4 - tetris & en snak med ellie

238 6 0
                                    

Jeg nåede heldigvis i skole til tiden selvom jeg havde mega travlt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeg nåede heldigvis i skole til tiden selvom jeg havde mega travlt. Jeg har idag et grønt outfit på; nogle grønne trackbukser, en hvid langærmet crop top, mine hvide Nike air force one og til sidst min grønne fjallraven.

Jeg sidder til time med Mr. Davis. Ethan, Evelyn og jeg sidder ved er bord sammen. Vi hader alle tre Mr. Davis timer, ligesom de fleste andre på denne skole.

Derfor sidder vi og spiller en Tetris turnering. Vi sidder og spiller hele timen og da jeg så bliver spurgt om et spørgsmål er jeg helt blank. Det er noget matematik fis, men jeg har overhovedet ikke hørt efter.

Jeg modtager en messenger besked fra Matthew: 163. Jeg ved ikke om det rent faktisk er svaret han mener. Jeg kigger hen mod ham og han laver det der blik der bare siger kom-nu-forhelvede. Jeg siger 163 og heldigvis er det det rigtige svar. Ja tak. Jeg svarer Matthew med et tak.

Efter yderligere tid hvor jeg ikke har lyttet mærker jeg pludselig en der prikker mig på skulderen. Jeg kigger langsomt op og ser Mr. Davis stå og kigge surt på mig. Fuck. Ik godt. Han er så sur i forvejen så hvad vil han ikke kunne finde på nu? Tage mig til et legeland og drukne mig i boldbassinet? Proppe mig i en boks og sende mig til udlandet? Eller det jeg frygter allermest: Eftersidning.

[ ~~~~~ ]

Ethan, Evelyn og jeg sidder alle tre til eftersidning. Det er røvsygt. Jeg har aldrig fået eftersidning før. Der sidder også nogle få andre som jeg ikke ved hvem er.

Ved ikke om min far bliver sur, men jeg ved at Carter og Cricket vil udspørge mig sådan big time når jeg kommer hjem. Sådan er det hver gang jeg gør det mindste forkert eller kommer i de mindste problemer. De er to meget overbeskyttende brødre. For eksempel var der den her dreng til en fest som lagde an på mig, og på 0,5 var de ved min side og nedstirre den her overlækre fyr. Selvfølgelig skulle de lige skræmme ham væk.

Jeg skal til fest her i morgen og gæt hvem der har fået mig overtalt? Evelyn. Jeg håber lidt der sker noget der kan få mine tanker væk fra Matthew.

Evelyn, Ethan og jeg sidder og sender beskeder til hinanden på små papirstykker.

Det jo røvsygt det her

Ja det er da godt nok kedeligt

Kun 15 min tilbage guys

Ja vi kan godt overleve

Det var det værd for en Tetris turnering

Bestemt

Både Evelyn og jeg har flere gange diskuteret om hvor vidt Ethan og Luna kunne have en hemmelig flirt. Evelyn synes det virker ret usandsynligt, men jeg synes det kunne være så cute. Så derfor besluttede vi os at vædde 100 kr på det. Nu må vi se. Jeg har jo altid ret. I hvert fald hvis man spørger mig.

[ ~~~~~ ]

Eftersidning er slut og jeg har sagt farvel til de andre. Jeg er på vej ned til mit skab for at hente min matematik bog som vi så åbenbart har fået lektier i pga eftersidning. Jeg hader matematik.

På vej ned til mit skab hører jeg en råbe mit navn, så jeg vender mig selvfølgelig om for at se hvem det er. Oh shit okay. Hun snakker aldrig til mig. Tag det roligt Lola, det sikkert ikke noget vildt.

"Hej Ellie" siger jeg en anelse nervøs. "Hva så?" fortsætter jeg.

"Tjooo, jeg ved det er lidt underligt at spørger dig til råds, men jeg har lagt mærke til at du har snakket lidt med Matthew her på det seneste. Og siden dine brødre og ham er så gode venner, så kunne du måske hjælpe mig?" forklarer hun.

"Jaer?" spørger jeg igen mere nervøs end før, nu hvor hun har nævnt, at det handler om Matthew.

"Ja altså, jeg ved det er lidt grænseoverskridende, men på det seneste har Matthew virket lidt fraværende. Når vi skal til at du ved have sex, så bakker han ud og jeg ved ikke om det er fordi jeg gør noget forkert eller hvad det er. Har han sagt noget til dig?" spørger hun og virker nærmest ked af det.

Fuck. Fuck. Fuck..

Hvorfor skal det her ske lige for mig? Altså jeg kan da ikke gøre for at Matthew synes jeg er tiltrækkende. Altså det er der jo ikke noget at sige til, for alle ved jo at det passer. Men det er ikke det det handler om lige nu.

"Øhm nej han har ikke sagt noget om det. V- Vi snakker ikke så meget sammen. Han har kun lige spurgt om lidt matematik lektier" lyver jeg. Jeg hader at jeg lyver overfor Ellie. Hun fortjener det ikke, men hvis nogen skal fortælle hende sandheden, så skal det være Matthew.

"O- Okay. Men tak for hjælpen alligevel" siger hun og stormer ud af skolen.

Neej nu har jeg så dårlig samvittighed. Jeg skal bare hjem og have min candyfloss pyjamas på, æde noget slik og se The 70s Show.

[ ~~~~~ ]

Derhjemme vælger jeg at skrive til Matthew.

Jeg skriver også og forklarer det hele til Evelyn

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeg skriver også og forklarer det hele til Evelyn. Vores fædre voksede op sammen så Evelyn har været min bedste veninde siden jeg kan huske. Vi har altid været der for hinanden.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Efter en kort samtale med Evelyn vælger jeg at gå i seng selvom klokken kun er 22

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Efter en kort samtale med Evelyn vælger jeg at gå i seng selvom klokken kun er 22.25. Det er i hvert fald tidligt i forhold til at jeg normalt går i seng kl 01.00.

Jeg skriver godnat til min far, som ikke er hjemme lige nu, putter mig under min dyne og falder hurtigt i søvn.

Greenwood High SchoolWhere stories live. Discover now