Ontvoerd..

95 0 2
                                    

Mariska zit op school. Ze zit helemaal alleen, omdat zij geen vrienden heeft. Ze voelt dat ze wordt aangekeken, mensen om haar heen haar naam roepen of roddelen over haar. Dan gaat de bel, Mariska moet naar engels en ik heb een tussenuur. Ik loop even met Mariska mee naar boven, want ik ben tenslotte haar enige vriendin op deze school. Ik hoor allemaal dingen die tegen Mariska gezegd worden. Ik stel Mariska gerust maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat moet doen. Ik heb een tussenuur dus zal mezelf even voorstellen. Ik ben Tamara, ik ben 13 jaar en doe de mavo. Ik ben de enige vriendin van Mariska en die het voor Mariska opneemt. Van mensen uit haar klas, hoor ik altijd dingen zoals:'ze zit altijd alleen', Ik weet dat zij het fijner vindt om alleen te zitten, onder andere omdat ze dan geen last heeft van andere klasgenoten die veel praten. Ik zit graag naast iemand maar, ik vind het ook niet erg om alleen te zitten. Mariska heeft wel meer vrienden en vriendinnen buiten school, maar die ziet ze niet vaak. Ze heeft sinds 6 oktober ook een vriendje. Ik ken hem ook en hij zorgt heel goed voor Mariska. Ze zijn het perfecte stel. Had ik maar zo'n lief vriendje...

Tamara droomt heel vaak over een vriendje hebben enzo. Ze heeft er nog nooit 1 gehad, dus ze wist niet hoe het voelde om verkering te hebben. Jimmy komt Mariska na dit uur ophalen, ze gaan chillen en Mariska zou vragen of Tamara ook mee mocht.

*de bel gaat*

Jimmy: hey schat

Mariska: hey lieffie

Jimmy: gaat alles goed?

Mariska: jahoor, maar ik had een vraagje

Jimmy: en dat is?

Mariska: nou, of dat Tamara met ons mee mag?

Jimmy: natuurlijk mag dat schat

Jimmy en Mariska geven elkaar een kus en Mariska rent naar Tamara.

Mariska: Tamara, Tamara, je mag mee!

Tamara: oh super gezellig

Tamara pakt haar spullen en loopt samen met Mariska naar buiten en daar staat Jimmy op hun te wachten. 'We gaan naar mijn huis' zei Jimmy, Mariska en Tamara zeiden okee en gingen met hem mee naar huis. Onderweg vraagt Tamara:'wat gaan we eigenlijk doen Jimmy?' Waarop Jimmy antwoord:'ik denk dat we een film gaan kijken en jullie mogen de film uitzoeken, maar wel een film die ik ook leuk vind. Uiteindelijk komen ze op de film:'the maze runner' daar hielden ze alledrie wel van. Mariska kruipt tegen Jimmy aan en dan denkt Tamara:'had ik maar een vriendje waar ik zo lekker tegen kon gaan zitten'. Tenslotte had Mariska veel aan Tamara vertelt hoe de eerste kus voelde. Tamara was enthousiast en wilde ook een keer proberen. Uiteindelijk hebben wij Tamara een site gegeven waar ze misschien wel leuke jongens tegen zouden komen. 'S avonds toen iedereen naar huis was gegaan, kreeg ik een berichtje van Tamara dat ze een super leuke en lieve jongen heeft ontmoet. Ik was natuurlijk super blij voor haar! Ze wilde dat ik mee ging op het eerste afspraakje want ja, als er iets gebeurd, zijn we tenminste samen. Ik ging mee met Tamara om te kijken hoe Xavier eruit zag. Xavier was 17 jaar terwijl Tamara 13 was. Jimmy en ik zijn 17 en 15, dat kan nog wel, maar op deze leeftijd 4 jaar verschil... ik weet niet zo goed of dat dat kan, maar dat zeg ik maar niet tegen Tamara.

Hoofdstuk 2

Tamara was vandaag niet op school. Ik was bezorgd want misschien was dr wel iets gebeurd met haar of had Xavier het uitgemaakt. Daarom besloot ik na school om naar haar toe te gaan. Ik kwam bij haar aan en zag dat ze helemaal overstuur was. Ik vroeg wat er aan de hand was maar ze kon niet praten. Ik heb haar omhelst en gerust gesteld. Uiteindelijk kwam er uit wat er aan de hand was. Xavier wilde niet meer met Tamara afspreken. Natuurlijk ging ik naar Xavier om te vragen waarom, maar wel pas nadat Tamara haar verhaal gedaan had.

De volgende dag ging ik naar Xavier, hij vertelde mij, zijn kant van het verhaal. Hij vertelde dat Tamara te snel wilde gaan, dus ik vroeg wat hij bedoelde, toen zei Xavier dat ze meteen wilde zoenen terwijl het hun eerste afspraakje was. Ik heb zijn verhaal aangehoord en heb verteld dat Tamara nog nooit gezoend had en dat ze dat heel graag wilde. Ik snapte Xavier ook wel. Toen ben ik weer terug gegaan naar Tamara en het hele verhaal aan haar uitgelegd en gezegd dat ze naar Xavier moest gaan. De volgende dag besloot Tamara om naar Xavier te gaan.

Hoofdstuk 3

Tamara was vandaag alweer niet op school, na school besloot ik dus weer naar haar huis te gaan. Ik belde aan en haar moeder deed open. Ze zei dat Tamara vanmorgen is weggegaan en niet meer is thuis gekomen. Ze zou uit school naar Xavier gaan, maar ze zijn allebei niet bereikbaar. Ik was bang en ging naar Xavier zn huis. Ook hij was niet thuis of tenminste... Nee hij was niet thuis. Ik werd steeds banger en ging bedenken waar ze dan wel zouden kunnen zijn. Ik zocht overal, maar ze waren nergens te bekennen. Ik had aan de moeder van Xavier gevraagd of ze wilde bellen als Xavier thuis was, en ook aan Tamara haar moeder had ik dat gevraagd...

Hoofdstuk 4

Toen ik naar school liep, bedacht ik mij dat het niet goed ging tussen die twee en ze zouden het gisteren middag na school goed gaan praten, sinds dien zijn ze verdwenen. Ik besloot die middag na school naar Xavier's huis te gaan, alleen zijn moeder was thuis. Ik heb gevraagd of ze iets heeft gehoord toen Tamara en Xavier bij hem thuis waren. Ze kon mij niks vertellen omdat ze niet thuis was, ik vroeg wie er dan wel thuis was toen Tamara en Xavier bij hem waren, maar er zijn broer Ilya was naar de voetbaltraining en zijn vader bleek in de gevangenis te zitten. Daarna ging ik naar de moeder van Tamara, om te vragen of ze al contact heeft kunnen krijgen met Tamara maar helaas nog niks, de moeder van Tamara was helemaal overstuur. Ik ging naar huis met een brok in mijn keel. Toen ik thuis kwam besloot ik het tegen mijn moeder te vertellen en begon ik te huilen. Mijn moeder had voor mijn gevoel niet geluisterd dus ging ik naar Jimmy, want ik wist zeker dat hij wel naar me zou luisteren en me ook misschien zou willen helpen.

Hoofdstuk 5

Ik was bij Jimmy aangekomen, en heb hem het hele verhaal vertelt. Hij begreep me en heeft me advies gegeven. Dat advies volgde ik op. Jimmy moest naar waterpolo, dus ik ging naar het park. Ik ging nadenken over het advies van Jimmy en hoe ik dat het beste kon uitvoeren. Ik belde ook de politie over wat ik het beste kon doen, nadat ik het verhaal had vertelt. De politie heeft Tamara en Xavier als vermist opgezet en een NL-ALERT bericht uitgezonden, zodat mensen kunnen kijken of ze Tamara en/of Xavier ergens zien. Ook heeft de politie een onderzoek ingesteld nadat ze een paar tips hebben ontvangen van de mensen. Maar een paar uur later had de politie nog steeds niks gevonden. Ik werd steeds ongeruster, ging steeds ergere dingen denken. Toen werd ik ineens gebeld door de moeder van Xavier, hij had Tamara meegenomen op vakantie. Ze waren nu allebei bij Xavier thuis, ik ging ook naar Xavier's huis. Toen ik daar was zag ik dat Tamara werd overladen met cadeautjes en lieve dingetjes, en dat ging zelfs voor mij veel te ver. Ik vroeg of ik Tamara even onder 4 ogen kon spreken, ze liep mee en liet Xavier even achter. 'Ben je wel helemaal goed wijs?!' Zei ik, 'je had wel dood kunnen zijn, en dan nog niks zeggen waar je bent ook'. Toen zei Tamara iets wat mij niet verbaaste,' hij is gewoon zo lief en zorgt zo goed voor me, en ik hou van hem!'. Ik liet het maar even gaan, want ik kende Xavier nog niet zo heel erg goed. Het leek wel of hij iets van plan was, maar zo mag je niet over iemand denken als je hem/haar pas een paar keer gezien heb.

Hoofdstuk 6

De volgende morgen werd ik wakker gebeld, door Tamara. Ze ging helemaal tekeer tegen mij, omdat ik zo dacht over Xavier. Ik vroeg me af hoe ze daar achter is gekomen, het lijkt alsof ze gedachten kan lezen. Zo raak ik Tamara kwijt. Ik zal er alles aan doen om haar te redden, Xavier heeft een slechte invloed op haar. Ik ging naar Jimmy. Toen ik was aangekomen bij hem,  vroeg ik hem om advies, hij zei dat hij niks wist maar dat hij me wel graag wilde helpen. Ik was naar Tamara gegaan, haar moeder deed de deur open.

PestenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu