part 3

15 1 0
                                    

"fia saya nak tanya awak sikit boleh tak,please tolong jujur na".
"mesti lah boleh tanya ja,banyak pun tak apa saya tak kesah,okey saya cuba untuk jujur".
"awak sekarang ini sudah berpunya atau pun belum Lagi".
"hahahaahaaaaa,itu ja yang awak nak tanya,masih single lagi lah,kenapa awak nak try ka".
"amboii gelak sakan nampak,ehhh macam tahu ja yang saya nih nak try awak".
"try lah kalau berani".sambil menujuk penumbuk.
"amboii garangnya akak nih,tak berani lah pula".
"hahaa baru tau".
"tapi,boleh tak kita couple".sambil buat merayu dan buat muka kesian.
"macam tuh ja mintak couple!,tak sweet lah awak nih,okey lah saya terima".
"yeahhhhhhhhhhh"sambil berdiri dan melompat.arfia hanya tersenyum malu dan melihat perbuatan zafril.
"awak duduk lah, malu lah orang tengok".
"biar lah orang tengok,saya tengah rasa bahagia sekarang nih".

................

Setiap hari aku akan datang ke rumah arfia untuk pergi ke sekolah sama-sama.lagi pun jarak rumah kami tidak jauh.setiap kali masa free atau apabila cikgu tidak dapat masuk kedalam kelas kami berlajar dan mengulangkaji sama-sama.bukan sahaja di dalam kelas sahaja kami bersama,tetapi semasa  rehat dan semasa datang atau balik pun bersama.

Aiman memerhati dari jauh dan mula merancang untuk memisahkan mereka berdua.selagi mereka berdua masih rapat aiman tidak akan berpuas hati.

...............

"ril lama gila kot tidak keluar rehat dengan kau, jom lah".
"lain kali lah kita keluar aku dah janji nak keluar dengan arfia".
"wey tuh arfia keluar dengan tasha,sudah lah jom pergi rehat".sambil aku menepuk di bahu zafril.

"kau sekarang nih bukan main rapat lagi dengan arfia, siap tak boleh berangang lagi, ada apa-apa ka shere lah sikit".

"aku sudah couple dengan dia".

"serious lah wey, biar betul, taniah wey, akhirnya sahabat aku sorang nih sudah berpunya, aku ini tak tahu lagi bila, aku bahagia tengok kau sekarang ril, jaga dia baik-baik".(tapi di dalam hati aku,aku geram sangat dan aku akan pastikan hubungan kau hancur. baru aku bahagia).

"thank bro, petang nih jadi tak nak main bola sepak"

"mesti lah jadi, okey petang nih pukul 5.30 jumpa dekat padang".sambil menepuk di belakang bahuku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 21, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku yang kau tinggalkan Where stories live. Discover now