VI. kapitola

25 3 1
                                    

Rychle jsem přistoupila k Matějovi, přestože mi přítomnost vojáků byla proti srsti. Poklepala jsem mu na rameno a ukázala na přicházející dvojici. Přibližovali se docela rychle, už od nás byli asi 200 metrů. Matěj se otočil k strážným, s nimiž se ještě před chvílí bavil.

,,To jsou oni, ti co po nás jdou."

Strážní přikývli a jeden z nich naznačil, že si máme stoupnout za ně. Když jsme tak učinili, přicházející muži se již nacházeli ve vzdálenosti asi dvaceti metrů. Zastavili tři metry před strážnými a jeden z nich, ten napravo, promluvil.

,,Pěkné dopoledne, pánové.-"

,,Nemáte tu co pohledávat. Odejděte, jinak budeme nuceni vás odsud odvést násilím." Přerušil ozbrojenec muže. Bylo vidět, že nemá náladu se s nimi hádat a nejraději by je na místě zabil. Muž stojící před ním je však stále v klidu a jen po něm hází pohled opovržení.

,,Co hned tak zprudka? Ani jste mě nenechal domluvit, měl by jste se zkusit ovládat... Ale proto tu nejsme. Dostali jsme příkaz přivést ty děti. Takže bych to navrhoval takhle: vy nám dáte ty děti a my zase v klidu odejdeme a obě strany budou mít o starost míň."

,,A když vám ty děti nedáme?"

,,To bych vám nedoporučoval."

,,A já bych vám nedoporučoval tu zůstávat byť jen o minutu déle, jinak za sebe neručím."

Myslím, že je všem jasné, že v tuto chvíli si s ním není radno zahrávat. Muž zvedá ruce na znamení, že se vzdává a ustupuje o krok dozadu.

,,Dobře, my klidně odejdeme, ale vy by jste se měli taky rychle zbalit, protože věřte, že tu nechcete být, jakmile se vrátíme."

,,Ty mi tu nebudeš vyhrožovat, vypadni odsud! Poslední možnost, máš štěstí, že už neležíš na zemi v kaluži vlastní krve. To se může rychle změnit, takže už koukej vy-pad-nout!"

Na poslední slovo dává větší důraz, jakoby si chtěl být jistý, že odejde a on nebude muset použít svou zbraň. Nervy strážného už opravdu visí na vlásku. Muž kýve na svého společníka a oba se vydávají stejnou cestou zpátky.

Stejně však všichni přítomní minimálně tuší, že je nevidíme naposledy, a že se opravdu vrátí.

Ignis Dracones [Pozastaveno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat