#2

2 1 0
                                    

Kom volg me zei de jongen en trok mee aan me arm.

Waar gaan we heen? Vroeg ik verbaasd.

Straks word ik ontvoerd ofzo ik keek om me heen of iemand naar me keek maar iedereen zat naar zijn of haar stomme schempje te kijken.

Kom niet tegenstribbelen ik ga je echt  niet wat aan doen ik zei alleen, maar dat ik je wilde spreken zei hij.

Ik wist niet of ik hem wel of niet geloofde maar ik stopte wel met tegen stribbelen en loop gewoon met hem mee. 

We staan in het trappen huis van de school.

Alles wat ik je nu vertel moet tussen  ons blijven je mag het aan niemand vertellen Oke zei hij duidelijk.
Goed hmm ik zal wel eerst beginnen met me naam ik ben Maks.

Oke en waarom wilde je me ontvoeren?

Ik heb je niet ontvoerd, maar goed dit kan erg schokkend zijn merel.

Jaja vertel het nou maar gewoon zei ik ongeduldig.

Ik stamelde hij, ik ben je broer zei hij.

Je wat!? Dddat kan niet stamelde ik.

Jawel ik zal het even uitleggen en niet onderbreken! zei hij streng.

Ja oké ik beloof het dat ik je niet zal onderbreken.

Goed jou ouders ow sorry onze ouders wouden alleen een meisje en aangezien ze niet veel geld hadden voor een echo te maken tijdens de zwangerschap hoopte ze dat het een meisje werd, maar dat werd het niet ik ben een jongen. Onze ouders vonden het verschrikkelijk toen ze zagen dat het een jongen was, maar ze konnen mij niet dood laten gaan want dat is moord. Dus ze gaven me een pleeggezin en werd het contact tussen ons verbroken. Toen ik hoorde dat ze weer een kindje hadden gekregen heb ik geprobeerd weer contact te krijgen het enige wat ze wilde zeggen dat het deze keer wel een meisje was jij was dat meisje jij bent me zusje zei hij.

Maar waarom willen ze alleen een meisje vroeg ik verbaast.

Ze zeggen dat jongens meer opvoed werk is dan een meisje en dat die eerder volwassen worden.

Dus jij bent eigenlijk me broer?
Ja ik ben je broer.

Ik geef hem spontaan een knuffel.
Ik heb gewoon een broer fluisterde ik in zijn oor.

En ik heb een super knap en mooi zusje fluisterde hij terug.

We lieten elkaar met tegenzin los.
Ik had al die tijd gewoon een geheime broer waar ik niks van af wist.

Hoe hoe heb je me gevonden vroeg ik nieuwsgierig.

Nou eehh ik heb je heel misschien een beetje gestalkt. Ik heb aan mensen gevraagd waar je ouders wonen zei hij beschaamd.

Je heb me wat!?

Rustig ik heb je alleen gevolgd als je uit huis ging hoor zei hij beschermend.

Ik weet namelijk dat je heel veel van tekenen houd en je een hekel hebt aan telefoons en al die dingen en dat je een beste vriendin hebt genaamd belle. 

nou weet jij meer van van mijn leven dan ik van de jouwe. zei ik. 

nou zoals je weet heet ik maks en ik ben 20 jaar en ik hou van mensen stalken lachde hij. 

haha heel grappig zie ik.

Oke sorry ik hou heel erg van sporten zei hij.

Oke, maar ik moet nu echt wel terug naar belle straks denkt ze echt dat ik ontvoerd ben en dan kan ik gelijk jou en haar voorstellen en andersom zei k enthousiast. 

samen liepen we weer teug nar belle nog een beetje aan het na kletsen. 

hey merel daar ben je ik heb je overal gezocht waar zat je? acht j gaat toch niet vertellen dat je een vriendje heb he ik ben belle zei ze enthousiast.

nee belle dit is blijkbaar me broer die ik blijkbaar heb zei ik. 

wacht wat dus in het geheim had je al die tijd dus een broer en dat wist je niet riep belle uiy. 

belle adem in adem uit doe is rustig dit is maks zei ik lachend. 

gegroet belle eindelijk kan ik je ontmoeten zei hij blij. 

hoezo eindelijk je kent me nog geen 1 minuut vroeg belle verbaast. 

hij houd om mensen te stalken zei ik plagend. 

dat waar zei hij simpel. '

maar ik wil niet vervelend zijn hoor maar de pauze is bijna voorbij we meten zo weer na de les dus maks moet maar effe geduld hebben tot jij uit bent doei maks riep belle terwijl ze me meesleep naar de goede lokaal. 

we liepen stil samen de trappen op we moesten helemaal naar boven lopen.

Maar merel waarom wist je niet dat je een broer had vroeg merel toen we eindelijk boven waren.

Nou me ouders wilden maar 1 kind en dat moest een meisje zijn zei ik een beetje boos.

Als ik jou was zou ik heel kwaad op me ouders zijn zei ze.

Ben ik ook dus ik ga als ik thuis ben en hun zijn eindelijk thuis ga ik ze over horen en dan wil ik alles horen van begin tot het einde zei ik.

We kwamen bij het goede lokaal en waren mooi op tijd goed dames.

Snel gingen we ergens bij de zijkanten in het midden zitten daar zaten we altijd niet helemaal vooraan en niet helemaal achteraan.

Goedemorgen allemaal vandaag gaan we kahoot doen zodat ik kan zien wat jullie hebben onthoud de vorige les van maatschappijleer zei de docent opgewekt.

Voor de mensen die kahoot niet kennen dat is een quiz op internet en meerdere mensen kunnen eraan mee doen om de pin code in te voeren.

De hele klas juigde nou ja bijna de hele klas alleen merel niet.

Mevrouw moet dat nu echt vroeg ik kreunend.

Ja het moet anders doe je maar met belle mee zei zei.

Belle pakte haar roze smartphone uit haar tas.

Doe maar met mij mee merel aangezien je kahoot vreselijk vind zei ze.
dankje wel merel fluisterde ik. 

het betekende eigenlijk ik niet op hoefde te letten. 

na de les. 

pff dat was nogal een zware les he merel plaagde belle me aangezien ik totaal niks heb gedaan. 

ja heel zwaar vooral dat gedeelte dat ik bijna in slaap was gevallen lachte ik. 

Merel wacht ik moet je nog spreken over deze les riep de docent me terug.

Ik zuchte en liep toch met tegen zin terug.

Ga maar alvast belle ik zie je morgen wel oke zei ik.

Is goed merel tot morgen zei ze en liep toen weg.

Hey jij,
Ik vind dit hoofdstuk persoonlijk beetje saai maar wees niet getreurd er komen nog heel veel spannende dingen aan.

Vergeet zeker niet de stemmen!!

En laat in de comments achter wat jij vind van dit hoofdstuk.




Het einde van de wereldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu