💐

76 5 1
                                    

Jaemin ngan Jeno tengah bersiar-siar. Time diorang jalan jalan tu Jaemin ternampak kedai bunga. Dia stop kejap depan kedai tu.

Then, Jeno tepuk bahu Jaemin “Woi pehal stop" . “Japp, nak masuk kedai ni” kata Jaemin. Jeno mengeluh sambil berbisik “Untuk awek la tu”.

Jaemin pun masuk kedai bunga tu. Banyak gila beb bunga. Ada bunga utk tanam ada yang bouquet konvo tu macam macam lah.

Jeno pun macam wow first time beb masuk kedai macam ni.

“Selamat datang, ada apa-apa yang saya boleh bantu?” sapa staff dekat situ. “Emm ada tak bunga untuk special person" tanya Jaemin.

Staff tu pun pergi la cari-cari. Dia bagi tiga pilihan nak A, B atau C. Jaemin pun confuse. Dah sudah nak mana ek. Yang mana Heena rasa okay ek.

“Saya nak yang A” pesan Jaemin. Staff tu pun angguk je. Lepastu staff tu panggil Jaemin sebab suruh tulis kat kad yang kat bouquet tu.

Jaemin pun menulis. Terbeliak mata Jeno bila baca wish Jaemin tu.

Eh siyesla member aku ni sweet macam ni. Lepas Jaemin tulis tu dia tersenyum. Bahagia betul.

Jaemin call Heena. “Hey, nak meet-up tak” tanya Jaemin.

“Sure!! kat mana” Heena hanya iyakan aja. Bab-bab meet up ngan bf laju je dia.

“Dekat COEX Cafe boleh tak?” . Heena pun jawab “Boleh je but i nak bubble tea fav sehun tu eh tolong orderkan awal-awal dengan muffin NCT” .

“Yeye tahu dah tu kan paling fav en” usik Jaemin. Heena memang suka bubble tea fav sehun tu almaklumlah gfnya EXOL ikut semua taste kpop boys dia.

Diorang pun end call lepas borak borak kosong kejap.

Jaemin pun cepat-cepat pergi ke COEX Cafe. Dia order 2 bubble tea + 2 muffin NCT + French fries with nugget.

Dia suruh staff kat situ readykan je kat meja No.12. Private sikit tempat dia. Lepas 15 minit tu pun Heena sampai, dia mencari-cari Jaemin. Tak jumpa laaa.

Lepastu dia dapat satu mesej dari Kakaotalk.

*Duduk dekat meja 12 tgh kat toilet ni* 

Heena pun terus duduk dekat meja 12 tu. Dia tinjau-tinjau manatau Jaemin tengah otw ke.

Disebabkan macam tak nampak batang hidung si Jaemin tu dia pun main fon kejap. Tanpa dia sedar Jaemin bawa a bouquet of flower gitu.

“Hello Heena” sambil hulurkan bouquet bunga tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Hello Heena” sambil hulurkan bouquet bunga tu. Ya tuhan. Sweet lah bodoh.

Heena pun berdiri lepastu capai bunga yang Jaemin bagi tu.

Jaemin berkemeja putih dengan glasses dia tu ya allah......i kennot man. “Kenapa...kenapa tiba-tiba” Heena still terkejut.

Jaemin senyum.“Tadi jalan jalan dengan Jeno jumpa kedai bunga lepastu I terdetik nak bagi dekat you saje je mini suprise gitu” explain dia.

Heena pun ucap terima kasih. Jaemin jemput dia duduk.

Lepastu tahla tiba tiba ada sorang mamat ni main guitar dekat meja kitorang. Alunan guitar tu romantik sangat. Aku macam ya tuhan suprise apa lagi ni.

Aku tengoklah Jaemin dia tgh sengih-sengih. Aduu wtf dia ni kenapa sweet gilaaa too.

“Thankyouuu babe  haih tak sangka dapat suprise macam ni” kata Heena.

Aku macam tak expect do dia sweet macam ni like time aku kenal dia en dia ego wooo tak macam ni.

Pukul 6 ptg macam tu kitorang nak balik. Jaemin dia kene pergi SM Entertainment sebab ada staff panggil dia.

Aku balik rumah aku lah kan. Sebelum balik tu, Jaemin bungkuskan aku spagetthi Aglio Olio dengan teh panas. Dia risau kot malam ni aku nak makan apa kat rumah. Jaemin pun teman aku sampai dekat parking kereta.

Sebelum aku nak gerak aku kata lah thankyou for today apa semua dengan beberapa perkataan romantik yang aku rasa tak patut aku cite sini.

DINNER DATE WITH JAEMINWhere stories live. Discover now