Tok Tok Tok .
" Masuk "
" Baek .. kau still ada keje ke .. jom lunch dengan aku .. aku lunch sorang harini .. " pelawa Yixing
" Give me 5 minutes .. I want to finish this work .. " balas Baekhyun
" Okay .. aku tunggu kat luar "
[ Baekhyun pov ]
Inilah keje aku hari2 .. Kena siapkan kertas projek untuk majukan bisnes appa aku nii .. Kalau aku tak susahkan appa waktu aku pegi rombongan uni dulu .. appa takkan pergi tinggalkan aku .. semuanya salah aku .. jadi aku akan buat apa saja untuk majukan bisnes appa ..
Let me introduce myself .. Nama aku Byun Baekhyun .. Aku adalah co-CEO untuk Byun Holdings .. CEO syarikat Byun Holdings adalah abang aku Byun Baeksoo .. Abang aku tuu bukannya boleh diharap sangat .. ada je alasan nak lari daripada keje .. jadinya aku laa yang kena buat keje dia ..
Tadi tuu Yixing , kawan uni aku .. dia adalah orang yang tau semua rahsia aku .. termasuk first love aku yang aku masih tercari cari .. Selain aku nak tolong majukan bisnes appa aku nii , ada sebab lain aku keje kat syarikat nii .. sebab lain adalah aku nak cari first love aku dalam syarikat appa aku nii ..
Aku cuma tau first love aku keje dekat cafeteria syarikat appa aku nii je .. selebihnya masih tidak dapat cari ..
Cukup laa tuu untuk self pov aku nii .. kesian Yixing tunggu aku kat luar ..
[ End pov ]
-------------------------------------
" Baek , kau nak makan apa .. harini aku belanja "
" Sejak bila kau tergerak hati nak belanja aku .. selama nii kedekut .. nak keluarkan 1sen untuk aku pun tak boleh "
" Kau nak ke taknak .. taknak aku belanja takpe .. aku tak kesah .. jimat duit aku .. "
" Okay okay .. kau nii Yixing .. saja ugut aku .. hmmm , order kan aku dolsot bibimbap .. air aku nak aloe vera "
" Ok .. kau pegi cari tempat duduk .. nanti aku datang "
Baekhyun pergi berjalan ke arah meja yang ada di tepi tingkap .. sebab dia suka tengok luar.. masa dia jalan pegi ke meja tuu .. dia terlanggar dengan seorang yeoja .. yeoja tuu tengah bawa dulang berisi air , habis jatuh cawan tuu semua .. ada cawan yang pecah .. kalau tengok kat tempat tuu bersepah jadinya ..
" Gwenchana ? Mian saya tak sengaja .. saya tak perasan awak tengah bawa dulang nii "
" Dae .. Gwencahan .. takpe saya oleh kemas kaca nii .. encik boleh sambung jalan semula ke meja encik .. dan jangan lupa pandang depan bila jalan ye encik "
" Amboi yeoja nii .. perli aku ke .. jap kenapa aku macam pernah dengar suara nii .. tapi suara sape ekk .. tak ingat laa .. apa kata aku tengok muka dia .. " kata Baekhyun dalam hati
Baekhyun kecewa sebab dia tak dapat nak tengok sepenuhnya muka yeoja tuu .. sebab yeoja tuu pakai topi sampai tak nampak mata dia .. nampak sangat dia taknak orang tengok dia ..
Harini Baekhyun tak pandang tengok luar tapi dia sebok perhatikan yeoja tadi buat keje .. sampai Yixing ada depan dia pun dia tak sedar
" Baek ? Baek ? ooo Baek ? Woii Baek ! " laung Yixing sebab dia geram Baekhyun tak dengar dia panggil
" Haa .. kau ni Yixing .. terkejut aku tau tak .. kalau kena heart attack macam mana .. "
" Padan laa muka .. aku panggil kau dekat 100 kali kau tak dengar .. tah apa yang kau perhatikan sampai tak dengar aku panggil kau aku tak tau laa "
" Tuu haa , aku tengah tengok yeoja tuu .. aku tak tau laa kenapa aku sebok nak tengok dia .. macam aku pernah terserempak dengan dia .. Cuma tak ingat bila "
" Oii .. Tak guna punya Yixing .. aku cakap dengan dia .. dia boleh sebok makan pulakk .. Weyy .. makanan yang aku order mana ? makanan kau je sampai .. "
" Makanan kau kejap lagi diaorang hantar .. tunggu jelaa "
Baekhyun buat muka bila Yixing cakap macam tuu .. Baekhyun terpadang yeoja tadi .. yeoja tuu tengah bawak dulang berisi makanan ke meja dia ..
