Układałam książki na regały, kiedy nagle do księgarni wpadły dwie, rozchichotane dziewczyny. Jedna była rudowłosa, zaś druga miała długie, blond włosy.
— Mogę w czymś pomóc? — Zapytałam z uśmiechem.
— Potrzebujemy kilku książek. Tutaj mamy listę — Rzekła rudowłosa dziewczyna w swetrze w barwach Gryffindoru.
Odebrałam od niej listę i rzuciłam na nią okiem.
— Ah, piąty rok. Ty również? — Zapytałam zwracając się do blondynki, która rozmarzonym wzrokiem rozglądała się po sklepie.
— Zgadza się — Odparła.
Kiwnęłam głową i wzięłam się za kompletowanie książek. W tym czasie obie dziewczyny zaczęły rozmawiać:
— Koniecznie musimy wpaść do sklepu obok! — Rzekła rudowłosa nie kryjąc entuzjazmu.
— Mówicie o sklepie Weasley'ów? — Zapytałam zanim zdążyłam ugryźć się w język — Odkąd otworzyli ten sklep jest tutaj nie do zniesienia. Codziennie dzieciaki biegają pod oknami i krzyczą na całą ulicę. Czasy są niebezpieczne, a im tylko zabawa w głowie. Zero odpowiedzialności...
Skończyłam swoją tyradę czekając na aprobatę młodszych klientek, lecz kiedy spojrzałam w ich stronę dostrzegłam grymas niezadowolenia na twarzy rudowłosej.
— Według mnie takie miejsca są potrzebne by choć na chwilę zapomnieć o smutku — Rzekła twardo — A tak przy okazji jestem Ginny.
Podeszłam do niej i chwyciłam jej dłoń, mówiąc:
— Margot Umber.
— Miło Cię poznać Margot. Ginny Weasley.
Po usłyszeniu jej nazwiska nieco mnie zamurowało. Blondynka zachichotała cicho pod nosem, a ja poczułam jak rumieniec wstydu wpływa mi na twarz.
— A to jest Luna Lovegood.
Uśmiechnęłam się skromnie i podając dziewczynom ich książki, zapytałam:
— Potrzebujecie czegoś jeszcze?
— Nie, dziękujemy. Idziemy teraz do sklepu moich braci. Pozdrowię ich od Ciebie — Oznajmiła Ginny i posyłając mi radosny uśmiech ruszyła w stronę drzwi wyjściowych.
Obie dziewczyny opuściły księgarnie, a ja pokręciłam głową i zwyzywałam się w myślach za swój długi język.
CZYTASZ
Witryny Sklepowe • George Weasley
FanfictionŻycie Margot Umber nigdy nie należało do wybitnie rozrywkowych. Najbardziej szaloną rzeczą jaka jej się w życiu przytrafiła to urodzenie się w rodzinie czarodziejów. Po ukończeniu Hogwartu Margot rozpoczęła pracę w księgarni Esy&Floresy, która znajd...