Jag vaknade av att jag kände att någon tittade på mig. Så jag öppnade ögonen och tittade bredvid mig. Ogge sover fortfarande lungt. "Hhmm" förskräckt kollade jag vid tv:n och såg "Lukas?!" sa jag chockat. "Aaa Mimmi det är jag, men vem är din vän?"
Lukas är min boror, han är 21 år och är min överbeskyddande storebror. Ibland kan han vara fruktansvärt överbeskyddande men jag är ändå glad att han bryr sig så mycket om mig.
"Ehh det är Ogge, en vän." jag betonade vän för att visa att jag och Ogge inte är ihop... än... kanske det kan hända i framtiden, vem vet?
"Aha, en vän" sa han och kollade på mig med ett flin på läpparna. Jag himlade med ögonen och sa "men Vad gör du här? Ska inte du vara med din familj? " sa jag och kollade på Lukas.
"Men hallå? Pappa är bortrest i ca en månad till och du är 17 och ensam hemma. Tror du inte att det kan vara bra att nån kollar till dig ibland?" sa Lukas och kollade på mig med ett flin. "Och det var ju bra att jag kom... annars så hade jag kanske blivit morbror utan att veta om de...." sa han och log stort. "Va fan! Lägg av!" ropar jag kanske lite för högt, för Ogge far upp och kollar nyvaket och förvirrat sig omkring tills hans blick stannar på Lukas. "Nämen tja! Jag heter Lukas! Du är Ogge va?" sa Lukas och sträcker fram sin hand mot Ogge. "Ehh hej? Aa jag kallas för Ogge men heter igentligen Oscar" sa Ogge försiktigt och skakar Lukas hand, sen tittar han på mig med undrande blick. "Jo Ogge detta är då Lukas min bror... jag visste inte att han skulle komma" sa jag snabbt och kollar in i Ogges ögon. "Hmhm... jag gör frukost eller lunch då, för klockan är 11:45 och så kan ni fixa er" sa Lukas och gick mot köket.-vid matbordet-
"Sååå Ogge.... jag tycker att jag känner igen dig, men vet inte varifrån" sa Lukas och tittade på Ogge. "Eh jo jag är med i ett rätt så känt band vid namn The Fooo Conspiracy, du har kanske sett oss på tv eller i tidningen" sa Ogge. "Ja juste! Min fru har pratat lite om er om att ca 3 fjärdedelar av Sveriges tonårs tjejer är galna i er." sa Lukas och lutar sig bak, "så min syrra har haffat dig då? Eller är det tvärtom? Hon är en unik oslipad diamant ska du veta" sa han och flinade och såklart så ska jag börja rodna. När jag tittar mot Ogge så ser jag att han rodnar.
-två timmar senare-
Jag och Lukas satt i soffan och tittade på en gammal film tills klockan blev kvällsmat. Ogge hade gått för ca tre timmar sedan när han fick ett sms av Daff om att han skulle till studion och öva på några låtar. Han frågade om jag ville följa med men jag sa bara "nepp då kommer du få bära hem mig eftersom jag kommer somna om det kommer vara så tråkigt som förra gången" skrattade jag och Ogge skrattade också men sen var han tvungen att gå.
"Nååå? Hur är det med dig då? Du har ju hittat en trevlig pojke" flinade Lukas och fortsatte att tugga på sin varma macka. "Men skärp dig! Det är inget mellan mig och Ogge! Vi är bara vänner..." ropade jag och åt upp min macka sen så gick jag till soffan och satte på min favorit film....Harry Potter och fången från Azkaban. Lukas kom efter en stung och satte sig bredvid mig och tittade på filmen en stund, sen så sa han "du?" frågade han, "mmm" mumlade jag för jag börjar bli trött och så var filmen fortfarande igång. "Jo du ska bara veta att jag finns där för dig om något skulle hända. Du behöver bara ringa mig så kommer jag så fort som möjligt! Och jag är glad för din skull, du verkar komma bra överäns med Ogge oh det är ju bra!" sa han och la armen över mina axlar så att jag kunnde luta mig på hans axel. "mmm" svarade jag och somnade.
-Dröm-
"Du Mimmi?" frågar Ogge och tittar mig i ögonen.
"Aaa Ogge? Vad är det?" frågar jag.
"Jo, eh jag vet inte hur jag ska säga det men jag gillar dig." säger han snabbt.
"Ogge...hur menar du? På vilket sätt?" frågar jag och sätter mig bredvid honom på gräset. Vi sitter på en äng med fullt av blommor och vakra insekter i olika färger. Det är en varm sommar dag. Jag och Ogge sitter med shorts och linnen i den varma luften.
"Jo.... jag gillar dig...." säger Ogge och lyfter min haka så att våra ansikten bara är några centimeter ifrån varandra.
"....mer som än vän." fortsätter Ogge och lutar sig fram så att våra läppar möts. Jag känner att min magge bubblar och jag blir helt varm i kroppen. Vi avslutar kyssen.
"Du Ogge?" frågar jag och tittar in i hans ögon.
"Aaa Mimmi?" frågar Ogge nervöst.
"Jag gillar dig också...." säger jag och kysser han igen.
-Dröm slut-
Jag vaknar med ett ryck och ser att Lukas sitter i förtöljen framför mig med ett flin.... men det är inte det vanliga flinet utan "du pratade i sömnen igen" flinet....
Så! Nu har jag skrivit kapitel 7!! :0 Hoppas att ni gillade det och rösta och kommentera för mer! Kommentera gärna om vad som kan hända i nästa kapitel!! <3
Litte info: 1. Det kan ta några veckor mellan varje kapitel, men det är för att jag går i skolan, kommer inte på vad jag ska skriva, årkar inte skriva eller så. Så ni får vara tålmodiga! <3
2. Förlåt om det blir stavfel eller fel tidsform (är inte så bra med sånt ibland).
Rösta och kommentera för mer <3
Insta konton:
Novell konto: Noveller_mysterier_thefooo
Fp konto: thefoooc_tfc
VOCÊ ESTÁ LENDO
Mimmi och Ogge
FanficHej, jag heter Mimmi och är 17 år gammal, alltså 1997;a. Och jag älskar att lyssna på musik och då är det typ vissa bakrundslåtar i filmer tilllexempel I see fire från eller He's a Pirate från Pirate of the Caribbean. Men men, jag bor i Stockholm o...