CSRT-1

4 3 0
                                    


Nama aku BellaDonna Theresa,ak seorang puteri bintang...tugas ak memastikan semua planet ii dalam keadaan yg aman.jika sesuatu yg tak diduga..ak selalu menyerahkan tugasan ak kepada manusia separuh demon yg bernama Evenna Anna,sahabat karib aku yang merantau ke seluruh galaxy. Namun suatu hari,tempat yang selalu aku memerhatikan keadaan sekeliling telah diserang oleh Boss Demon sehingga membuat tempat itu musnah tak telihat lagi bentuk sempurnanya.dan di tahun 13/09/1101 adalah hari terakhir tugas aku tertangguh dan akhirnya menjadi sebuah rantai berbentuk bintang yg berwarna biru lalu jatuh ke atas permukaan bumi... dan disini la bermulanya kisah ii baru yg ak alami...

12/01/2023 Sweed City; Academia Of SweedGalaxy (AOS-G)

"Lance!!!! Profesor ingin kau menyelidik reruntuh disuatu tempat!!"

"Ehh...kenapa aku pula!? Ak sibuk buat sigment yg profesor bagi ni... kenapa la semua nya ak yang selalu tanggung?" Keluh lelaki yg berumur sekitar 22 tahun itu.

"Jangan nak mengeluh bagai! Profesor suruh kau sebab kau mempunyai stamina yang kuat... sebab kali ni penelidikan tentang reruntuhan di planet lain bodoh... kau tak easa bangga ke dapat merantau serata galaxy ni!?" Ujar seorang perempuan berambut pendek paras bahu dan umur nya sekitar sama dengan lance.

"Tak la sangat...aku penat nak merantau sana sini"sambil memainkan kuasa anginnya dia membalas kata kata kawan perempuan nya itu tadi.

"Haihh... kenapalah ade manusia yg pemalas seperti ini...cuba share sikit kemalasan kau tu dekat org lain...stress tau tak...lagi ii aku yg harus berpartner dgn kau!"geram perempuan itu sambil menujuk nunjuk muka malas lance.

"Kau tanya je la sape yg melahirkan aku kat dunia ni...memang aku pemalas tahap dewa..." setelah berkata seperti itu sepadang sayap warna putih muncul dibelakang lance lalu terbang diawangan."ne..ella!! Aku rasa kalau kau tak tahan dgn aku cari la org lain...lagipun aku pun malas nak paksa ii orang ni"lalu lance pergi dari situ meninggalkan ella yang menahan amarahnya...

'BRAKK!!!'

  "Profesor!!! Aku nak tukar partner sekarang!! Lance tak boleh harap langsung!!" Ella yg terus main terjah masuk ke bilik profesor mereka lalu memukul meja prof dgn perasaan yg sangat marah.

"Haihh... ni dah ke 100 org yg tak tahan dgn sikap lance...tapi betul ni ella...kau tak tahan lagi??" Tanya prof itu utk memastikan bahawa ella betul ii ingin bertukar partner.

"SEMESTINYA!!!!" Geram Ella lalu berjalan keluar dari bilik prof dan terus menutup pintu dgn kuat sekali.

Si prof academi itu aka profesor kyle stress sangat akibatnya lance putera Leine Michell generasi ke-9 Di keluarga Leine Michell dengan memiliki kuasa yg sangat luar biasa.

Lance Leine Michell ataupun singkatan nama nya yg selalu dipanggil lance adalah seorang kerabat diraja yg sangat dihormati ramai orang. Namun sifat pemalasnya sangat la paling orang tidak suka dekat dia kerana tak suka membuat kerja yg berat berat katanya nanti... "tak nak la...buang tenaga aku je nanti..bukan nye berfaedah pun buat misi tu..." begitu la dijawab. Dan dah lebih seratus orang tak tahan dgn perangai dia kecuali seorang iaitu Abangnya Kyle Leine Michell seorang profesor di academia itu. Si abang nya ingin iya mendapatkan pengalaman berkawan dengan org ramai tapi lance tak pwrnah mendapat seorang kawan pun...ni pun kyle kesabaran dia dan sampai dihujung tanduk rusa.

  "Lance ii..." memicit kepala nya yg pening akibat ulah lance yang antisosial itu. Manakala orang yg dikutuk hanya membaca di sudut bilik itu dgn diam.

'TOK III!!!'

terdengar bunyi ketukan pintu..kedua ii kepala leine michell pun mengarahkan kepala mereka menuju sumber bunyi itu.

"Masuk..."

  "Prof.Kyle...ni pelajar baru yang baru masuk hari ni..." ujar pembantu ii kyle.

"Baik la lily... sila keluar sebentar..."salamander aka lily tadi pun keluar lalu meninggalkan mereka bertiga disitu.

  "Pelajar baru..sila perkenalkan diri kamu"

  "Nama aku...."

TO BE COUNTINUE......

BellaDonna x Lance Leine Michell

Aku terasa buat cerita baru setelah sekian lamanya hp ak dirampas😂 sorry la... story ii lain takde mood nak sambung....kalau ade mood or time nanti ak sambung ehh... gomenasaii...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 04, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Sepuluh Ribu TahunWhere stories live. Discover now