17.

6 0 0
                                    

Kemas.

Itu benda pertama hatiku terdetik ketika melangkah masuk ke dalam rumah ini.

3 tahun dahulu, rumah ini lah dua jasad hampir terpisah dengan roh.

Leher diusap perlahan.

Katanya tadi, masuk sahaja tak perlu ketuk.

Aku berdiri dihadapan tangga.

Menunggu si dia turun.

"S-seri?"

"Ch- Kyun...."

Aku berlari kearahnya begitu juga dia.

Kami berpelukan erat.

Wajah inilah yang aku nantikan selama tiga tahun.

Suaranya yang tidak kudengari selama tiga tahun.

Pelukan hangatnya yang tidak kurasai selama tiga tahun.

Penantian  selama 1095 hari bukanlah mudah.

"Se-Seri aku- aku mintak maaf. Kau tak salah kau tak salah Seri. Dia yang salah dia."

"Nothing Kyun. Its nothing. Asalkan kita dapat jumpa balik dengan keadaan sempurna dah cukup."

"Tak kau tak sempurna. Leher kau." Dia mengusap perlahan parut tersebut. Lantas tangannya aku genggam.

"Kyun, itu cuma parut di luar. Parut dalam hati ni lagi teruk walaupun tak nampak."

Lama kami bertatapan sebelum pelukan disambung.

"Jeongmal mianhae Seri-ah."

"Jomlah borak dekat sofa. "

Langkah dibawa ke ruang tamu.

"Boleh story dah kot." Aku melemparkan senyuman manis.

"It's my nephew, Saera

Raut wajahku berubah.

"Why? Kenapa kau pucat?"

"Saera kan selama ni-"

"You are trapped with her kindness. Saera selama ni, dengki dengan adik aku because Changmin lebih layak ketuai business turun temurun ni dari dia."

"Minnie- Minnie tak bersalah." Aku tersedu. Kalaulah, kalaulah waktu dapat diundurkan, tidak akan dia mengajak Changmin keluar.

"Enough. Mak aku ada kata apa-apa?"

"Dia hopeless." Jawabku, serba salah.

"I know there are more Seri. Tell me."

"Dia tak nampak macam kisahkan kau and siap bagi amaran. Dia macam dont even care anymore..." suaraku mengecil dihujung.

"Takde apalah Seri. I know her. Lagipun- hm takpela. Sorrylah selama kat chat kasar sangat. Aku malas nak menaip sebenarnya hehe." Kyun tersengih bersalah.

Telinga aku panas.

"Wah wah wahh!!! Hari-hari aku risau pasal kau ! Kau kasi aku sepatah sebab- MALAS JE?!!!"

"A-AMPUNN!!"

BoNuS

"Kyunnie? What do you mean by 'takpela' kat atas tu?"

"Oh about that. Just- my uhuk mum, malu and don't want people recognize HER. Or they will terkejut sampai tercarut." Jawab Kyun, yang sedang terus-terusan mengurut lengan sendiri.

"Oh okay hm."

Daily [C]Where stories live. Discover now