" Mungkin tuu makanan aku kut yang dia bawak tuu .. " kata Baekhyun dalam hati
" Mian lambat .. Enjoy your meal sir "
" Chakkaman .. Nama awak apa "
" Just panggil saya Kim "
" Nama pe-- .. Haihh , aku baru nak tanya lagi dia boleh blah macam tuu je .. nampak sangat reject aku "
Baekhyun tengok jam sebelum suakan makanan tuu dalam mulut dia .. What ?! dah dekat pukul 2 .. matilah nak .. dah laa kejap lagi aku ada client untuk bincang pasal projek .. baik aku makan cepat ..
" Baek , kalau ye pun slow laa sikit makan tuu .. "
" Mana boleh .. aku lupa yang aku ada client kejap lagi .. "
" Pukul berapa kau jumpa client ? "
" Pukul 2 "
" Patutlaa .. makan cepat2 .. kejap lagi lari client kau tuu nanti "
Tak sampai 5 minit Baekhyun makan .. licin pinggan dia .. cepat betul dia makan ..
" Okay , Yixing aku pegi dulu .. kau bayar kan .. aku naik dulu .. "
" Haihh laa kawan aku nii .. tak menyempat betul .. kalau ye pun habiskanlah dulu air kau ni betul2 .. membazir punya anak byun .. " bebel Yixing
Selesai bayar makanan , Yixing pegi jumpa yeoja yang Baekhyun sebok nak tahu tentang diri dia ..
" Yeon .. sampai bila kau nak berlakon stranger dengan Baekhyun tuu .. kesian dia aku tengok .. tercari-cari kau .. "
" Aku belum sedia nak jumpa dia .. mahupun bercakap .. kau nii satu Lay .. cuba sebelum kau datang sini dengan Baekhyun .. Mesej laa aku yang kau datang dengan siapa .. takdelah aku susah2 kena berlakon pakai macam nii "
" Aku taknak mesej kau sebab aku nak dia tau yang yeoja tuu first love dia .. aku taknak buat dia masih tercari-cari kau .. "
" Kau nii .. Cousin yang tak boleh diharap langsung .. aku minta kau tolong aku dalam hal kecik pun susah .. "
" Kawan aku lebih penting daripada cousin aku yang bengap nii .. malu nak start conversation dengan Baekhyun .. kalau dah suka tuu cakap jelaa .. ni tak sebok nak simpan .. pastu luahkan semua benda kat aku .. bla bla bla "
" Dah laa .. naik bernanah telinga aku dengar bebelan kau tuu .. dah lebih pukul 2 .. bila kau nak pegi masuk keje "
" Hek eleh ... K fine .. Aku pegi masuk keje .. nasib kau harini .. kalau tak lagi panjang kau kena dengan aku "
Tae Yeon buat muka .. Tetiba dia rasa bersalah dengan Baekhyun ..
" Mianhae Hyun , Yeon belum sedia nak jumpa dengan Hyun setelah 5 tahun hilangkan diri dari Hyun.. Harap Hyun tabah .. tak lama lagi kita akan berjumpa " kata Taeyeon dalam hati kesal
-----------------------------------------
This is the beginning for this story ..
Stay tune to read what happen next ..
Your VOTE is most WELCOME ! ^-^
Follow me to read my another upcoming story
YOU ARE READING
[ On-Going ] [ Slow Update ] 너만을 위해서 .. Just For You
FanfictionMengisahkan tentang seorang namja korbankan diri dia semata-mata ingin selamatkan yeoja yang dia cinta dan juga anaknya ^-^ ..