Sınırlı Hayatım

42 9 5
                                    

    6 kişilik Bir   ailenin  en küçük  çocukları oluyor olmak çoğu yönden sizler için avantaj olsada benim için dezavantaj belkide en küçükleri ben olmasaydım sadece benim başıma bu olay gelmezdi diye düşünmüyor değilim.

Kafanızı çok karıştırmadan sizi şuan ki durumuma  kadar, hikayemi anlatmak isterim.

 DNA'da meydana gelen küçük ama önemli bir mutasyon...

Çocukluğumdan beri her şey zordu, hele insanların bakışları... Bu ülkede engelli bir insan gören çocuklar hayret eder. "Anne, bu niye böyle?" diye sorarlar. Ebeveynler ise korkunç cevaplar verir. "Annesinin lafını dinlememiş böyle olmuş" diyen de olur, "Allah çarpmış" diyen de... Her bir cevap hafızamda kazılı, silinmiyor... Çocukların dalga geçmelerinden, bazı hayvanlara benzetmesinden hiç bahsetmiyorum bile... Evde geçen bir çocukluk, tek arkadaş oyuncaklar... Gözyaşları...

Öncelikle  herkes bir engelli adayıdır. İçinizdeki engelleri kıramadıkca...

Özel eğitim çağdaş bir eğitimin olmazsa olmazlarındandır.
Engellinin en büyük silahı sabır ve azimdir.
Yapacaklarım sınırlı olabilir, ama ufkum çok geniştir.
Engelli bir birey olmak sorunlar oluştursa da, en büyük sorun engelliye engel olma sorunudur.
Tohum toprağın bağrına, engelli birey de topluma emanettir...
Bizle birlikte olup da topluma girmek isteyen engellilerin “BİZ DE VARIZ!” çığlığına kulaklarını tıkama.
Engelliler için yaptıklarınızı aslında toplum için yaptığınızı aklınızdan çıkarmayın.
Asıl en büyük engel SEVGİSİZLİKTİR.
Engeller engeliler için aşılmıştır. Siz asıl kafanızdaki engelleri kaldırın.
Engelli olmak, bir engel değildir. Sadece aşılması gereken bir düşüncedir.
Düşüncedeki engelden kurtulmanın yolu, sabır ve azimle önüne gelen engelleri aşacağını inanmakla başlar.
Asıl engelliler, karşılarına çıkan engellere pes edip geçemeyenlerdir.
Engelli insanlara saygı, insanlığa saygının göstergesidir.
Engelliler bizlerin, yani milletin aynasını oluşturur.
Engelliye acınası bakışlarla değil; hayranlıkla bakmalıyız. Çünkü o kendi engelini aştığı halde biz zihnimizdeki engeli aşamamışız.
Engelli bir bireyin sabır ve yaşama bağlılığına hayran olmamak elde değildir.
Engelli bireye değil; bizlere özgürce yaşayacağımız  alanlara ve düzenlemelere yol verin
Asıl engel cehalettir.
Bizlerin sizlerden tek  istediğimiz biz engelliyiz  diye bize yardım etmeyin, yada yolda görünce tuhaf tuhaf bakmayın bize iyilik yapmayın...! bunuda istemiyoruz bize sadece diğer insanlara davrandığınız gibi davranın bu bizim için büyük Bi destek sizlerden

içimizdeki engel Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin