Het is een doodgewone schooldag. Sin ligt nog in haar bed, zoals gewoonlijk en papa is zich al aan het klaarmaken voor zijn werk. *bbuuuuuuuuuuuddd* Ineens klonk er een zwaar geluid door de kamer van Sin. Ze schoot wakker en boste met haar hoofd tegen de balk boven haar bed. "HAHAHAHA, opstaan Sin, het is tijd om naar school te gaan" Zei Elias met een smile waaraan je kon zien dat hij ervan genoot. Ken je het gevoel wanneer je ergens heel veel pijn hebt zoals bijvoorbeeld je teen stoten tegen de tafel? Wel dan moet er even niemand tegen je praten en dit had Sin met de balk. "Hoe vaak moet ik het nog zeggen, BLAAS NIET OP MIJN DIDGERIDOO!" En ze smeet een knuffel naar hem. "Hoe laat is het?" "Half negen en ik ben er vrijwel zeker van dat uw school rond negen begint" "Aaarg Fuck. Kon je me dan niet gewoon eerder wakker maken oen?!" Riep Sin terwijl ze haar t-shirt over haar hoofd trok.
Beiden gingen ze naar beneden en gaven papa een kus voordat ze vertrokken. "Deze middag moet ik naar de bespreking van een project en dat project is in Italië dus ik ga niet direct terug zijn." zei papa nog vlug terwijl hij aan het wachten was op zijn koffie."Voor hoe lang deze keer?" vroeg Sin geïrriteerd. Ze vond het niet per se erg dat hij weg ging, maar zonder papa konden ze de computer niet gebruiken omdat vader deze altijd meenam naar werk. "Ik denk toch wel zeker voor een maandje omdat het lange vergaderingen zijn en het is in het buitenland. Ik zal ook wel veel werk hebben dus..." "Jaja tis al goed. We zijn het ondertussen al gewoon." Sin was er niet zo blij mee maar Elias wel. Hij is zo blij, omdat hij ouder is dan Sin. "Ik ben al 18 dus op Sin passen zal geen probleem zijn vadertje. Trek er maar op uit voor zolang je wilt." Normaal zou Sin in een discussie verzeild geraken, maar school ging echt bijna beginnen en ze had al een paar nota's omdat ze regelmatig te laat kwam in de les. Ze maakte zich klaar en vertrok naar school.
"Elias", zei papa wrijvend over Elias' schouder, "Je moet echt goed voor Sin zorgen, want het is een schatje. Ik zou niet weten wat te doen zonder haar." "Oké, akward. Zo sentimenteel vader, is er iets ofzo? Want Sin is al groot genoeg om voor zichzelf te zorgen. Ze gaat geen zotte toeren doen hoor. Adios en veel plezier, ik ga me ook klaarmaken om heel de dag in de zetel Netflix te kijken. Ga jij maar werken." Vader pakte zijn spullen, ging in de auto zitten en vertrok.
*Ding Dong* Elias kwam aangehuppeld en opende de deur. Tot zijn verbazing stond Sin daar hijgend. "Awel, papa is net vertrokken en je bent de regels nu al aan het overtreden. GA eens terug naar school." Hijg, hijg, hijg. "Wacht, laat me even op adem komen. Oké, nu kan ik even uitleggen waarom ik al terug ben. Ik was dus op weg naar de bus, op mijn gemak want ik was nog moe en zag plots op mijn gsm dat de bus er binnen 1 minuut zou zijn en ik moest nog 3 minuten wandelen tot aan de bushalte. Daarom begon ik te sprinten voor mijn leven. Ik kwam net niet op tijd aan want, ik zag dat de deuren net toegingen. De bus vertrok en ik er natuurlijk achter, want no way dat ik ging lopen naar school. Dan besefte ik dat er niemand op de bus zat. Dat is raar, want iedereen uit het dorp neemt deze bus. Dan besefte ik dat het helemaal geen school is, maar vakantie. Dus rende ik super snel naar huis, omdat ik wist dat er ijs in de frigo zat en jij mocht dat niet opeten. Voilà, dat was mijn verhaaltje." Elias knikte en opeens liep hij weg naar de keuken. Sin had direct door dat hij voor het ijs ging en ze zette het op een achtervolgen. Sin won uiteindelijk, want ze had het ijs ergens achter de groenten verstopt zodat niemand het zou vinden. Ze sloot zich op op haar kamer met haar ijs en zou er voor de rest van de dag niet meer uitkomen, behalve als Elias frietje was gaan halen.
Elias zat beneden gezellig naar tv te kijken en plots wendde hij zijn blik naar het plafond. Sin was aan het wenen. Hij dacht dat ze waarschijnlijk weer een droevige film over honden aan het kijken was, dus keek hij verder naar zijn serie. Sin heeft een paar geheimpjes voor haar vader en broer. Eén van deze is dat ze wordt gepest op school. En soms weent ze ervoor zoals nu. De pestkoppen op school pesten iedereen, maar ze hebben het vooral op haar gemunt. Zo hebben ze eerder ( de dag hiervoor) Sin uitgenodigd op hun feestje (wat raar is, omdat zij super populair zijn en Sin is dat niet). Ze hebben haar meer gedwongen te komen dan uitgenodigd. Ze zeiden dat ze beter ging komen of ze zou er anders later veel spijt van krijgen. Sin had grote twijfels om te gaan, maar aangezien veel knappe jongens gingen was het nog niet zo erg. Ze had wel nog een ander probleem, haar broer en vader. Sin was niet oud genoeg volgens vader en Elias vond feestjes tijdsverspilling. Ze zei dus dat er een overnachting bij de karaté-club was en dat ze er verplicht naartoe moest. Vader trapte erin en ze mocht gaan. De avond op het feestje was één grote vergissing. De pestkoppen hadden een smerig plannetje met alcohol voor haar in petto. Ze voerde Sin dronken waardoor Sin heel de tijd het onderwerp werd. Iedereen wou haar zien en haar uitlachen, omdat ze aan het drinken was uit een wc-pot. Sin was veel losser en enkele junkies maakten er gebruik van. Ze boden haar drugs aan. Sin kreeg het heel erg warm en ze twijfelde. Er was een enorme groepsdruk en het stond recht voor haar neus. Uiteindelijk nam ze het en danste ze verder. Na het feestje hebben ze haar in een vuilnisbak gedumpt. Rond vier uur werd ze wakker in haar eigen kots en stank. Ze wandelde wenend naar huis en viel een paar keer.
JE LEEST
Vertrouwen
Short StoryVertrouwen is zeer gevaarlijk. Je zou denken, vertrouw diegene die je lief hebt zoals je familie en vrienden. Maar ook daar moet je mee oppassen, want gevaar ligt op de loer.