Imbas kembali Za.....
Azzaliza menoleh tatkala mendengar pintu hadapan rumahnya dikuak. Suaminya Jai melangkah masuk ke rumah. Badannya basah dipenuhi keringat. Azzaliza tidah menghiraukan, tumpuannya kembali terarah pada bacaan Al-Quran anaknya semula. Jai memang selalu pulang malam. Pabila ditanya, kerja jawabnya.
Tapi, melalui mulut-mulut orang kampung, Azzaliza tahu yang suaminya itu baru balik dari berjudi. Namun, di hadapan isteri dan anak-anaknya, Jai seorang yang amat penyayang. Sebagai isteri, Azzaliza tidak berani menegur demi menjaga kebahagiaan keluarganya yang selama ini dibina.
Jai hanya tersenyum melihat anak-anaknya belajar mengaji dengan isterinya. Tangannya dihulurkan ketika melewati isterinya itu. Selepas isterinya bersalam dan mencium tangannya, anak-anaknya juga berbuat demikian. Jai terus ke dapur mencari makanan. Jai tidak pernah mengeluh di sebalik kesusahan yang mereka hadapi. Walaupun kadang-kala mereka makan tidak berlauk, Jai tetap berusaha mencari keceriaan sepanjang dia berada dirumah. Dia sayang akan keluarganya.
"Anak-anak dah tidur, Za?" sapa Jai selepas balik dari mandi di bilik air belakang rumah. Dia hanya memakai kain pelekat sahaja.
"Dah bang, kerja sekolah dia orang tak banyak hari ni, bolehlah tidur awal."
"Za, dah 3 hari abang tak keluarkan air ni. Jom lah. Budak-budak pun tidur awal tu. Peluang baik," lembut kata-kata Jai mengajak isteri kesayangannya bersetubuh. Tangannya sudah pun mengurut-ngurut zakarnya yang masih lembik.
"Ye bang. Za pun ada teringat nak buat juga tadi masa sebelum abang balik. Terangsang tengok muka Aaron Aziz kat majalah yang Za baca tadi. Tapi, abang tunggu kejap ea, Za nak Solat Isya' dulu. Za lom Solat Isya lagi ni. Abang siap-siapkan tilam dulu. Hehehehe..."
"Abang dah siap dah. Cepat sikit. Nafsu abang dah naik ni..."
Azzaliza bingkas bangun dan mengambil wudu' di bilik air. Jai mengemas serba sedikit katil tempat pertempuran hangat bakal berlaku. Tidak lupa juga, Jai menyembur sedikit pewangi di sekitar bilik tidur itu. Jai tersenyum apabila melihat isterinya bangun dari sajadah selepas Solat Isya'. Dia yang sedari tadi hanya berkain pelekat mengusap-ngusap zakarnya dari luar."Abang nak Za buat macam biasa dulu ke? Atau nak terus aja?"
"Eh, buat macam biasa la. Baru 'best' macam tu"
Azzaliza tahu akan kehendak suaminya itu. Berpuluh tahun Azzaliza mengenali kehendak seks suaminya yang disayanginya itu. Dia usai melipat telekungnya dan segera berdiri di kaki katil. Azzaliza berdiri tegak sambil membetul-betulkan baju klawarnya.
"Abang dah sedia? Ishk, malu laaa..."
"Hahaha... Malu apanya? Abangkan ada ni... cepat buat, abang nak tengok"Apabila suaminya itu mengatakan mahu seperti biasa, Azzaliza tahu apa yang perlu dilakukan. Dia mula memejam mata dan menggoyang-goyangkan punggungnya sambil membayangkan ada lagu dangdut sedang berkumandang. Tangan kanannya diangkat ke atas sambil dilentuk-lentukkan. Azzaliza kini bergelek dangdut. Kakinya dienjut-enjut seirama dengan goyangan punggungnya. Jai melihat aksi itu sambil tersenyum puas. Tangan kanannya masih lagi menggenggam senjata kekarnya. Semakin lama melihat aksi gelek dangdut isterinya, semakin keras zakarnya.
Azzaliza tersenyum bangga melihat suaminya berpuas hati dengan gelek dangdutnya. Sekarang dia perlu masuk ke langkah kedua dalam rutin tariannya. Perlahan-lahan, tangannya mengangkat baju tidur klawarnya dari bawah. Goyangan geleknya tidak diberhentikan. Baju tidur klawarnya dilepaskan dari kepalanya. Kemudain baju itu dipusing-pusingkan dan dicampak ke satu sudut. Tinggallah Azzaliza cuma berbaju dalam hitam dan berseluar dalam biru. Goyangan geleknya semakin dirancakkan. Bergoyang-goyanglah juga buah dadanya yang masih lagi dibaluti dengan baju dalam itu.