Kapitel 1

551 13 3
                                    

Jag satte på musiken på högsta volym och dansade runt i mina mjukisbyxor och mjukiströja, jag bryde mig inte om grannarna tyckte att det var högt och så.. Det har faktiskt hänt att dem fick ringa min pappa och säga att jag måste sänka, men han var ju inte hemma nu så jag får bestämma.. Ja, pappa skulle komma hem om ca en månad från Paris. Han jobbar hela tiden och har inte 'tid' med mig och familjen, så därför så skiljde sig mamma från han och flyttade till sin nya man och hans barn. Men men, jag gillar det som det är, jag är ju ändå 17 år och ska snart flytta.

Nu är klockan 11:53 så jag kunde lika gärna fixa lunch. Jag tog fram en fryst pizza från frysen och satte på ugnen, sen när ugnen var varm så satte jag in pizzan i ugnen och väntade...

*Efter lunch*

Jaha? Vad ska jag göra nu då? Det är första dagen på sommarlovet och jag har inte direkt några bästa vänner som jag kan vad med. Men jag kan väll gå till den lilla men jätte fina stranden som jag alltid går till när jag inte har något att göra eller om jag bara vill vara ensam. Så jag packad badhanduk, en extra handduk som jag kan sitta på, sen tog jag på min bikini och tog på mig en vitt och lång klänning utanpå och så packade jag lite jordgubbar och dricka. Sen gick jag till skogen där det finns en stig som är vägen till den lilla stranden.

På stranden så satte jag ner min badväska, sen så tog jag av klänningen och gick till vattnet, jag gick längre och längre ut i vattnet tills vattennivån var lite högre än min mage. "Hej" det kändes som om mitt hjärta stannade när jag hörde en röst bakom mig, snabbt vände jag mig om och där stod en kille i kanske min ålder och tittade på mig med världens vackraste ögon! Sen såg jag hans mage och armar! *vältränad* dök det upp i mitt huvud.

"Ehh, hej?" Sa jag med en blyg och tyst röst. "Ehh, jo jag..eller ja...jag såg dig vara ensam och så.. Så jag typ undrar om du vill typ ha sällskap?" Sa han och rodnade lite, "Ehh visst, men vad heter du?" Sa jag och tyckte att det var konstigt att nån såg mig vara ensam och sen fråga om jag ville ha sällskap när jag inte känner honom, men lite roligt också, "Jag heter Oscar men kallas för Ogge eller OG, och du då?" Sa han och skrattade lite nervöst, "Jag heter Mimmi, hur gammal är du? Och jag tycker att jag känner igen dig" Frågade jag för jag tyckte att jag har sett han innan, han kanske gick på min skola? "Vilket fint namn! Jo jag är 17 år och jag är med i ett rätt så känt band The Fooo Conspiracy, så det är kanske inte så konstigt att du känner igen mig" sa han och skrattade igen, men åååå det är ju Ogge! Från The Fooo!! Att jag inte såg det, fast jag är ju inte en foooer, jag tycker om deras musik, så ja... Jag vet inte vad jag ska säga. "Ååå juste! Ogge! Jag gillar er musik väldigt mycket! Och ni dansar jätte bra!" Sa jag snabbt och kom plötsligt ihåg att vi är fortfarande i vattnet! "Tack, är du en foooer?" Frågade Ogge, "eh nä, inte riktigt, men jag kanske blir det nu" skrattar jag och doppar mig till axlarna och frågade om vi kunde gå upp och prata, "Gärna!" Sa han och vi gick till stranden.

"Så berätta om dig själv" sa Ogge när vi hade satt oss ner på min extra handduk. "Jo jag heter Mimmi Hansson och är 17 år, jag bor med min pappa som jobbar utomlands ofta, min mamma och hennes nya familj bor i London och min storebror bor uppe i Sverige. Och jag älskar att lyssna på musik och att ha mysiga kläder och dansa runt med hög musik volym. Ehh det är typ allt" sa jag och blev lite chockad över att jag var så öppen, jag brukar ju vara blyg mot nya människor.

"Okej, jo jag heter Oscar Molander och är 17 år" sa han och log ett jätte gulligt leende! "Och jag bor med mina föräldrar och mina två bröder, jag älskar att dansa och sjunga, men om jag skulle välja mellan dem så är det nog att dansa, och jag gillar också att lyssna på musik" sa Ogge och log, och jag fick lite fjärilar i magen, vänta! Va! Är jag kär?

Men jag kan nu inte bara bli kär i en person som jag just har träffat! Även om han är känd och så, men det känns ändå som om vi känner varandra.

"Oj, jag måste gå nu men kan jag få ditt nummer så kan jag ringa dig?" Frågade Ogge och ställde sig upp och tog fram sin mobil, "Å, ja visst!" Sa jag och fick hans mobil, jag skrev in mitt nummer och skrev på namn "Mimmi🌊" för han skulle kommaihåg mig som den personen som ha träffade på stranden, *lol* "Tack! Vi ses, hej då" sa han och kramade mig snabbt, sen så sprang han iväg mot cykelstället en bit bort.

\ Hej! Hoppas att ni tyckte om första kapitlet! Kommentera och gilla/följa mig gärna😉

Mimmi och OggeWhere stories live. Discover now