1.Země za mořem

32 4 5
                                    

Noc pomaličku začala ustupovat a obloha pozvolna nabírala šedavý nádech. Bylo ještě příliš brzy na to, aby se ta doba dala považovat za časné ráno. Vlny se tříštily o skalní útesy s vervou neklidného dravce. Vždy, když jedna z nich znova vyzkoušela odolnost mnoha a mnohaleté skály, vyletěla do vzduchu ledová sprška vody. Hustý les rostoucí na hřebenech těchto velikánů se střídavě klaněl mocnému kouzlu divoké přírody. Pod náporem studeného větru se ohýbaly i pokroucené borovice - mohutní, nezlomní osadníci těchto končin. Svrchovaný pán všech stromů se hnal ze všech stran a pěl tesklivé melodie.

Ve vzduchu se vznášelo cosi zvláštního. Jakýsi opar hluboké bolesti a touhy. A právě v té scenérii stála na špici jednoho z ostrých výčnělků hor osamělá postava. Při bližším pohledu by se hodnotícímu oku naskytl pohled na zahaleného muže. Jeho černý kabát povlával ve větru stejně jako jeho vlnité hnědé vlasy. Bylo znát, že je dlouhou dobu na cestách nebo žije v divočině. Tmavé oblečení měl špinavé a místy záplatované a vysoké kožené boty prokazovaly známky ošoupání. Jeho smutné a poustevnické vzepření přímo zrcadlilo celou krajinu a příroda okolo muže zase byla zosobněním jeho bezútěšnosti. Možná, že samo počasí vycítilo, co se odehrává uvnitř zvláštního návštěvníka.

Navenek byl vidět pouze jeho pevný, nepřístupný postoj, i když ramena měl trochu svěšená. Avšak jeho obličej prozrazoval mnohem více. Se zarmouceným a snad i malinko nadějným výrazem pozoroval obzor. Tam se leskly stříbřitou září lodě. Jejich přídě se vznešeně vypínaly vzhůru, snad na důkaz ušlechtilého cílu cesty či neobyčejné zručnosti stavitele. Byly podlouhlé, elegantní, majestátní, unášeny větrem po vodě jako letící ptáci. A muž sledoval, jak se vzdalují. Provázel je pohledem po celou dobu, když pod svitem pár stále přítomných hvězd odplouvaly pryč vstříc neznámým dálkám. Brzo z nich nezbylo nic než jen malá tečka v dálce. I dlouho poté, co se vydraly na svět první hřejivé paprsky slunce, stála osamocená postava na útesu a hleděla za nimi.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Jan 20, 2021 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Zrozena z dračího ohněKde žijí příběhy. Začni objevovat