sembolizm

5 0 0
                                    

armudun çürük bir tarafıyla karşılaştıktan sonra ;

armudun çürük kısmının kesildiği;

çürük bir kısmı/parçası var diye armudun tamamının atılmadığı ;

çürük kısmına bakıp,tamamının çürük olmadığının görüldüğü;

armudun kalan kısmının,diğer taraflarının hala sağlam olduğunun farkedildiği ve armudun 

tamamının çürük olup olmadığını anlamak için basitçe armudun içine bakıldıktan sonra kesin karaların alındığı ; 


armudun içine özüne bakılmadan çürük /bozuk olup olmadığına karar verilmeyen günlerin artması temennisiyle dolmalı insan.


not:

 burada armut :hata yapan insanı sembolize ediyor.

Armuda çürük yada sağlam diyen kişi:

hata yapan insanın hakkında karar veren , diğer insan sembolize ediyor.

 armudun içi :

 hata yapan insanın geçmişini,tecrübelerini,yaptıklarını sembolize ediyor. 

sonuç : birkaç kere bilinçsizce hata yapan insan kötü değildir. sürekli aynı hatayı yapan insan bilinçli yapıyorsa kötüdür. bilinçsizce hatalar yapıyorsa buna kötülük değil aptallık denir.

sonuç2:birkaç yerinde çürük var diye armut çöpe atılmaz. bu israftır. israf ise haram. haram ise zararlıdır. zararı hem cebe hem de vicdanadır. vicdanı zarar görmeyen insan , insan değil hayvandır.vicdan yok sanılıyorsa ;vicdan zarar görmez sanılır.

sonuç3:insanda vicdanın yok olduğunu sanmak ;insanın vicdanınnın olmadığını düşünmek ;insanın yaşadığı kötülüklerden değil, aptallığından gelir. aptallık , duygusal ve ani alınmış kararlardır.

sonuç4:aptallık doğuştan değilse geçicidir, kalıcı değil. geçici olan durumlara kalıcı gibi bakmak da aptallıktır.

sonuç5:aptallık, birşeyin olmaması değil, var olan şeyin kaybolması yada varlığının unutulmasıdır. kişi aklının,zekasının varlığını unutmuşsa ,hatırlamıyorsa ,aklı ve zekası duyguları tarafından bastırılıyor demektir.

sonuç6: duygusal baskılar, duygusal anlarda düşünülen düşüncelerden ve duygusal anlarda alınan kararların etkisi ile ortaya çıkar. duygusal bir kararın ağırlığı çok fazladır. çok ağrıtır.

sonuç7:ağır olan, ağrı yapan baskıya neden olan şeyi ortadan kaldırmak gerekir. duygusal kararları ortadan kaldırmak için, duygusal kararları mantık vinci ile kaldırıp atmak gerekir. mantık,duygusallığın kankasıdır. kankalar dost da olabilir , düşman da. dost olursa duygu ve mantık barış hali ile gücüne güç katar. düşman olursa , duygu mantığı , yada mantık duyguyu bastırır. basatırılmış duygusal yada mantıksal düşünceler ağırdır, ağrı yapar.

sonuc8:mantıklı yada duygusal baskıların ağrıları ayrı yerlere vurur. mantığın baskısı kafaya , duygunun baskısı kalbe vurur.
burada kalp ve kafa denilen; et parçası olan kısımlar değildir. kafa zihin,kalp gönül denilen yerdir.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SembolizmWhere stories live. Discover now