Myrskytassu tillitassu koko klaani hurrasi kun pennuista oli tullut oppilaita.heidän emonsa ja isänsä tulivat onnittelemaan!
-nyt voitte mennä nukkumaan teillä on pedit oppilaitten pesässä. Aamulla. Myrskytassu heräsi siihen että joku tökki häntä. Hän avasi silmänsä ja huomasi sen olevan hänen mestarinsa kotkasiipi ravisteli häntä. Tänään me kierretään rajat hän sanoi. Odotan sinua sisäänkäynnillä.
Myrskytassu pesi itsensä reippaasti ja meni kotkasiiven perään. Siellä odotti tillitassu ja kuusade. He lähtivät liikkeelle ja kiersivät vesiklaanin ja sadeklaanin rajat. Kävivät katsomassa sammalpuun ja harjoitus kuopan. Lopulta he sitten jäivät harjoituskuopalle. Jaksatteko te harjoitella vaanimis asennon?
Kyllä oppilaat sanoivat yhteen ääneen.
Hyvä on kuusade haluatko näyttää sen meille? Tottakai!
Kuusade meni kyyryyn ja rupesi vaanimaan.
Tillitassu kokeili heti ja onnistui hyvin mutta hänen häntänsä viuhtoi edes takaisin kunnes kuusade pysäytti sen.
Seuraavaksi myrskytassu kotkasiipi ilmoitti.
Myrskytassu kyyristyi matalaksi ja piti häntänsä visusti paikoillaan. Hyvä! Noniin sitten laitan tähän näin lehden jonka luo te saatte vaania ja sitten hyökkäätte kimppuun.
Myrskytassu hiipi hiiren hiljaa lehden luo väisti lehdet ja risut niin ettei kuulunut pihahdustakaan ja kun oli tarpeeksi lähellä niin hän hyökkäsi sen kimppuun ja lehti jäi hänen etukäpäliensä väliin. Tillitassu yritti ensimmäisellä kerralla muuten hyvin mutta arvioi loikan väärin ja tuli viiksenmitan päähän lehdestä. Seuraavalla yrityksellä hänkin onnistui. Hienosti meni mestarit kehuivat. Seuraavaksi tulee pieni kysymysleikki jossa te arvaatte meidän kysymyksiimme.
Aloitetaan!
Miten hiiri aistii tulosi?
Maan värähtelyllä! Tillitassu huusi se aistii myös hajulla.
Hyvä.
Mitkä muut eläimet aistii noilla olemuksilla?
Periaatteessa kaikki myrskytassu sanoi! Hyvä.
Miten kannattaa saalistaa jäniksiä?
Vaanimalla koska se on nopeampi kuin me myrskytassu sanoi jälleen.
Hyvä sinähän olet saalistuksen mestari.
Noniin saatte kokeilla vielä saalistusta tosielämässä aloita sinä tillitassu!
Niin ja muista tarkistaa tuulen suunta!
Juu juu
Tillitassulla ei kestänyt pitkään kunnes hän löysi pienen päästäisen tonkimasta matoja.
Hän tarkisti tuulen ja rupesi vaanimaan juuri kun hän oli tarpeeksi lähellä hypätäkseen niin päästäinen pelästyi jotain mutta tillitassu loikkasi ja sai kuin saikin sen. Hyvä seuraavaksi myrskytassu!
Myrskytassu maistoi ilmaa ja sai kitalakeensa peipposen tuoksun. Hän laskeutui kyyryyn vaihtoi suunnan tuulen takia ja lähti hiipimään lintua kohti. Hän liikkui äänettömästi aluskasvillisuudessa kunnes oli tarpeeksi lähellä hypätäkseen. Hän hyppäsi ja sai peipposen etukäpäliensä väliin ja tappoi sen puraisulla niskaan. Hyvin meni todella hyvin itseasiassa!
Mutta tämä riittää tältä päivältä.
Nyt mennään leiriin ja kun tulemme perille niin ennen kuin haette syötävää niin hoidatte kukkasiiven onko selvä? Kyllä on oppilaat sanoivat. Leirissä
Mene sinä hakemaan hiirensappea niin minä haen sammalpuusta sammalta myrskytassu sanoi. Hyvä on
Myrskytassu juoksi sammalpuulle otti suun täydeltä sammalta ja juoksi takaisin otti vanhat sammaleet pois vei ne tarpeidentekopaikalle ja laittoi tilalle uusia. Tillitassu olikin jo syömässä joten hän otti mukaansa laihan hiiren ja meni syömään.
Kun hän oli syönyt hän meni parantajalle kysymään että tarvitsisikaan hän yrttejä mutta kun esikkomarja sanoi että hänellä jo on varastot tupaten täynnä joten hän meni nukkumaan koska oli jo ilta.
YOU ARE READING
Lehtiklaanin roihu.
FantasyLehtiklaanissa asuu pieni pentu nimeltä myrskypentu. Hänen Elämänsä kukoistaa mutta yhtenä yönä hän kuulee unessaan nämä sanat. Suuri myrsky metsän tuhoaa !ennustus jää sikseen mutta mitä tapahtuu kun metsä on kuivumassa ja metsäpalot riehuvat!