"Nenda don't care Tengku Adam Raiyan , Nenda will give you only a week untuk bawa bakal isteri Adam or you must to marry with Tengku Helissa " Ujar Nenda Tengku Adam tegas.
Tengku Helissa hanya tersengih macam kerang busuk dipandang Tengku Adam .
"Huh , suka la kau kan dapat arahan dari Nenda untuk kahwin dengan aku tapi aku tak akan senang-senang terima untuk jadi suami kau " Sinis Tengku Adam berkata dalam hati. Tak mahu dia memperisterikan perempuan liar seperti Tengku Helissa . Entah berapa orang jantan dah pernah tidur bersama dia .
"Alright Nenda ,Adam setuju untuk bawa perempuan yang bakal jadi isteri Adam this week " Hanya itulah jawapan yang paling selamat setakat ini .
Lagipun dia tidak mahu nendanya marah apabila dia menolak arahan nendanya itu kerana nenda yang merupakan orang berpengaruh aku lakukan apa sahaja untuk memenuhi kehendaknya. Takut nanti syarikat yang dia ada sekarang diambil semula nendanya kerana hanya dia tidak mahu kahwin .
Semua mata terbuntang luas termasuklah Tengku Helissa . Tengku Helissa mencebik mukannya tanda tidak suka . Pelik juga Tengku Hamid dan isterinya , Nafisah kerana sepanjang mereka menasihati anak lelaki itu tidak pernah mahu dia ikut . Ada sahaja alasan untuk tidak mahu berubah.
"Nenda jom balik , tetiba Lissa baru teringat yang Lissa ada meeting dengan client dari Melaka malam ni so kita kena balik sekarang" Tipu Tengku Helissa kepada Nendanya . Dia memang sudah tiada mood untuk duduk dirumah itu lagi. Masih meluat demgan jawapan Tengku Adam . Ingatkan lelaki itu mahu menerimanya tetapi sangkaannya meleset.
"Nenda akan datang lagi hujung minggu ni .Hamid make sure Adam ada dekat rumah bila bonda datang" Sambil berdiri wanita tua itu memberi arahan kepada bapa Tengku Adam. Takut-takut Tengku Adam mengingkari arahannya.
●
"Arghh ! Stress betul . Macam mana nak cari isteri yang sesuai dengan aku dalam masa seminggu" Ngomel Tengku Adam didalam hati .
Tiba-tiba dia teringatkan perempuan yang datang bertemu dia tempoh hari .
"Macam kebetulan dan macam dirancang pula , ada perempuan datang ajak aku kahwin kontrak then Nenda pula suruh aku bawa bakal isteri aku minggu ni" Segera dia mencari kad nama didalam seluar yang pernah dia pakai didalam bakul baju yang ada disudut biliknya. Nasib baiklah bibiknya tidak ambil lagi bajunya untuk dibasuh. Setelah menjumpai , dia segera menaip nombor telefon gadis itu .
Dalam masa yang singkat sahaja . Panggilannya terjawab.
"Assalammualaikum" Gadis didalam talian itu lebih pantas menjawab.
"Waalaikummusalam, I setuju dengan tawaran you " Tenang saja Tengku Adam bertutur.
"Seriously? Okay okay , kita jumpa esok" Kedengaran suara gadis itu teruja di hujung talian .
"Starbuck, area you jumpa I haritu. Pukul 12 tengahari " Lantas Tengku Adam mematikan talian .
"Betul ke apa yang aku buat ni ? Takkan nak bagi benih aku dekat dia senang-senang macam tu je? Serabut betullah" Bentak Tengku Adam sambil menumbuk bantalnya. Dia betul-betul keliru saat ni .
Kerana terlalu asyik memikirkan masalah yang dihadapinya itu dia tetidur dalam waktu masa yang amat singkat.
💕
Dina yang sedang memotong sosej untuk dijadikan makan malam terkejut apabila telefon miliknya berbunyi. Dilihat tiada nama yang tertera matanya bersinar , mungkin lelaki itu sudah ubah fikiran untuk menerima dia sebagai isteri kontrak . Tanpa berfikir panjang dia menjawab panggilan itu dan segera memberi salam .
YOU ARE READING
Cinta Kontrak
RomanceHanira Dina "Macam yang saya cakap sebelum ni .Lepas saya mengandung , awak kena ceraikan saya dan awak tak payah risau tentang kehidupan awak yang sekarang sebab awak dan saya akan buat hal masing-masing . Rules yang saya dah tetapkan dalam kontrak...