The begin

5 2 0
                                    

Vandaag is de dag, de dag waar ik al zo lang op wachten.
Mijn verjaardag! Ik word eindelijk 18 en mijn ouders hadden belooft dat als ik 18 werd ze een piano zouden kopen voor me.
Ik hou al heel lang van muziek maken, ik zing al sinds ik klein ben. Toen ik 5 was ging ik bijna elke dag naar mijn buurvrouw om pianoles te krijgen, maar nu eindelijk kan ik ook thuis oefenen.
Ik ren naar beneden door naar de woonkamer, waar mijn ouder op de bank zitten met een heerlijk ontbijt voor zich op de tafel. Ze kijken mij beide glimlachend aan en mijn vader wijst naar de hoek van de kamer. En inderdaad, daar staat een mooie zwarte piano, glimmend en wel, helemaal nieuw. Ik kijk ze beide aan en ze knikken lachend en ik loop naar de piano en begin te spelen. Mooier kan deze dag niet worden.

Als ik heb ontbeten en me aangekleed ga ik meteen naar Kitty, mijn buurvrouw. Ze is in de 70 en was zelfs bij mijn geboorte. Ze heeft me leren spelen en elke dag ga ik naar haar toe, om te spelen en om te praten. Ook kom ik natuurlijk langs om gezellig wat te eten, aangezien ze weet dat ik van eten houd. En dan ook heel veel, eten is mijn leven!
Als ik de deur open doe, aangezien ik de sleutel heb, ga ik naar de woonkamer waar ik Kitty al zie zitten.
'Goedemorgen Kitty.' Begroet ik haar. 'Gefeliciteerd Maya, 18 alweer, mijn kleine meid is al volwassen!' Ze pakt wat achter haar rug vandaan. 'Hier voor jou, en nog vele jaren hè dan kan ik naar je mooie liedjes luisteren.' Ze houd er van als ik met zelf geschreven liedjes kom. Als ik het pakje open maak zie ik een prachtige zilveren ketting met een vogel en het steeltje van een muziek noot eraan. 'Hij is prachtig Kitty dankje!' zeg ik als ik haar knuffel. 'Alles voor jou lieverd.' Ik blijf nog een hele tijd we praten veel, ik speel een paar nieuwe liedjes en ze geeft haar commentaar erop. We lunchen samen en om een uur of vier ga ik naar huis.

---

Hallo iedereen, welkom bij mijn eerste verhaal! Verwacht er dus ook niet te veel van. Ik zal proberen zo vaak mogelijk te uploaden en ook online te blijven. Dit zal ook een short-story zijn dus verwacht ook daar niet te veel van.


Why are you a turtle?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu