Judecă o carte după coperta ei

200 12 0
                                    


Nu contează cât de mult spun să nu judeci o carte după coperta ei, e normal și natural să facem asta. Toți considerăm că autorul a ales imaginea respectivă special pentru că îi reprezintă povestea. Așa că, după zile, săptămâni, luni sau chiar ani de muncă grea pentru a crea o poveste de care masele să se bucure, este important să alegi o imagine care reprezintă povestea ta. 

Ce este o imagine de bază? Aceasta este imaginea cu care începi (baza) să creezi o copertă înainte de a adăuga ale elemente cum ar fi efecte speciale, titluri sau alte imagini deaspura. 

Unde potem să găsim o imagine de bază pentru coperta poveștii noastre? Existe nenumărate locuri pe web unde poți să găsești imagini. Trebuie doar să tastezi cuvintele potrivite în Google Images și să alegi imaginea care îți place cel mai mult, dar trebuie să ai grijă că unele imagini sunt protejate de copyright. 

De ce este o problemă să folosești imaginea altcuiva? Nu este totul de pe internet gratis? Fără să intrăm în prea multe detalii legale, este ilegal să folosești creația cuiva (copyright) fără acordul lor și de asemenea, nu este corect pentru autorul care deține aceste drepturi. Autorul imaginii respective poate să nu vrea ca arta sa să fie folosită în felul acesta or să reprezinte povestea ta (indiferent de cât de bună este). Să ai numele altcuiva pe creația ta, nu este un sentiment plăcut. 
Indiferent dacă este o fotografie sau o creație realizată în întregime în Photoshop, creaturul acesteia a petrecut o grămadă de timp și energia pentru a o realiza, asta ca să nu mai vorbim de toate aptitudinile pe care a trebui să le obțină pentru a crea ceva de galitate. Dacă ne gândim simplu, acesta este furt. Echivalentul scriitorilor cărora li s-a copiat lucrarea. 

Atunci, unde găsesc o imagine de bază care este sigură, gratis și fără copyright? Din fericire, există câteva servere create pentru acest scop. Cel mai pun pe care l-am găsit este Unsplash.com. Acolo poți să găsești sute de mii de imagini de calitate înaltă care sunt royalty-free (fără taxă). Asta înseamnă că fotograful sau creatorul a decis să renunțe la toate drepturile de autor când a încărcat imaginea acolo. Ești liber/ă să editezi acea imagine cât de mult vrei. Poți chiar să o folosești în reclame dacă vrei. Nu este nevoie să ceri permisiune pentru a o folosi. 

Pot să găsesc o imagine care îmi place? Cred că ar fi destul de greu să nu găsești ceea ce cauți dacă o faci cu atenșie și o minte deschisă

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pot să găsesc o imagine care îmi place? Cred că ar fi destul de greu să nu găsești ceea ce cauți dacă o faci cu atenșie și o minte deschisă. Pe Unspash există o tonă de categorii din care poți alege, inclusiv dar nu limitat: dragoste, natură, technologie, călătorii, mâncare, spaciu, prietenie, animale. Cu atât de mulți fotografi diferiți cu stiluri diferite și unice care se răgăsesc într-un singur loc, poți să fii sigur că o să găsești ceva care o să îți placă. 

Happy editing!

Spor la editat!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 14, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Graphic CornerWhere stories live. Discover now