''Hejdå mina gamla elever'' sa fröken när vi sågs antagligen för sista gången i våra liv eftersom att hon skulle flytta till Luxemburg så vi gav varandra en snabb kram och sedan var det slut efter nio år så skulle vi lämna varandra och jag måste erkänna att jag var lite ledsen för det.
''Omg tänk att om tio veckor börjar vi gymnasiet!'' sa jag
''Men hallo tänk istället att du har tio veckor på dig att göra vad du vill'' sa Louise
Sant men kom igen är inte gymnasiet en ganska stor grej tänkte jag men jaja sommarlovet är ju bättre och
jag ville inte fortsätta prata om skolan så jag försökte snabbt byta samtalsämne. Nu hade vi äntligen
''Hoppas att det finns några snygga killar där'' (för vad skulle vi annars prata om???)
''Ja verkligen sa Sophie, då har man ju iallafall en bra anledning att gå upp så tidigt på morgonen''
Jag tog en bit till på min jordgubbscheescake och tänkte att jag inte ens visste vilken klass jag skulle hamna i tänk så kom jag inte i samma klass som Emilia, Louise, Mika och Sophie...
Och som om Emilia hade läst mina tankar så sa hon
''Hallo omg tänk så kommer inte alla vi i samma klass nu när vi har kämpat så hårt för att komma i samma skola!''.....
------------------
Första dagen i gymnasiet.
på telefonen:
Jag: hej tänk att vi ska träffa varandra för första gången på tio veckor!!!
Sophie: Jag vet! lova att du aldrig är borta hela sommarlovet en enda gång till!
Jag: hoppas verkligen inte det
Sophie: Så är du inte glad för att få se om det finns någon snygg kille på skolan idag?
Jag: Jo men hallo vill inte du också veta? du får det ju att låta som om jag är den enda som vill det! ;).
Sophie: Det beror väll på hur snygg han är.
Mamma ropar...
Jag: Jag är ledsen men jag måste gå mamma kallade precis hejdå.
Sophie: Hejdå
''Hej asså shit ni måste berätta allt som har hänt här i Sverige denna sommaren jag missade ju till och med the fooos konsert här'' sa jag
''Eee det gör nog inte så mycket för titta där är är dem ju!'' Sa Mika
''Omg går de i tvåan på vår skola!?!'' Sa Sophie
''Vi måste gå framm och berätta att vi är foooers!'' Sa Louise
''Nej det kan vi inte då vill dom ju inte bli vänner med oss vi kan ju bara fråga lite om skolan'' sa jag
''Ja det gör vi kom!'' Sa Emilia
''Eee hej vet ni vart sal I ligger?'' frågade jag för att vi inte bara skulle följa efter dem helt tyst
''Haha hej på dig med är du nervös eller?'' sa Omar
''Tja typ det är ju mitt första år här och så sa jag så det är jag väll''
''Okej det var jag också när jag började här men det behöver du inte vara denna skolan är verkligen jättebra!'' berättade Omar
''Men sal i vet du var den ligger'' sa jag lite glatt
''Såklart jag vet det kom med mig killar ni kan väll visa de andra fyra tjejerna runt?'' frågade Omar
''Såklart kom med oss'' sa Felix
Och man såg på långt håll att Louise gillade honnom.
''Och förrästen jag glömde att presentera mig jag heter Omar''
''Haha jag vet hehe'' sa jag
''Hehe såklart''skrattade han
När vi hade skrattat färdigt blev det tyst en stund och vi bara gick och han hejade till sina kompisar på vägen
''Jag heter Elli''sa jag för att bryta tystnaden
''Fint namn'' sa Omar
''Tack tror jag'' sa jag
''Varsågod tror jag'' sa Omar lite på skämt
Sedan blev det tyst igen...
''Jag hörde att ni spelade här i sommras''
''Ja det gjorde vi sa Omar var det bra eller?''
''Jag vet inte jag var i Spanien hela sommaren'' sa jag lite ledsamt
''Jaha'' sa Omar lite besviket och flinade lite gran bara för att han inte skulle se så ledsen ut
''Men jag har sparat biljetten för jag trodde först att jag kunde komma''
Genast såg han lite gladare ut och började berätta om att alla som gick på deras konserter bara brukade skrika dem rätt upp i ansiktet och en tjej blev så nervös att hon glömde vad hon hette. Han fortsatte prata om att han tyckte att jag var så trevlig och verkade så äkta men till slut var vi framme. utanför salen såg vi de andra killarna och mina bästisar.
''Varför tog du en omväg?'' frågade Ogge
Jag smålog lite för det betydde ju att han ville vara med mig extra länge.
''Va vi tog ingen omväg'' sa Omar lite generat också kollade på Ogge som om att han skulle spela med
''Jo sa Felix det gjorde du faktiskt''
Och nu kunde jag inte låta bli att skratta lite.
''Jaja men hörni vi måste nog gå till vår sal nu sa Omar för att inte behöva erkänna vad han gjorde men vill ni sitta med oss på lunchen?''
Då var jag ganska snabb med att svara ja och alla var jätteglada och pratade om hu mycket de gillade vars en kille i bandet. Hur glada vi än var så var vi tvungna att fokusera på lektionen och i början kom rektorn in och höll tal och sedan skulle vi gå på rundtur över skolan som gör oss nya kändes enorm och gissa vilka vi träffade på vägen tyvärr hann vi bara säga hej men vi skulle ju iallafall få äta lunch med dem...
Men så blev det inte. Eftersom att Sophie har diabetes så måste hon heltiden ha koll på sitt blodsocker men på grund av den där the fooo grejen så glömde hon det han hade inget blodsocker alls så vi fick åka med i hennes ambulans och vi hann inte berätta för killarna vad som hade hänt. Men i ambulansen hann vi inte tänka så långt eftersom att vår bästa vän var nära att dö. Jag visste inte vad jag skulle göra och allt kändes bara hemskt och jag ville inte ens tänka på sanningen om hur det kunde gå. Som tur var så fick hon dropp och ett kilo lösgodis så blev hon också sjukskriven en vecka för att komma i balans. Och dagen efter fick vi berätta för killarna vad som hade hänt. Oscar reagerade starkast och det var tydligt att han blev mer orolig än de andra men jag sa inget han hade ändå tillräckligt med saker att oroa sig över.
''Såå vill du kanske göra något efter skolan?'' frågade Omar med en svag ton utav nervositet.
Jag skrattade till lite
''Klart att jag vill!'' sa jag. Herregud han är så gullig när han är nervös.
''Kul men mitt hus håller på att renoveras så kan vi va hos dig?''
''Ja det tror jag men min bror kommer antagligen att vars lika högljud som vanligt'' sa jag bara för att det inte skulle bli allt för pinsamt när vi väl kom hem till mig.Så det var den första jätte långa delen hoppas att den inte blev för långtråkig!
Hörs i nästa kapitel📖