Inmiddels fietsen Judy en Ollie naar de dichtstbijzijnde Taco Bell, omdat dat Judy's favoriete fastfoodketen is.
'Ik heb echt zo veel honger!' Roept Ollie terwijl hij zijn hoofd naar achter gooit. Zijn donkerblonde haar glanst mooi in de zon. 'Ja ik ook, maar ik heb op een of andere manier wel echt zin in vanavond.' 'Ja, dit is gewoon jou eerste feestje sinds groep 8!' 'Jep, niet echt iets om trots op te zijn,' lach ik. Inmiddels zijn we aangekomen bij Taco Bell en zetten we onze fietsen voor het raam neer. Ollie kijkt op zijn telefoon. 'We moeten wel een beetje opschieten,' zegt hij: 'want het is al 17:30 en je moet er wel stunning uitzien vanavond!' 'Haha ja dat is waar.' We lopen naar binnen en bestellen allebei.
'Ik pak even snel mijn kleren voor vanavond, blijf jij wachten?' Zegt Ollie als we zijn huis binnenlopen. 'Ik wacht wel en neem ook maar slaapspullen mee.' Oké, ben zo terug,' zegt hij als hij de trap al oprent. Ik sta een beetje awkward om me heen te kijken als Ollie's moeder vraagt: 'wil je nog iets drinken?' 'Nee, we komen alleen spullen even wat spullen halen en dan gaan we weer door.' 'Ooh oké, nou alvast veel plezier vanavond,' zegt ze als ze al richting de keuken loopt. Ik hoor Pllie de trap weer af rennen. 'Bijna klaar,' zegt hij als hij voorbij komt rennen en een rugzak naast me op de grond gooit. Na enkele seconden komt hij weer terug, nu heeft hij een wit t-shirt wat hij in de tas gooit. Hij pakt de rugzak van de grond en doet hem op zijn rug. 'Let's go!' Roept hij enthousiast. Als we naar buiten lopen roept hij nog: 'doei mam,' naar binnen.
Na een paar minuutjes zijn we al bij mijn huis. 'Oké eerst omkleden, dan de rest, ik claim de badkamer,' zegt Ollie terwijl hij richting de badkamer loopt. 'Ik ga wel weer op de wc,' zeg ik. Shit ik heb er nog helemaal niet over nagedacht wat ik aan ga doen denk ik ineens. Oké wat doen leuke mensen aan naar een feestje? Ehm, ja weet ik veel. Als ik nog steeds in discussie met mezelf ben komt Ollie al de badkamer uitlopen in een wit strak shirt en een zwarte spijkerbroek met gaten waarvan hij de pijpen heeft opgerold. Ook heeft hij zijn witte all stars aan. Wow denk ik, hij heeft eigenlijk best wel een leuke kledingstijl, dat is me gewoon nog nooit opgevallen. 'Waarom zie je er nog steeds uit als een holbewoner?' Vraagt hij sarcastisch. Ik schrik wakker uit mijn gedachtes: 'Omdat ik niet weet wat ik aan moet doen sukkel!' Zeg ik terwijl ik een schoen naar zijn hoofd toe gooi. 'Let me help you my friend,' zegt hij waarna hij richting mijn rommelige overvolle kledingkast toe loopt. 'Rokje of broek?' Vraagt hij. 'Eh, een rokje dat is wel iets feestelijker denk ik.' 'Oké bij de volgende gewoon snel antwoord geven.' 'Oké, kom maar op.' 'Oké maar dan begin ik wel opnieuw.' 'Ja begin nou maar!'
'Rokje of broek?'
'Rokje.'
'Print of niet.'
'Print.'
'Dierenprint of bloemenprint?'
'Bloem.'
'Blouseje of shirt?'
'Shirt.'
'Wit of zwart?'
'Wit.'
'Aansluitend of niet'
'Aansluitend.'
'Ketting?'
'Ja.'
'Zilver of goud?'
'Zilver.'
'Sneakers of laarsjes?'
'Sneakers'
'Zwart of wit?'
'Wit.'
'Oké, klaar!' Zegt Ollie en hij gooit allemaal kledingstukken naar me toe. Ik leg ze Oo mijn bed; het is een strak wit geribd t-shirt waar verder niets opstaat. Daarop ligt een zilveren korte ketting met een leuk muntje eraan onder het shirt ligt een overslagrokje met een roze met witte bloemenprint. Daaronder liggen nog mijn witte Nike air force's. 'Nice hoor.' Zeg ik terwijl ik met mijn hoofd knik.
JE LEEST
Ik hou van je, Ollie
ChickLitJudy is een erg braaf meisje, ze gaat eigenlijk nooit naar feestjes en haalt de hoogste cijfers van de klas. Op een gegeven moment besluit ze toch naar een feestje te gaan nadat haar beste vriend Ollie, die eigenlijk Oliver heet, haar overhaalt. Als...