Het is nog donker maar langzaam word het lichter, ik heb me capuchon over me lange bruine haren getrokken wat in een knot zit. De koude en natte druppels vallen op de stoeptegels ik heb mijn witte oordopjes in en ik luister naar het harde muziek wat me oren binnen komt alsof ik op een festival sta dicht bij de muziek-box. Ik loop richting mijn school waar ook me lieve beste vriendin staat te wachten.
Aangekomen op school zie ik Audrey staan onder de afdak bij de fietsenrek. Ze neemt een hijs van haar sigaret waarna ze de rook uitblaast en de peuk op de tegels laat vallen, haar telefoon heeft ze in haar linkerhand en ook die laat ze vallen, als ik me oordopjes in me jaszak stop hoor ik ''GODVERDOMME'' Ik kijk op en zie Audrey haar telefoon oppakken, ik lach hard zodat me ziet. Zodra zij ook opkijkt van haar telefoon zie ik haar opgelucht zuchten ''Gelukkig me telefoon is heel'' glimlacht Audrey waarna we elkaar een knuffel geven.
Tijdens de les lijkt de tijd zo langzaam te gaan, zo saai.. Ik kijk naar de klok 9:20 nog 10 minuten en dan hebben we pauze. Ik zucht uit verveling en ik richt me weer in de boek van wiskunde, ik tik met me pen zachtjes tegen de tafel. Ik schrik zodra ik verstoord door een tik onder me stoel, ik kijk naar achter en zie Audrey lachen die achter mij zit. Naast haar zie ik Jason haar vriendje ook lachen maar al snel kijkt hij serieus en focust hij op zijn boek die voor hem op tafel ligt. ''Ging perongeluk'' Fluistert Audrey lachend naar me, ik knik en zet een lachje op waarna ik me ook richt op me boek.
Met me redbull blikje in me hand en me tas op me schouder loop ik door de gangpad naar buiten, in de aula zie ik Audrey en Jason naast elkaar zitten lachen en ouwehoeren, als Audrey mij ziet lopen zwaait ze en ik zet een lachje op terwijl ik verder loop. Buiten zit ik op een bankje terwijl ik me tas naast me zet en me blikje energy op de tegels zet, zet ik me sigaret ook op me lippen en neem een hijs. Als ik even wegkijk naar me telefoon terwijl ik de rook uitblaas word ik aangetikt op me hoofd, ik kijk op en zie Audrey glimlachend staan.
''Hey schat ik ga met Jason nu zo naar de centrum'' Verteld ze me een beetje zachtjes terwijl ze over haar schouder kijkt zie ik Jason met een peuk op zijn lippen leunend tegen de raam aan staan achter Audrey, ik richt me ogen weer op Audrey en ze glimlacht ''Oke babe?'' Audrey doet anders sinds ze met Jason een relatie heeft. Jason zorgt ervoor dat Audrey haar lessen skipt, normaal deed ze dat ook niet. Ik knik en ik neem weer een hijs van me sigaret, al gauw loopt ze met Jason mee naar de ingang van school.
En hier zitten we weer, terwijl de tijd door tikt denk ik nog even na over Audrey en Jason, zij heeft normaal de eerste 4 uur met mij samen les op een donderdag, vandaag dus. Ik word uit me gedachtes gehaald door me docent van Frans ''Goed van je dat je oplet'' Verteld hij me sarcastisch. Ik zet een lachje op en luister verder naar hem ''Gaan we dit jaar naar Parijs?!!'' Schreeuwt bijna de oh zo irritante maar aardige Matthew, ik rol met me ogen ''We zijn er al geweest dit jaar!'' Roept verschrikt ons docent naar hem. ''Jammer'' Grijnst hij terwijl hij naar mij kijkt, de docent draait zich weer om en ploft zichzelf neer op zijn bureaustoel.
YOU ARE READING
Het licht in het donker,
Fanfiction''Terwijl ik me sigaret op me lippen zet waarna ik een trekje neem begon ik me af te vragen waarom ik elke situatie moeilijk moest maken,'' En dat is wat nog maar de 20 jarige Zoey Lynn Hall dacht nadat ze bijna al haar ...