4- Giriş Alma (Variable - 2)

22 0 0
                                    

Evet tekrar merhabalar. Şimdi size şu soruların cevabını verelim.

1- ilkToplam=15+20+22
kisiSayisi=3
ilkOrt=ilkToplam/kisiSayisi
sonOrt=ilkOrt+3
kisiSayisi+=1
sonToplam=sonOrt*kisiSayisi
yeniGelenYasi=sonToplam-ilkToplam
print(yeniGelenYasi)

2- cevre=36
kenar=cevre/4
alan=kenar*kenar
print(alan)

Buyurunuz cevaplar. İlla benimki gibi olmak zorunda değil yaptıklarınız. Değişkenleri kullanmayı öğrenmek için ben çoğu şeyi değişkenle yaptım. Size de öyle tavsiye ederim.

Şimdi gelelim dışarıdan giriş almaya. Hep bizim tarafımızdan verilmesin şu sayılar değil mi?

Dışarıdan giriş almak için "input" kodunu kullanırız. Kullanımı şu şekildedir:

degisken=input("Sayı giriniz: ")

Bu sayede dışarıdan giriş alabiliyoruz. Dışarıdan girilecek olan verinin türünü de belirleyebiliriz elbette.

degisken=int(input("Sayı giriniz: "))

Bu kodda dışarıdan giriş alıyor ancak bir farkı var o da sadece tam sayı girişini kabul etmesi. Tam sayı dışında bir şey girerseniz hata verecektir. Diğer konuda ise bu hatayı ayıklamayı göstereceğim. Bu dışarıdan belli bir giriş istendiğinde yanlış giriş girilmesine karşın işe yarar. Bu sonraki konumuz şu an anlatmaya gerek yok.

degisken=float(input("Bla bla: "))
degisken=str(input("Bla Bla: "))

Son yazdığım "str"metinsel ifade anlamına gelir. String yani str sadece metinsel ifadelerde kullanılır. Burada şöyle bir ayrım yapılabilir. 79 ile "79" arasında type farkı vardır arkadaşlar. Tırnak içine alınan her ne olursa olsun metinsel ifadedir bunu unutmayın.

Şimdi gelelim daha önce bahsettiğim hata ayıklamaya. Bu konuda ben de henüz yeniyim bu yüzden fazla detay veremeyeceğim. Yazılarını okuyorsanız ve bilgi sahibiyseniz bazı şeylerden bahsetmediğimi anlamışsınızdır. Bunun sebebi aşırı detayın kafaları karıştırdığını düşünmemdir. Detayına girmek isteyen arkadaşlar sizler de internetten bulabilirsiniz bu detayları. Burada yazmam size fazla bir şey katmaz. Ben olayları kaba taslak şekilde anlatmaya çalışıyorum çünkü bunun daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.

Bu bölümün soruları daha basit olacak. Buyurun:

1- Kullanıcı tarafından girilen 3 arkadaşın yaşları ortalamasını bulan bir program yazınız.

2- Kullanıcı tarafından 2 sınav ve 2 performansı girilen bir öğrencinin bir öğrencinin not ortalamasını hesaplayan bir program yazınız.

Görüşmek üzere...

Python İçin TemellerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin