Ik wens...

29 0 0
                                    

Toen ik bij Tamara aan kwam deed haar moeder heel afstandelijk tegen mij. Ik mocht Tamara niet meer zien omdat ik zo lelijk dacht over Xavier. Bovendien was Tamara niet eens thuis. Ze waren volgens haar moeder super gelukkig samen. Nou prima, ik ga haar niet uit haar droom helpen tot ik echt bewijs heb.

Inmiddels is het uit tussen mij en Jimmy, we hebben een gigantische ruzie gehad waarbij hij zijn ouders betrok dus dat het 3 tegen 1 was. Ik geniet nu van een vrij leven maar heb ondertussen wel iemand op het oog. Hij heet Nathan en zit in de 3e klas.

De zomervakantie is bijna voorbij en ik heb al 6 weken niks gehoord van Tamara. Ik hoop maar dat ze wel naar school komt anders ga ik mij steeds drukker maken. Haar moeder weigerde mij nog steeds in huis en Tamara en Xavier hebben mij overal geblokkeerd.

1 dag voor school begint stuur ik een berichtje naar Tamara haar moeder:

Ik:" Hey, kunt u aan Tamara vragen of we morgen samen naar  school fietsen?"

Ik wachtte op antwoord, maar kon lang wachten. Laat in de avond kreeg ik een berichtje van Tamara zelf om mij te vertellen dat ze lievere en betere vrienden gevonden had. Ik las het pas de volgende morgen, want op de eerste schooldag moet je wel goed uitgerust zijn.

Tamara:" Mariska laat Xavier, mn moeder en mij eens met rust! Ik heb veel betere vrienden gevonden!"

Ik was meteen boos. Mijn moeder vroeg wat er aan de hand was en ik liet het berichtje lezen. Daarna maakte ik een screenshot en stuurde een foto naar Fabiënne, een van mijn beste vriendinnen en sinds dit jaar bij mij in de klas.  Fabiënne vond het de grootste onzin die zij kon bedenken en we zouden die middag nog op onderzoek uitgaan.

Hoofdstuk 2

Die middag zijn we samen naar het park gegaan om een plan te maken. We hebben de hele middag gebrainstormed maar toen we niks konden bedenken hebben we Nathan en Dennis gevraagd te komen.

We zijn een hecht groepje vrienden en doen bijna alles samen sinds ik niks meer van Tamara heb gehoord. We konden nog niet tot een plan komen dus we zouden morgenmiddag uit school weer bij elkaar komen. Fabiënne ging met Dennis mee en ik ging met Nathan mee.

Nathan woont op een boot helemaal alleen, wel heel mooi. We hebben films gekeken samen en zijn toen in slaap gevallen. De volgende dag heeft Nathan mij naar school gebracht en 's middags opgehaald. We zijn weer met zijn vieren in het park bijeen gekomen totdat we iets zagen.

Hoofdstuk 3

Ik zie Tamara als eerste met een groepje vrienden. Er hangt een enorm vieze geur om haar en haar vrienden heen. De wind stond mijn kant op dus die geur kwam recht op ons af. Van een afstandje zag ik een fles drank staan.

Intussen hebben Fabiënne, Dennis en Nathan haar en haar vrienden ook gezien. Ze zitten midden op een groot grasveld midden in het park. Dennis blowt wel eens dus die herkent de lucht die op ons af komt.

We zijn wat dichterbij gaan staan en hebben een plekje gezocht om lekker te zitten, uit de wind. We zagen dat er een soort peuk rond ging. Iedereen nam ervan, ook Tamara. Dennis had mij uitgelegd dat het een joint was en dat je er stoned van wordt. Ik was stomverbaasd en had nooit verwacht dat Tamara zoiets zou doen.

Xavier had mij inmiddels ook opgemerkt en tikte Tamara aan om te vertellen dat ik hier zat met mijn vrienden. Ze kwamen op ons af. Fabiënne zei dat ik rustig moest blijven en wat dichter bij Nathan moest gaan zitten. Nathan sloeg zijn arm om mij heen.

Ze stonden veel eerder bij ons dan ik dacht. Ze deden alsof er niks aan de hand was. Ineens was ik weer de Mariska zoals altijd, zoals vroeger. Voor even voelde dat fijn, totdat ik mij bedacht dat ze stoned waren. Ze meenden niks van wat ze zeiden. Dit kwetste mij enorm... Hoe ga ik het haar moeder vertellen en ga ik het überhaupt aan haar moeder vertellen? Misschien is het beter als ik het met een anoniem iemand bespreek, maar wie weet wat hij/zij ermee doet. Ik weet het allemaal niet meer...

Hoofdstuk 4

Ik lig in bed. Mijn ouders zijn werken dus ik heb alle tijd om na te denken over wat ik ga doen. Ik heb mijn computer naast mij staan in mijn 2 persoons bed met een zachtjes muziekje aan. Ik neurie een beetje mee met de muziek en begin zachtjes mee te zingen. Sinds kort weet ik dat ik gevoelens kwijt kan in het zingen, het is echt fijn om zoiets te hebben.

Natuurlijk heb ik online ook wel vrienden, maar ik zie denk ik te snel iemand als vriend. Zodra hij/zij wat aardigs zegt zonder rare intenties zie ik het al snel als vriend. Nathan zei dat ik daarvoor op moet passen. Als ik een keer de verkeerde tegenkom zou hij mij wel beschermen. Maar waar hij ook zeker gelijk in heeft is als er 1 bij zit met de verkeerde intenties waarvan ik denk dat het goede intenties zijn, dan kan het slecht aflopen. Dennis, Fabiënne en Nathan zijn heel bijzonder voor mij als vrienden in het echt. Online zijn er veel meer, maar ook veel meer mensen...

Hoofdstuk 5

Ik ga een beetje rondkijken op facebook totdat ik een berichtje krijg van een jongen. Hij heette Thomas en is vandaag jarig dus ik stuurde meteen gefeliciteerd waaruit een leuk gesprek rolde. Thomas is op dit moment mijn steun en toeverlaat. Ik kan altijd alles tegen hem zeggen, al is dat online altijd wel makkelijker. In het echt kom ik slecht uit mijn woorden als ik nerveus ben, daarom heb ik zo weinig vrienden.

Naast dat kwam ik een link tegen om in een groepsapp op WhatsApp te komen, daar klikte ik op want ja.. ik had toch niets te verliezen. Daar ontmoette ik Valerie, Kevin, Amber en Glenn. Valerie en Kevin zijn een setje, hierdoor krijg je soms hilarische gesprekken. Ook vragen ze mij en de anderen in de groep soms om advies. Doordat hun mij advies vragen kan ik ongestoord advies vragen aan hun. Hierdoor voel ik mij altijd wel wat veiliger en zelfverzekerder. Ik heb hen alleen nog nooit ontmoet, maar dat komt vanzelf.

Ik hou Fabiënne overal van op de hoogte maar de groepsapp en Thomas ook.

"Ik ben wanhopig" zeg ik tegen Thomas, waarop hij reageert dat het nergens voor nodig is en jongens mij moeten accepteren zoals ik zelf ben. Volgens Thomas verander ik te snel omdat ik te graag wil, snap ik wel.. maar ook wel erg lastig om dat tegen te houden. Ik wil ook graag meer vrienden in het echt in plaats van alleen maar online, naast Fabiënne, Dennis en Nathan.

Hoofdstuk 6

Vandaag ben ik naar Thomas toe gegaan om mijn verhaal te doen en advies te vragen. Het was super gezellig en zou het echt vaker doen. We hebben samen wat gegamed maar ook heel serieus erover gehad wat ik wil en waarom ik het op die manier wil. Hij gaf mij advies om onder andere te denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden, waar hij zeker gelijk in heeft.

Ik ging gewoon door met mn leven, want je kan je leven toch niet in 1x stop zetten. Ik moest stage gaan lopen, 45 uur per week. Eerst dacht ik yes eindelijk wat anders dan school, maar het is niet zo druk dus alle dagen gaan best traag. Gelukkig heb ik een heel lief vriendje, Dave.

Ik ontmoette Dave via Tinder waarna ons eerste afspraakje op mijn werk was, bij de snackbar. Inmiddels zijn we een tijdje verder en nog steeds super gelukkig met elkaar.

Doordat ik zoveel werk nu zie ik Dennis, Fabiënne en Nathan bijna niet meer, dit zal later als ik weer naar school ga wel goedkomen hoop ik. We spreken elkaar gelukkig nog wel dagelijks via whatsapp.

Tamara is nog samen met Xavier, ze vroegen of ik ook een joint wilde, ik weigerde. Ik ga niet beginnen aan deze vieze troep en mijn vrienden ook niet.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 04, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

PestenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu