Kapitel 3

213 6 1
                                    

Jag skriver in ett snabbt svar, det kan ju vara bra att glömma bort allt för en stund.

Jag dra på mig svart kort klänning som sitter väldigt tight och den är väldig urringad.

Jag trycker upp brösten så dom ser större ut sen går jag ut i badrummet .

Jag sminkar mig ganska mycket med puder, concealer bronzer, rouge, highlighter, ögonskugga, eyeliner och mascara, jag fyller även i ögonbrynen.

När jag jag är klar tar jag min iPhone och pluggar in hörlurarna och sätter på amnesia med 5sos.

Jag börjar gå mot busshållsplatsen.

När bussen äntligen kommer så tar jag upp min mobil och visar min biljett. Jag sätter mig på ett ledigt säte ganska långt bak.

Jag hör att låten slutar och en tjej med blå ögon och blont hår, mellan 165-170 kommer in i bussen och sätter sig snett bakom mig. Det tar inte så lång tid innan jag känner en lätt knackning på min axel. Jag tar ut hörlurarna.

- Hej jag heter Elina, säger hon och ler.

- Hej, säger jag och ler lite halvt.

- Jag är ny här i stan och jag undrar vart *******vägen 9 ligger, frågar hon lika glad som innan.

- Jag ska också ditt vi kan gå tillsammans om du vill, föresten jag heter Elsa, säger jag och ler lite mer än innan.

- Ja gärna, säger Elina och ler denna gången med tänderna.

Om jag inte skulle varit tjej hade jag verkligen haffat direkt.

När vi kommer fram till busshållsplatsen vi ska av på går vi av och börjar gå mot huset där festen ska vara.

När vi kommer fram står det folk och röker utanför och så står det några och grov hånglar.

När vi kommer fram till dörren går vi in.

Innanför dörren står det ett par och grov hånglar, personerna vänder sig om och när jag ser personernas ansikte känns det som om att någon sliter ut mitt hjärta och trampar på det.

Two heart beat as one ( Nash grier )Where stories live. Discover now