Türk-Kürt Ayrımı

35 3 3
                                    

"Toplumum top oldu patlatıldı,
Kürt-Türk dediniz aga kandırıldık."
-Rota
("Durma" adlı parçası)

Medyadaki abimiz bu ülkede yıllardır süregelen Türk-Kürt ayrımından dolayı intihar etmeye çalışmış, şu an yoğun bakımdaymış.

Uzun zamandır böyle bi kitap yazma fikri aklımdaydı fakat elime anlatacak konu geçmemişti. Şimdi onu maalesef bu yoldan buldum.

Öncelikle toplumda gözlemlediğim kadarıyla bir "Kürtler kötüdür" algısı oluşmuş. Kürt arkadaşları olan biri olarak söylüyorum TAMAMEN YANLIŞ.
Onları kötü şekilde lanse eden Türk'lerin ta kendisi. Adam Doğu'da doğmuş, bulunduğu yerde imkan yok, belki birazcık para kazanırım diye İstanbul, İzmir gibi şehirlere göç ediyor. Oralarda da şivesi, saçı, ten rengi gibi kendi elinde olmayan özellikleri yüzünden aşağılanıyor. Abi aşırı iğrenç bir şey bu.

"O parmakla göstermen kibrini
Beni deli etti diye
Ben niye suçlu oldum abi kasten"
-Rota
("Soğuk Değil" adlı parçası, "Kukla" adlı şarkısında takındığı protest tavrından ötürü üç gün Silivri Kapalı'da yattı ve hapisten çıktığı gibi bu parçayı yayınladı, parça koğuşunda tanıştığı Reşit adlı Kürt bir abimizin yaşadıklarını anlatıyor)

(Alıntı yaptığım şarkıları bölümün sonuna koyacağım, mutlaka dinleyin anlatmak istediğim şeyleri benden daha iyi ve ayrıntılı anlattıklarını düşünüyorum özellikle Soğuk Değil'in)

Bu durum hepimizin ayıbı.

(Düşüncelerinizi yorumlarda benle paylaşın, birlikte bu konular hakkında konuşalım)

Rota- Durma

Rota- Kukla

Rota- Soğuk Değil

İrdelemedikleri ve Yapılan YanlışlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin