Wendy termenung di dapur mengingati kisah silamnya dgn sehun.
#flashback
Aku pulang dari sek. Then terlupa sesuatu barang tertinggal dalam kelas.
"Dah lambat sangat ni mesti appa marah."
"Omo omo...aku lupa aku punya barang dlm kelas."
Dia, wendy berlari sampai terlanggar seorang lelaki yg tengah membawa kertas.
"Omo...arhh sorry2..sini saya tolong..maaf ya saya nak cepat"
Ya lelaki itu ialah sehun. Idola para pelajar perempuan. Tapi wendy tak penah tahu akan kehadiran sehun di sekolah itu. Wendy dan sehun mengutip kertas itu.
Sehun hanya memerhati wendy. Comel. Flawless. Tiba-tiba semasa dia sedar dari memerhati wendy. Wendy telah tiada di situ. Dia, sehun mengakihkan pandangan ke belakang. Mencari wendy. And sehun perasan ada satu kertas kecil yg dilekatkan pada kertas2 yg dibawa oleh sehun. Sehun membaca surat itu;
"Maaf saya sbb terlanggar awak. Nama saya wendy. Nanti tolong message no ni tau 013-*******. Im really sorry. Jumpa lagi. Mungkin kita boleh jadi kawan"
Sehun tersenyum.
Selepas daripada sehun message wendy berkawan rapat dgn sehun selain dari dia berkawan rapat dgn jihyo sehun juga kawan rapat dia.
Kemudiannya, wendy berkawan dengan chan dan baek pula. Manakala dahyun ialah kawan sekelas wendy dan sehun. Wendy tak penah tahu yg sehun sekelas dgn dia. Hahaha dia ambik tahu perkara remeh. Tujuan dia kesekolah nak belajar sahaja. Contohilah wendy.
Setelah sekian lama berkawan, wendy memberitahu sehun dan jihyo serta chan yg dia telah suka pada baek. Jadi mereka bertiga menolong wendy untuk mendapatkan baek.
Setelah itu, wendy menjadi rapat dgn baek. Tiba2 dahyun pindah ke sini and baek ada bagitahu wendy yg dia suka pada dahyun. Sehun kemudiannya menolong wendy lagi. And dia, wendy mendapat sokongan dari chanhunhyo. When baek bagitau yg dia suka dahyun, chanhunhyo mengecam dahyun dalam diam.
Sampailah satu hari misi nak selesai dah, wendy berjumpa dgn baek sbb dia nak confess and sbb dia dah tak tahan.
"Emm...baek aku nak ckp skit boleh."
"Apa?"
"Sebenarnya....aku suka kau, baek"
Baek terdiam.
"Aku tak paksa kau nak suka aku atau tak. Aku just nak confess sbb aku tak tahan."
"Wen maafkan aku. Sbb hari ni aku dgn dahyun nak pergi date. Kami baru je declare. Maaf."
Wendy terkesima. Terkejut. Cemburu. Sedih. Marah. Pasrah.
Semua perasaan bercampur baur. Semenjak lepas kena rejact tu wendy menjadi seorang pendiam. Dia just ckp dgn chanhunhyo ja.
Bila lepak pon dia tak banyak ckp. Tambah lagi kalau baek dgn dahyun join diorang. Lagi wendy rasa sedih. Nampak je baek, wendy menghilang.
"Wendy yg sekarang dah tak macam dulu." Sehun
"Kenapa kau ckp mcm tu hun." Baek
"Tak ada apalah." Sehun berjalan lalu tersenyum sinis kepada baek.
Semasa rehat, di dalam terdapat sekujur badan yg tengah baca buku. Then sehun
memberikan minuman dan makanan kepadanya. Sebenarnya waktu ini sehun telah suka pada wendy. Sehun ingin berjalan untuk keluar dari situ. Tiba2 wendy memegang tangan sehun.
YOU ARE READING
Let's Live Together [ malay ff (2019) ]
FantasyDari accident dan berjumpa kemudiannya tinggal serumah. Itu biasa bagi mereka. Bersama-sama ke kampus. Bersama-sama mengemas rumah. Sampaikan ada yang kata mereka sudah berkahwin. Namun tidak. Mereka tidak berkahwin dan mereka hanya tinggal serumah...