***DUA AÇIKLAMASI***
Yasin,müslümanlar tarafından gece gündüz okunan bir suredir.Çünkü o 1400 küsur seneden beri müslümanlar ın dilinden eksik olmamış ve gönüllerinden ayrılmamıştır.Peygamberimiz (S.A.V) buyuruyor:"Cenab-ı Hak,Taha ve Yasin surelerini yerlerini ve gökleri yaratmadan bin sene önce kendisi bizzat okumuştu.Melekler Kur'an sesini
duyunca,'Müjdeler olsun şu surelerin ineceği ümmete,yine müjdeler olsun,şu sureleri hıfz edenlere ve bu sureleri konuşanlara.'dediler."***Meali***
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
Mekke'de inmiştir ,83 ayyetir.
Ya, sin.Hikmetli Kur'an'a yemin olsun.emin olki sen,gerçekten Peygamberlikle gönderilen elçilerdensin.(Ve) Çok güçlü olan,çok acıyan (Allah'ın) bölüm bölüm indirdiği
(O kitapla),doğru yol üstündesin.(Bu kitabı) sana,babaları uyarılmadığından (ilahi vahiyden) habersiz olan bir topluluğu uyarasın diye (gönderdik).Yemin olsun ki,onların çoğuna (azap) hükmü kesinleşmiştir.Onlar,imana gelmezler.Muhakkak Biz,onların boyunlarına kelepçeler geçirmişizdir,onlar çenelerine dayanmiştır.Onlar(hakkı göremeyecek hale gelmişler) ,burunları yukarı,gözleri aşağı somurtup kalmışlardır.Onların,hem önlerinden bir set ,hemde arkalarından bir set çekmişiz,kendilerini sarmışızdır.Onlar,baksalar da,görmezler.kendilerini ha uyarmışsın,ha uyarmamışsın,onlar için birdir,(her durumda) inanmazlar.Sen,yanlızca zikre(Kur'an'a) uyan ve kendisini görüp bilmeksizin Rahman'dan korkan kimseyi uyarabilirsin.İşte sen,o kimseyi hem bir bağışlanma,hem de büyük bir sevapla müjdele! Gerçekte Biz,yanlız Biz,ölüleri diriltir,hayatlarında yaptıkları ve (dünyada yapıp arkalarında bıraktıkları) eserlerini yazıp kayıt altına alırız.Zaten Biz,her şeyi ana kitapta saydık.
Onlara,şehir halkını örnek olarak anlat!
Hani,onlara peygaberler gelmişti.O zaman onlara iki (elçi) göndermiştik.Bunları yalanladılar.Biz(de bunun üzerine)onları, bir üçüncü (elçi) ile destekleyip güçlendirdik.Onlar,(gittikleri yöre halkına),"haberiniz olsun biz,size gönderilen Peygamerleriz!"dediler.Onlar (elçilere cevap olarak) "Siz,bizim gibi beşerden başka bir şey değilsiniz!Rahman,size bir şey de indirmemiştir.Siz, sadece yalan söylüyorsunuz"dediler.(Elçiler),"Rabbimiz,bizim gerçekten size gönderilen elçiler olduğumuzu biliyor.Bize düşen, sadece (Allah'ın bize emrettiklerini,size) açık bir tebliğde bulunmaktır"dediler.(Onlar),"Biz,sizinle uğursuzluğa uğradık.Yemin olsun,eğer(bu işten) vazgeçmezseniz,hiç tınmadan sizi taşlayarak öldürürüz.Kesinlikle size,bizden acı veren bir ceza dokunur"dediler.(Elçiler),"Uğursuzluğunuz ,sizin kendinizdendir.(Size) nasihat edildiğinde ,(demek böyle yapacaksınız?) öyle mi?Doğrusu siz,aşırı gitmeyi alışkanlık haline getirmiş bir topluluksunuz"dediler.O sırada,şehrin en uzak noktasından bir adam koşarak geldi ve şöyle dedi:
"Ey hemşerilerim!Peygamberlere uyun!Sizden hiçbir karşılık istemeyen bu kimselere uyun.Onlar,doğru yola ulaştırılmışlardır.Ben,niçin beni yaratana kulluk etmeyeyim?hepiniz döndürülüp ona götürüleceksiniz.Ben,hiç ondan başka mabudlar edinir miyim?Eğer o Rahman,bana bir sıkıntı vermek isterse,onların şefaatlerinin bana hiçbir faydası olmaz ve beni kurtaramazlar.Şüphesiz ben,işte o zaman ,apaçık bir sapıklık içinde olurum .Haberiniz olsun ki ben,sizin Rabbinize iman ettim,gelin,dinleyin beni!"(O zata),"haydi, cennete gir!"denir.(Buna karşılık o),"Keşke hemşerilerim,Rabbimin beni bağışladığını ve beni,ikram ettiği kullarından kıldığını bilseydiler!"dedi.
Onun arkasından,gökyüzünden halkının üzerine bir ordu indirmedik,indirecek de değildik (Onları helak etmek için gönderdiğimiz şey),bir sesten başka bir şey değildi.Derhal onlar,sönüverdiler(kendilerinden hiçbir eser kalmadı).Yazıklar olsun o kullara ki,kendilerine gelen her resulle mutlaka alay ediyorlardı.Kendilerinden önce nice milletleri helak ettigimize bakmıyorlar mı?Onlar,kendilerine dönüp gelmiyorlar.Onların hepsi,toplanıp Bizim katımıza getirilmiştir.Ölü toprak,onlar için (Allah'ın varlığına) bir delildir.ona biz hayat verdik,Biz ondan daneler çıkarttık.Ondan yiyip duruyorlar.Onda hurma ve üzüm bahçeleri yarattık,yine onda pınarlar akıttık.(Bütün bunları)onun ürünlerinden ve kendi ellerinin yaptıklarından yesinler diye (yaptık).Hala şükretmeyecekler mi?Yeryüzünün bitirdiklerini,kendilerini ve bilmediklerini daha birçok şeyi,hepsini çift çift yaratan,kendisine uygun olmayan her türlü nitelik ve yakıştırmadan uzaktır.Gece,onlar için (Allah'ın varlığına) bir delildir.Ondan gündüzü çıkarırız,birde bakarsın,onlar karanlıkta kalmışlardır.Güneş'de(onlar için Allah'ın varlığına bir delildir).(O),kendine özgü ve ait olan yörüngede akıp gitmektedir.İşte bu,çok güçlü herşeyi bilen (Allah'ın) belirleyip yürürlüğe koyduğu düzendir.Aya gelince,ona da bazı yörüngeler belirlemişizdir.sonunda döner,eğri hurma salkımı çöpü gibi olur.Güneş,aya erişemez,gecenin de gündüzü geçmesi mümkün değildir.Hepsi,bir yörüngede akıp gider.👉👉s.a daha devamı var ama ben bukadarını yazabildim üzgünüm.
"Hayra vesile olan,hayrı yapan gibidir."
Evet bu bir Hadistir,güzel değilmi?
Hadi Allah'a emanet.:D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Allahin adiyla
RandomDua'ya vurdum kırgınlıklarımı. Gün gün iyileşir oldu yaralarım, Allah kulum dedikten sonra, Ben'Kûn'emrine amade yanmaya hazırım... ~