ca să îl prindă uneori ajungând la locul crimei mai târziu de câteva minute.
Ucigașul nu a fost niciodată indentificat, legendele ce privesc acest omoruri au circulat ca o combinație de cercetări istorice cu folclor și pseudoistorie.
De-a lungul anilor, mulți autori, istorici și detectivi particulari au propus diverse teorii despre cine este ucigașul,numarul lor sau numărul victimelor.
Dosarele de la politia Metrolitana arata ca investigațiile au început în 1888 pana la urma lunduse în considerare unsprezece omoruri desfășurate pe parcursul perioadei 3 aprilie 1888- 13 februarie 1891 sunt cunoscute și sub denumirea "Crimele din Whitechapel". Cel puțin alte șapte crime sau atacuri violente au fost atribuite lui "Jack Spintecătoru" de către numeroși sicritori sau istorici.
Dintre cele 11 omoruri investigate de politie 5 dintre ele au fost desemnate ca fiind unui singur infractor (va dați seama cui). Cele 5 victime canonice sunt :1. Mary Ann Nichols( pseudonimul sau fiind "Polly") născută pe 26 august 1845 și omorâtă vineri pe 31 august 1888. Avea 43 de ani cand a fost ucisa. Cadavrul sau a fost găsit dimineața în jurul orei 3:40 în fata unui grajdi la intrarea în Buck's Row (acum poarta denumirea de Durward Street), o strada laturalnica din Whitechapel situata la o depărtare de 200 yarzi de London Hospital.
2. Annie Chapman (pseudonimul sau fiind "Dark Annie") născută în septembrie 1841 și omorâtă sâmbăta pe 8 septembrie 1888. Cadavrul sau a fost descoperit dimineața în jurul orei 6:00 lângă o ușă în curtea din spate unei case situate pe Honburg Street în orașul Spitalfields. Avea 47 de ani o sănătate precara și era săracă.
3. Elizabeth Stride (pseudonimul fiind "Long Liz"), născută pe 27 noiembrie 1843 în Suedia și omorâtă duminica pe 30 septembrie 1888. Cadavrul sau a fost descoperit în apropierea orei 1:00 pe pământ în Dutfield's Yard(nu știu dacă am scris bine) de pe Berner Street (redenumita Henriques Street) în Whitechapel. Avea 44 de ani când a murit.
4. Catherine Eddowers (utiliza pseudonimele de "Kate Conway" și "Mary Ann Kelly") născută pe 14 aprilie 1842 și omorâtă în același zi ca victima anterioara Elizabeth Stride. Avea 46 de ani când a murit. Specialiști în ripologie se refera la acest circumstanțe ca la"dublu eveniment ". Cadavrul afișat găsit în Mitre Square, în The City of London. Corpul sau a fost mutilat și criminalul i-a scos rinichiul stâng.
5. Mary Jane Kelly(s-a autointitulat" Marie Jeanette Kelly " și după o excursie în Paris era cunoscuta sub pseudonimul" Ginger") născută în 1863, având origini irlandeze. A fost omorâtă vinerea pe 3 noiembrie 1888. Avea aproximativ 25 de ani când a fost ucisa. Cadavrul mutilat a fost găsit dimineața după ora 10:45 în patul din singura camera a locuinței sale, nr 13 de pe Dorset Street, spitalfields.
Din punct de vedere istoric, faptele ucigașului sunt prezentate în memorandumul apărut în 1959 al lui Sir Melville Macnaghten, șeful departamentului de Investigație a crimelor din cadrul de politie Metropolitane. Macnaghten nu s-a alăturat acestei situații decât la un an de la comiterea crimelor, iar înscrierile sale au fost contestate de alți investigatori.
Inspectorul Ferderik Abberlin avea o opinie contrara lui Macnaghten în legătură cu victimele ucise de aceeași persoana.
CITEȘTI
Criminalii lumii
Historical FictionCitește despre cei mai mari criminali din lume. Poate îți va plăcea cartea și îmi dați un vot.