0☥

219 18 9
                                    


Selamlar ben sekaiyehet, bu da benim göz bebeği hikayem Ancient. Her bölümde Antik Mısır'a ait bilmediğiniz bir terim olabileceğinden ve ben de sizi okurken bölmek istemediğimden bölümlerden önce böyle bir parça yayınlamayı düşündüm. Bence iyi düşündüm.

Her seferinde bölüm adlarıyla birlikte bölümlerdeki dipnotları buraya yazacağım böylece okumadan önce açıp buradan gönül rahatlığıyla bakabilirsiniz.

Ayrıca yazarken birden çok kaynaktan faydalandım, tez yazan bir öğrenci olarak intihalin ne kadar korkunç bir şey olduğunu biliyorum ve açıkçası bu kaynaklardan sizin de faydalanmanızı istiyorum. Bu yüzden;

Ergün Candan – Antik Mısır Sırları
Mehmet Korkmaz – Mitoloji Sözlüğü
David A. Leeming – A'dan Z'ye Dünya Mitolojisi
Albert Champdor – Eski Mısır'ın Ölüler Kitabı

Birkaç tanesi elimde pdf olarak mevcut. İsteyen herkesle seve seve paylaşırım. (İntihale karşı ama parasızlığın ne demek olduğunu biren bilisi.)

Ayrıca beni Twitter'da @/kaihunyehet olarak bulabilirsiniz. (Genelde kullanıcı adımı nasıl kaptırdığımla ilgili şikayet ediyorum.) Zaten oradan hikayeme gelenlerden biriyseniz de sizi alnınızdan öptüğümü söylememe gerek yok herhalde (muuah). Şimdilik bu kadar, ben çok emek verdim, siz de çok ilgi verin ve hikayemi her yerde konuşun ki artık ünlü olabileyim.

Ha bir de, unutmayın ki Sekai'ye hiçbir şey olmaz, şimdi de gülüyoruz sonra da güleriz.

Güzel güzel okuyun ve kel kalmamaya dikkat edin.

*☥ 1 ☥*

Perihel: Dünya'nın Güneş'e en yakın bulunduğu nokta. Günberi.
Afel: Dünya'nın Güneş'e en uzak olduğu nokta. Günöte.

Ra: Güneş Tanrısı, Tanrıların tanrısı olarak da bilinir.
Thoth: Bilgeliğin Tanrısı. Yazma, Akıl ve Ay Tanrısı özelliği ile de anılmıştır.
Mut: Gök Tanrıçası. Nil nehrinin yıllık taşkınıyla ilişkilendirilmektedir.
Shu: Ra soyundan, Antik Mısır dininde kuru hava tanrısı ve gökyüzünün dayanağı olarak bilinir. (Yunan mitolojisinde dünyayı omuzlayan Atlas olarak geçer.)

Ankh(): Sonsuz hayatı ve yeniden hayata gelmeyi temsil eden en eski antik mısır sembolüdür. "Nil'in anahtarı" olarak da bilinir.
Sistrum: Antik Mısır'da kullanılan müzik enstrümanıdır. Pirinç ya da bronzdan yapılma bir sap ve U-şeklinde metal çerçeveden oluşur. Hareket edebilen yatay kollardaki ince metalden küçük halkaları sallayınca yumuşak bir çınlama yahut sesli bir tıngırtı duyulur.

 Hareket edebilen yatay kollardaki ince metalden küçük halkaları sallayınca yumuşak bir çınlama yahut sesli bir tıngırtı duyulur

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Ancient | SekaiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin