Ijal .... ayah dari Malaysia ..adakah saya akan berjumpa dengan nenek dan atuk...
Ayah... mmm , ya lagi pun kamu akan menetap dengan mereka ..Mereka selalu menelefon ayah utk melihat cucunya...
Ijal... knp ayah x bw saya selamanya ini berjumpa atuk dan nenek.
Ayah.. bukan x mahu.tapi ayah sibuk dengan kerja..Hari ini ayah bawa kamu..kamu akan menetap disana sampai habis tingkatan 5... nanti ayah daftar kan..
Ijal ... ok ,baik ayah..
Kapal terbang peribadi milik ayah ijal selamat mendarat...
Di ceritakan Ayah ijal ni kaya raya dan risau akan keselamatan anaknya akan diculik utk wang tebusan..Jadi ayah nya telah mengupah 10 org pengawal peribadi utk anak nya saje...
Dalam kapal terbang
Ayah : Ijal ,ayah sebenarnya khuatir keselamatan kamu di sana. Jadi ayah telah mengupah pengawal peribadi yg akan menjaga keselamatan kamu masa di sekolah ,dimana mana kamu hendak pergi akan diekori pengawal kamu .
Ijal : x perlu ayah saya boleh menjaga diri.
Ayah : Ijal perlu pengawal kalau x ayah risau perkara yang silam berulang kembali.
Ijal : baik ayah..
Ayah :bagi keselamatan kamu juga ayah nak kamu pakai topeng mulut untuk elakkan kamu mendedahkan identiti kamu..
Ijal :baik ayah saya akan ikut semua kehendak ayah.
Ayah minta maaf kalau menyusahkan kamu tapi ini semua utk keselamatan kamu juga ayah x nak kamu jadi macam adik kamu..kamu je yg masih yg tinggal ,ayah x nak kehilangan kamu seperti adik kamu..ayah Ijal menitik kan mata mengenang peristiwa lalu..
Dijadikan cerita Ijal mempunyai adik lelaki tetapi adiknya diculik utk wang semata mata semasa dikorea .Penculik berjaya diberkas manakala lagi dua ditembak mati.Malangnya adik Ijal x berjaya diselamatkan..
Ayah sudah le tu ,benda dah lepas kan.lagi pun adik pun tengah bahagia kat sana.. Ijal
Kalau le ayah mengupah mengawal utk menjaga adik kamu dari awal lagi mungkin dia selamat dan masih hidup..
Tiba tiba lagu nostalgia berbunyi di telefon milik ayah nya..
Ayah telefon ayah bunyi tu ..ijal
Ok jap ..ayah nya mengesat mata dan menjawab telefon
..dalam panggilan..
Bos ni ada masalah sikit.. orang orang ayah.
Nanti dua hari lagi call balik.lagi pun aku ni dah nak sampai ni.
Alright bos....org org ayah
Spe tu ayah ,ijal
Mmmm ni klien dari Malaysia nak labur duit ,ayah.
Ok ,murah rezeki kita ini semua dari pemberian Allah Swt jadi kita kena bersyukur.... Ijal
Betul tu Nak , ni buat ayah sayang kat kamu...ayah.
Mereka pun seronok berbual bual dan tidur sementara nak tunggu 2 jam lagi kapal terbang nak tiba.
YOU ARE READING
PELAJAR HOT..XXX
Teen FictionMencerita tentang Ijal yang tinggal bersama ayah nya yg bermastautin di negara korea dan mengahwini seorang model dari korea ..Ayah nya seorang business man dan mempunyai banyak kilang kilang di seluruh Asia tenggara dalam pembuatan barangan berjen...