Burası ağaçlarla dolu yemyeşil büyük ormanmış.Göğe kadar yükselen kocaman ağaçları varmış. Zürafa, Goril , Fil cüsseleri gibi sesleri de büyükmüş .
Küçük karınca koca koca orman hayvanlarını izlerken ne kadar da büyükler diye düşünmüş. Ben neden bu kadar küçüğüm diye hayıflanmaya başlamış.Zürafa kadar uzun Goril kadar azametli olamazmıymış.Düşünmüş, taşınmış birazda kaşınmış.
Başlamış bir şarkı söylemeye;
pap piri pampam pariram pariram pariram
Ne yapmalı ne etmeli bir yolunu bulmalı
Ne yapsam ne etsem uzun boylu göstersem.
Pappiri pampam pariram pariram pariram pariram
Düşünmüş taşınmış birazcıkta kaşınmış
Düşünmüş taşınmış birazcıkta kaşınmış
pampiri pam pariram pariram
Pappiri pampam pariram pariram
Diye şarkısını söylerken;Aklına bir fikir gelmiş.Boyunu uzatacağı bir ayakkabı yapabilir ve boyunu olduğundan daha uzun gösterebilirmiş.
Hemen işe koyulmuş. Gerekli malzemeleri bulmaya ormana ilerlemiş.Karşısına eski derisini bırakıp yenisini çıkaran yılana rastlamış.Yılan yeni derisini çıkartırken karınca yılanın başında beklemeye başlamış.Karşısında dikilip duran karınca, yılanın dikkatini çekmiş:-NE diye başımda duruyorsun?Başımda duruyorsun?Başka işin yok mu senin?
Karınca da kendime topuklu ayakkabı yapacağım. Senin atmak üzere olduğun deriyi ayakkabımın derisinde kullanacağım demiş.
Yılan şaşırmış :
Topuklu ayakkabı giymek isteyen bir karınca. Ne görülmüş ne de duyulmuş .Yılan karıncanın neden topuklu ayakkabı yapmak istediğini pek merak etmiş.Bir karınca neden topuklu ayakkabı giymek ister ki karıncaya sormuş :
-Neden topuklu ayakkabı giymek is
tiyorsun ki?
Karıncada başlamış derdini anlatmaya-Ah!Ah! yılan kardeş demiş.Bu sabah baktımda benden küçük yok bu ormanda.Düşündüm de kendime topuklu ayakkabı yaparsam da uzun gösterir diğer orman sakinleri gibi azametli görünür. Daha şahsiyetli gösteririm demiş karınca.
Yılan kahkahalarla gülmeye başlamış:
-İlahi karınca kardeş. Uzun görünmeyle hiç olunur mu büyük şahsiyet? Büyük olmak istiyorsan eğer yücelerin en yücesine en küçük ve en aciz olduğunu bildireceksin ki yaratıcı seni büyüklerden eyleye ...
Şimdi kulağını aç ve iyi dinle:🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜
-Ey karınca nankörlük etme! Yüce Yaratıcısana çifter çifter ayaklar nasip etmişken benim ise h ayağım yok. Senin yürüyerek gittiğin bu yollardan ben sürünerek geçiyorum.Maksadım bunları söylerken isyan değildir. Demiş ve devam etmiş.
Anlıyacağın o ki karınca kardeş Yüce Yaratıcı ya nankörlük etme, üstünde olmayanlara hayıflanacağına elindeki nimetlere şükret demiş.
Yılan bu arada eski derisini çıkarmış karıncaya dönerek:🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍
-Al bakalım karınca kardeş eğer hala hâlâ topuklu ayakkabı yapacaksan demiş.Ve sürünerek yoluna devam etmiş.
Karınca bir ayaklarına bir yılan derisine bakmış. Büyük şahsiyet olmak için uzun boylu olmaya gerek olmadığını düşünmüş.
Kahramanımız karınca küçük adımlarla yoluna devam etmiş.
Eski yılan derisi ise bu masalda ;
kendini küçük görenlere ibret olmuş .
Peki ya siz elinizde olanlarla mutlu olmayı biliyor musunuz?
Masalımı beğendiyseniz🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
♥️♥️🥰♥️♥️🥰♥️🥰♥️♥️🥰♥️🥰♥️
Lütfen emeğinin karşılığı için yıldıza basmayı
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
Ve yorum yapmayı ;
💬💬💬💬💬💬💬💬💬💬💬💬💬💬
Unutmayalım .
Desteğiniz için şimdiden teşekkürler.
Zeo 'nun masal defterinden....
Seviliyorsunuz....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TOPUKLU AYAKKABI GİYEN KARINCA
SpiritualYılan şaşırmış !Topuklu ayakkabı giymek isteyen bir karınca. Ne görülmüş ne de duyulmuş. Yılan karıncanın neden topuklu ayakkabı yapmak istediğini pek merak etmiş. Bir karınca neden topuklu ayakkabı giymek ister ki...