Na school ga ik naar de parkeerplaats van school naar Lucas auto. Ik zie hem al wachten en stap in.
'En hoe was je dag?' De standaard vraag die ik krijg als hij iets in gedachten heeft . 'Zwaar zoals elke dag.'
'Maar je zag mij toch vandaag, dan heb je meteen een leuke dag dat kan bijna niet anders.'
'Natuurlijk was dat leuk, maar de rest alleen niet.'
'Oh, nou zullen wij het dan toch leuk maken. We gaan ijs halen!'
'Top idee!' Ik houd van ijs, daarom gaan we ook elke week ijs halen. Meestal neem ik cookie en banaan, dat is zo lekker!
'Rijden dan maar.'Als we op het terras zitten en we onze ijsjes eten, zijn we midden in het meest random gesprek ooit.
'Maar buffels zijn schattig, ze zijn cute en hebben zo'n lekkere wollen vacht.' Zeg ik.
'Ja maar ze zijn ook heel gevaarlijk, je moet niet zo dicht in de buurt komen. Weet je hoe sterk die beesten zijn.' Typisch Lucas mijn liefde voor iets nieuws verpesten.
'Ja maar toch, dat maakt niet uit. Kijk naar die schattige hoorntjes en die leuke oogjes.'
'Ugh ik geef het op. Als je dood gaat door een buffel, kom dan niet naar mij toe.' Hij wilt me niet dood hebben, daarom gaat hij weer van dit soort rare dingen verzinnen. Hierdoor wilt hij voorkomen dat ik niks met buffels ga doen later.
'Zal ik toch niet doen, ik ben dan dood slimpie.' Soms is Lucas een beetje dom, hij is slim, maar dom.
'Jaja kijken wie hier de slimme is, ik ben al van school af volgens mij.'
'Maar ik krijg en jou kennis en die van alle andere mensen, waardoor ik geniaal ben!'
'Soms snap ik niet waarom ik vrienden met je ben Maya,' lacht Lucas.
'Soms snap ik dat ook niet, waarom ik vrienden met mezelf ben.'
En zo gaat het nog een hele tijd door, totdat Lucas mij om 19:00 stipt weer voor mijn huis afzet.
'Doe de groeten aan je ouders van me!' Schreeuwt hij en hij geeft een kus handje.
'Doe ik!' En ik geef een kus handje terug. Daarna loop ik naar binnen. 'De groeten van Luc!' Schreeuw ik door huis. Als niemand antwoord besluit ik om naar de keuken te gaan. Hier zie ik mijn ouders ook al zitten met het avondeten.
'Ook een goedenavond.' Zegt mijn vader lachend.
'Een hele prettige avond mijn vader en mijn moeder.' Soms kunnen mijn ouders heel raar doen, waardoor ik ook hele rare dingen ga doen. Dit is hiervan het perfecte voorbeeld.
'En vanavond voor onze prinses, hebben we speciaal chinees gehaald.'
'Kijk en daarom houd ik van jullie.' Zeg ik tegen hun.---
Deel 3 ik weet niet hoe maar er komen gewoon woorden op papier.
JE LEEST
Why are you a turtle?
Short StoryAlways believe in yourself, because if you don't, then who will, sweetie? -Marilyn Monroe-