(2)

161 28 0
                                    

Di syarikat Stone ent..

Jihyo berjalan memasuki perkarangan syarikat tersebut.. tiba-tiba ada seorang perempuan datang ke arahnya..

???:cepatlah Hyo,kita nak mulakan shooting album lagu kedua awak ni..cepat ikut Saya..

Jihyo:ouh..arasso..mana minjae ah..?!!

Minjae:ikut je..

Mereka berdua berlari ke arah studio..lalu mereka memasukinya

Minjae:insun ah..ni Jihyo dah sampai..

Insun:oh Jihyo, sekarang ni saya nak awak hafal lirik lagu ini..lagu kedua kamu adalah lagu good day,minjae akan ajar awak macamana rentak lagu ni..dan lagu pertama kamu 11.11 dah siap semuanya dan kamu bakal menjadi debut mungkin minggu depan rasanya..

Jihyo:wah...!!jinja..!!

Kata Jihyo dengan gembira..

Insun:mungkin kot... saya tidak pasti lagi sebenarnya..

Jihyo: kamsamnida.!!.saya akan lakukan yang terbaik..!!

Kata Jihyo lalu memulakan shooting nya..

Skip..

Shooting tamat pukul 8.00 malam.. Jihyo berasa sangat letih..lalu dia memandu keretanya untuk pulang ke rumahnya.. sesampai saja di rumah..Jihyo masuk ke dalam rumahnya...

Jihyo:saya dah balik..

P.song:ha..balik pun.. jom makan..

Jihyo duduk di kerusi di dapur..nasi yang terhidang di depan nya dicedoknya lalu dimakan bersama lauk kegemaran nya..

Jihyo:omma..appa Ngan jihye mana?

P.song:appa kamu macam biasa ada bisnes kat luar negara.. jihye pula join lawatan sambil belajar selama tiga hari kat Jeju..ha..kerja kamu sebagai artis pula macamana..?bila nak debut..

Jihyo:tak lama omma..lagi seminggu je..!!tak sabarnya Jihyo nak buat persembahan..!kat depan orang ramai pula tu..!!

P.song: memang tak salah nak jadi artis..omma pun tak halang..tapi jaga diri tu baik2x..ma ada terbaca tentang sasaeng fan kat luar sana..

Jihyo:omma janganlah risau..takkan berlaku punya..Jihyo letihlah..

P.song: lepas makan jangan lupa mandi..macam orang minyak omma tengok kamu ni..

Jihyo:omma...!!.

Puan song hanya tersenyum melihat gelagat anak kesayangan nya ini..

......................
Di highschool gyeongi-do

Jungkook memasuki pekarangan sekolah nya dan berjalan menuju ke kelasnya..

Di kelas 2 champion

Jungkook memasuki kelasnya dan ternampak kawan baiknya sedang duduk sambil menatap sesuatu.

Jungkook:Yo..dong man..! Tengok apa tu...

Kata Jungkook sambil duduk di sebelah dong man..

Dong man: Yo.. Jungkook takde ni ha..semalam ada penyanyi perempuan baru debut.. suaranya sedap gila doh.. perempuan tu cantik gila..tengok ni..

Dong man menunjukkan album yang menunjukkan gambar penyanyi yang dia maksudkan kepada Jungkook..

Jungkook:itu..song Ji Hyo kan?

Dong man:aik..mana ko tahu...?

Jungkook:ouh..a..aku peminat dia..

Dong man:Sama aku pun..ko dah beli dah album dia..

Jungkook:er..belum lagi.. berapa harga album dia..?

Dong man: takde lah mahal sangat dalam sekitar 500 000 Won je.. laris album dia..baik kau beli cepat2x

Jungkook:jinja..?!!

Dong man:ye..!!aku rasa album tu boleh habis esok..

Jungkook:baik..mungkin balik sekolah nanti aku beli..

Skip

Kring..!!loceng berbunyi menandakan tamatnya waktu persekolahan..semua pelajar pulang ke rumah masing-masing.. Jungkook mengayuh basikalnya ke sebuah kedai yang dimana ada jual album itu..Jungkook melihat ramai orang membeli album lagu Jihyo itu..Jungkook segera masuk ke kedai dan membeli sebuah album Jihyo...lalu pulang ke rumahnya..

Jungkook memasuki biliknya.. handphone diambil lalu nama artis song Ji Hyo ditaip lalu keluarlah lagunya berjudul 11.11 dan good day

11.11

Good day

Jungkook mengambil earphones lalu mendengar lagu itu hingga habis.. lagunya memang sedap..tapi yang Jungkook tak suka tentang MV itu adalah Jihyo bersama lelaki lain...dia tidak mahu Jihyo bersama lelaki lain tapi hanya dengan dirinya..dia tidak sangka dirinya sudah jatuh cinta terhadap Jihyo walaupun dengan usia yang masih muda..

"Kalau jodoh entah ke mana kan”

Maaf kalau part ni bosan..

To be continued..






❤️Jungkook's Love❤️Where stories live. Discover now