MM|1

44 2 0
                                    


"Hai dad".Sapa  Izreen Natasya atau dikenali sebagai Tasya.

"Hai too,Where do you want to go Sya?".Balas daddy sambil makan makanan yang terhidang diatas meja.

"Harini hari sabtu so sya nak pegi jogging ngn abang ii".Jawab Tasya kembali sambil menunggu abang ii nya.

"Ouhh,hati ii tau takut terserempak dengan musuh kat luar sana".Pesan daddy kepada aku.Aku hanya mengangguk sahaja.

"Ni mana abang ii kamu Sya".Sampuk Mummy setelah sekian lama diam.

"Tengah siap la kut".Jawab aku kepada mummy sambil makan.

"Hai,adikku sorry aku lambat sikit".Kata Kyle Izraf atau dikenali sebagai Izraf abang sulong kepada tasya.

"Apa kebenda lewatnya awal lagi ni kalau kau nak tido pon sempat lagi".Balas Tasya seraya memerli abang sulongnya.

"Ala chill la Sya apa nak marah ii ni".Balas Izraf mengusik.

"Eehh aku taa...".kata ii aku terhenti disitu apabila ada seorang figura menegur.

"Sorry lambat,jangan marah ehh".Kata Kyle Izril atau dikenali sebagai Izril merupakan abang kedua kepada Tasya.

"Haa tengok kiranya aku tak lewat sebab si jebon ni lagi lewat".Balas Izraf mempertahankan dirinya.

"Dah la korang jom,kita dah lewat ni".Sambung aku.

"Sabarla weih aku tak makan lagi".Kata Si Izril sakbil membuat muka kesian.

"Ishh kau nih banyak hal la Ril,haa cepat sikit makan tu".Balas Izraf kepada Izril.

"Chill la aku amik sekeping roti je pon tu nak kata lewat".Balas Izril mempertahankan dirinya.

"Nak gaduh sampai bila?tahun depan?".Tanya Tasya sinis.

"Jomla aku dah siap".Jawab Izril tidak menghiraukan Tasya.

____________________________________________________________

Mereka bertiga berjogging sambil bercakap.Tiba ii Tasya rasa tidak sedap hati...

"Korang aku rasa tak sedap hati la".Adu Tasya kepada abang ii nya.

"Asal pulak?".Tanya si Izril kehairanan.

"Aku rasa musuu...".Kata ii Tasya terhenti apabila terdengar bunyi yang sangat kuat di taman.

BANG!

BANG!

"What going on right now?".Tanya Izraf dalam keadaan yang masih tenang well diorang bertiga THE GREATS MAFIA IN THE WORLD.

"Hmm i see diorang tak serik lagi so let go do the mission".Kata Tasya mengejek manakala orang lain mula melarikan diri.

Hampir 30 minit mereka bertiga berlawan dengan pihak musuh dan mereka berjaya menumpaskan pihak lawan.

"Jap,aku nak call diorang".Kata Izril dengan nafas yang tidak teratur.

"Aku nak korang datang dekat Taman Seri Indah ni right now!".Tegas Izril memberi arahan kepada anak buahnya.

Mereka bertiga menunggu kedatangan anak buah mereka hampir 15 minit.

"So Sir Izril what do you want us to do?".Soal anak buah Izril.

"Aku nak korang ambil diorang ni pergi dekat basement,nanti kitorang sampai".Kata Izril lagi.

"Sebelum kitorang sampai korang kerjekan diorang dulu but jangan sampai mati".Sampuk Tasya sinis.

"Baik MissTasya".Balas salah seorang anak buah Izril.

"Dah jom".Kata si Izraf setelah sekian lama menjadi pemerhati.

Kereta yang dipandu oleh Izraf untuk pergi ke basement mengambil masa 25 minit sahaja.

"Mana diorang?".Tanya Izril dengan muka dingin sambil memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya.

"Kat sana Sir Izril".Kata salah seorang anak buah mereka.

Izraf,Izril danTasya berjalan kearah musuh mereka yang telah lunyai dipukul oleh anak buahnya.

"Tell me with your fucking mouth sapa yang hantar korang".Tanya Izraf dengan wajah bengisnya.

"Hell,aku takkan bagitau kau la bodoh".Kata salah seorang dari mereka.

"Alright,kalau kau taknak bagitau aku okey je tapi sebelum tu aku pancong dulu kepala kau yang botak ni".Kata Tasya sambil menunjal kepala lelaki kepala botak itu.

"Huh!".Lelaki itu mendengus.

"You just have two choice first you tell us or we kill you".Balas Izril mengejek.

"Antagon yang hantar aku!".Balas lelaki itu sambil menengking.

"Good choice bruhh".Kata Tasya sinis.

"Tapi tak semestinya kitorang akan lepas kau".Sambung Izraf sinis.

BANG!

Peluru dilepaskan di dahi lelaki tersebut.Habis darah lelaki itu terkene Izraf,Izril dan Tasya.

"Settle kan budak ni".Arah Tasya kepada anak buahnya.

"Baik Miss Tasya".

Mereka bertiga balik semula ke rumah.

"Dah kenapa baju habis berdarah ni".Tanya Daddy nya kehairanan.

"Cam biasa dad,we have a lot of enemy".Balas Izraf mewakili Izril dan Tasya.

"I know,just saja tanya".Balas daddy mereka mengusik.

"Hampehh daddy ingatkan nak tnya ada sakit ke tak?".Balas tasya sedikit hampa. Nada bergurau sedikit.

"Hahaha,daddy takkan tanya becos i know my son and my daughter can do it".Jawab daddy mereka.

"Arhhh daddy terharu pulakk".Balas Izril mengusik.Sambil lap air mata palsunya.

"Ahhh takyah nak drama sangat,kang ada jugak daddy tembak kamu".Dua kali lima je daddy:kuat menyakat

____________________________________________________________

Naim Austen atau dikenali sebagai Naim iaitu merupakan Ketua Mafia.Sibuk Naim Austen membuat kerja tiba ii...

TUT!
TUT!
TUT!

Tanpa melihat nama si pemanggil Naim terus angkat...

"Hye , awak buat apa Naim?".Soal si pemanggil.

"Kerja".Jawab Naim sepatah.

"Jom keluar nak?".Soal si pemanggil lagi.

"Aku tengah busy ni Tasya boleh tak jangan kacau?".Ye pemanggil itu ialah Tasya.Sudah lama si Tasya menyimpan perasaan terhadap lelaki ini.

"Yela ii. Buat la kerja awak tu". Tasya mendengus marah.

"Bhaii , jangan kacau aku".Balas aku lagi.

"Eihh awak ni kira baik tau saya call awak".Marah si Tasya lagi.

TUT!

Tasya menamat kan panggilan terlebih dahulu.Naim hanya tersenyum dengan perangai anak majikan nya.

Bukan dia tidak mahu membalas cinta si Tasya itu tetapi dia harus menjalankan misinya terlebih dahulu.

Are You Human?Where stories live. Discover now