chapter 2

1.6K 91 13
                                    

Keesokan harinya,Gempa bangun daripada lenanya lalu masuk ke bilik air untuk membersihkan dirinya. Selepas dia selesai,dia memakai baju hitam kuning kegemarannya Dan keluar dari biliknya. Dia berjalan ke arah bilik Halilintar Dan Taufan lalu mengetuk pintu bilik mereka

"Tok tok tok! Haliiii taufannn bangunnn nnti lambat ke sekolah."jerit Gempa di depan bilik mereka. Tetapi tiada sebrg respon yg diberikn kepada Gempa. Gempa mengeluh lalu dia berjalan ke bilik Solar Dan Thorn. Sebelum dia sempat mengetuk pintu bilik kembar fotosintesis itu, Solar telah membuka pintu itu terlebih dahulu

"Eh abg Gempa. Selamat pagi😊. Abang Thorn dengan Solar dah bangun dah.. Abg Thorn tgh dlm bilik air. Jap lagi dia turun. Abng nak Solar tlg apa2 ke?",Tanya solar kepada abang kesayanganya itu. "Solar tolong kejutkan kembar ribut dn kembar hot n cold tu boleh? Abng nk buat srpn ni. Abg dh kejut diorg td tp diorg x bangun. Solar tlg kejutkan ye?", Soal Gempa. "Beres bang. Serahkan pass Solar.. abang pergi buat srpn okay. Nnti abg thorn dtg tlg abg gempa.  Solar pegi kejut diorg dulu. Tatatitutu.."kata Solar sambil berlari ke arah bilik kembar hot n cold di sebelah biliknya. Gempa hanya menggeleng melihat perangai adik bongsunya itu. Sebelum sempat dia berjalan ke tangga,namanya dipanggil oleh seseorang. " Abang Gem,nak thorn tlg Kat dapur ke?" Tanya Thorn. "Klau Thorn x de kerja yang nak dilakukan boleh la tlg abg. Abg pun nk buat srpn simple je." Katanya sambil tersenyum kepada adiknya yang bertopi hitam kehijauan itu. Thorn hanya mengangguk lalu berjalan bersama dengan abngnya utk turun ke dapur.

Skip time..

Kelihatan tujuh remaja lelaki yang segak dengan pakaian sekolah mereka sedang menuju ke arah sekolah. Tiba2 dtg seseorang yang berpakaian kuning menuju ke arah mereka lalu merangkul bahu Gempa.

"Selamat pagi semua. Selamat pagi Gempa."kata lelaki tersebut sambil mencium pipi gebu Gempa.

"OPOCOT OCHOBOT BERJALAN!!",melatah 7 kembar itu serentak. "Ish abang Rayyan ni.. nasib baik ktorg x de serangan jantung laa.. "kata Gempa kepada Rayyan
Rayyan hanya tersenyum kpd adik sepupu kesayangannya itu.

"Apa yg abang buat kat sini? Uni abg bkn Kat sini pun."kata Hali dgn muka yg tidak berpuas hati Apabila ternampak also Rayyan yg tidak sepatutnya kepada abg kesayangan nya..

"Abang ke sini sebab nak jumpa Gempa. Dah lama x jumpa dgn sepupu2 kesayangan abg Ni.." kata Rayyan dgn senyuman penuh makna.

"Eh abang Rayyan ktorg pergi dulu la ye.. dh lmbt ni.. bye abg Rayyan.. jom abg Gempa.." kata Solar sambil menarik Gempa jauh drpd Rayyan.. Gempa hanya mengikuti adiknya dgn muka innoncent..

Kelima kembar yg lain mengikuti Solar Dan Gempa Dan sempat memberi jelingan kepada Rayyan. Mereka tidak menyukai Sepupu mereka itu kerana mereka tau Rayyan mempunyai niat yg tidak baik trhdp Gempa.

Rayyan hanya melihat kembar tujuh itu pergi dan sempat memberikn smirk kepada Halilintar yg melihatnya..

'korang mungkin boleh jauhkan dia drpd aku skrg ni,tp aku akan pastikan yg dia x kan ingat korang langsung satu hari nanti. Just wait n see",kata Rayyan di dalam hati sebelum bergerak ke Uni nya..


Brother Please Stay With UsWhere stories live. Discover now