Ogge
Jag hade nyss landat i New York på LaGuardia AirPort där jag skulle ta bussen till Manhattan. Det var första gången jag var här. Jag hade med mig en stor svart rullväska. Lite senare skulle jag nog behöva köpa mer kläder, allt skulle inte räcka annars. Jag skulle börja om på nytt här, nytt liv, nya människor, allt. Min buss gick runt 9.03 och klockan var nu 8.50. Ingen aning hur jag skulle hitta allt nu. Jag drog min rullväska över det svarta asfalten mot min buss som skulle snart avgå till Manhattan. Mannen kom ut ur bussen för att lägga in min väska till det stora utrymmet. Han såg trött och sur ut, jag gick upp för dom tre trapporna upp till bussen och letade efter en plats. Längst bak hittade jag två lediga platser och satte mig där vid fönstret. Chauffören var nu på plats för att köra iväg.
Jag hade nu gått av bussen för 1.5h sen och fortfarande inte hittat mitt hotell, att det skulle vara så svårt hade jag aldrig trott, mycket pengar jade jag inte för att ta en taxi. Jag hade inte tänkt över denna resan, jag tog bara mina sparade pengar och försvann. "Eh sorry you may know which way is Ace Hotel at Times Square?" Mannen kollade konstigt på mig innan han med sin avancerad engelska förklarade att det låg bakom en del byggnader åt höger. Jag gick ditt med min tunga väska och kollade på alla människor som gick, alla verkade glada och spralliga, inte som jag. Undrar om någon ena märkt att jag är borta, 20 årig kille från Stockholm borta, usch nej va vidrigt.
Jag satt nu i mitt hotellrum med lite nudlar som jag köpt på vägen med min dator uppe, jag hade sökt lite
Efter någon jobb o så, men hittade inget, snart skulle jag nog behöva en lägenhet, men det ska jag inte tänka på nu, nu ska jag leva i nuet.
YOU ARE READING
Insane » Ogge Molander
Fanfiction"But darling we're all insane" » Towe träffar ogge på dom stora New York gatorna. Hon vill få honom att älska igen. Men ogge vill inte, han vill bara glömma, Alkoholen har fått han glömma henne. © Copyright Becausefooo, 2014