Hon gick trött på grusvägen. När hon hade går ca. 1km kunde hon se en liten stad. Det såg ut som medeltid. "Var det medeltid?" Äntligen var hon framme vid hennes oväntade mål. Det var fullt med folk på gatan och många av de var försäljare. Rätt som det var kunde någon rycka tag i henne, för att sälja sina varor.
Efter ett tag strosande genom staden, såg hon ett vandrar hem. Eftersom hon inte hade någonstans att sova, så gick hon in.
Det plingade till när hon öppnade dörren och en gammal dam tittade upp.
-Det kostar 3 dubloner, sa hon strängt.
"Jag får väl leta efter pengar på vägen" tänkte hon, och gick ut utan ett ord.
Det var inte lika mycket folk ute som förut, så det var enklare att hitta mynt.
Plötsligt såg hon något blänkande som låg på vägen. Ett mynt.. Två mynt...Tre mynt... Hon hittade 5 stycke mynt.
Hon gick in på vandrar hemmet igen, och det gamla damen tittade strängt upp igen.
-Här är tre mynt, sa Maria blygt.
Kvinnan tog mynten, oh gav henne en nyckel.
31, stod det på nyckeln.
Hon letade efter rum 31, och hittade det efter ett tags letande. Rummet var ganska litet. Det hade röda tapeter, och möbler i gammalt trä.
Hon satte sig på sängen och funderade.
"Jag måste få reda på mer om den här drottningen och vart hon bor"
YOU ARE READING
Spegel bilden
FantasyDen lilla flickan Maria är i skogen en dag, när hon hittar en fin liten sjö. Men något är annorlunda med sjön.. Vad?