Vee insan doğar.
Hepimiz dünya da bir defa için bile olsa milyonlarca kardeşimizin arasın dan yumurtaya ulaşan secilmişlerden olduğumuzu unutmayalım anne ve babamızın ilk meyvesi olarak dünyaya gelmek müthiş birsey tebrikler yağar hediyeler gelir yenilir için aile kenetlenir çünkü yeniden günesin doğması gibi yeni bir hayat gelir kainata onun gözlerinden yeniden bakmak isterdim berbat dünyaya. Bebek kokusu cennet kokusu derler ne koklamaya doyarsın nede masum bakan melek gözlerine bakmaktan usanırsın her yeni doğan bebek bir umut değilmi .. işte böyle çocuk seslerinin olduğu bir dünya olmalı polis,savcı,hakim,bakan,başbakan vs vs vs hepsi çocuklardan olan bir dünya hiç hayalettinizmi?
Ne kadar mutlu olurdu insanlar kötülüğün olmadığın çocukların her daim güldüğü cezaların bile şeker ile ödendiği bir dünya işte böyle büyüyoruz kimilerimiz gözyaşı savaş ve kan içinde kimileri zenginlik ve şatafat israf içinde.
Sadece gözlerinizi kapatın ve canlandırın.. bir doğum oluyor anadolunun yada doğunun bir köyünde kış günü hava sıcaklığı -15 dercelerde bir ev hayaledin 15 20 kişinin birlikte yaşadığı soba etrafında 10 kişinin yattığı odun yok yarın yemek için aş yok kıyafet yok ne bulursa onu giyen insanların olduğu bir köy işte ama yinede huzur ve saygının herseyden üstün olduğu bir yer işte sabah kahvaltılarını düşünün yer sofrası kurulmuş kiminin elinde çay kiminin elinde su bardağı ve bazen bardaklarının yetmediği çalakaşık sofrada herseyin sinip süpürüldüğü bir köy evi ama mutlu ama insanların birbirine güvendiği sımsıcak bir aile işte.
Ve yeniden canlandırın aynı dünya aynı insanlar herhngi bir metropol ün göbeğinde bir rezidans ın suit katında muhteşem hazırlanmış mermer bir masa bir anne bir baba ve birde çocuk masa üzerinde kuş sütünden başka hersey var tabiri caizse ama çocuk sevmiyor yemiyor aksine isyan ediyor zaten obez olmuş döküp saçıyor sonrasında ne mi:) ebeveyinler gerikalanları toplayıp çöpe atıyor baba jipine biniyor anne yemekli partiye obez beyimizde kreşe:) hayat nekadar adil değilmi?? Sözler kifayetsiz kalıyor uzatmayalım obez beyimiz kolej ve özel eğitimle okuyor köyde olan kardeşlerimiz de ırgatlık ve çobanlık dışında okumaya çalışıyor ve dünya ülkelerin de sınıflar böyle oluşuyor birileri zenginlik ve doymak bilmeyen aç gözlülük ve kıymet bilmemezlikle birileride ekmek davası için yaşıyor birileri yurt dışında ve özel ünüversitelerde okuduğu için el üstünde tutuluyor bir yerlerde bu ülkenin toprağın insanı olan bizler üvey evlat gibi görülüyoruz. Ve bu hep böyle sürüp gidiyor ama ömrün sonuna kadar böyle gidiyor kimselerde buna dur demiyor sizce adil yada adaletlimi?? sizce çocuklar olsaydı bu dünyayı yöneten bukadar acımasız olabilirlermiydi? hayır sesinizi duyar gibiyim.
İnsan yaşar..
Derken kimileri ekmek davasında işçi,çifçi,emekçi oluyor kimileri kasa doldurma davasında vergi kaçırıyor hak yiyiyor ve bununlada övünüyor. Hayatın hiç bir evresinde zengin ve fakir aralarında uçurum gibi fark olan bir duvar oluyor düğünlerinde kimsi düğün salonunun parasını ödeyemezken kimileri çocuklarına düğün hediyesi yalılar katlar arabalar hediye ediyor kimi geliler altını taşıyamadığı için yardımcı tutuyor kimlerine de sahte altın takılıyor:) İki damat adayımızda askerlik görevi çıkıyor birisi ferrari ile gidip çürük raporu alıyor diğeri gidip şehit oluyor hayat ne adil hayat değilmi?
Ve insan ÖLÜR..
Mücadele içinde gecen yıllar acımasız olan hayat iyi kötü bazen kahkaha bazen tebessümler içinde son bulur büyük bir kaostan çıkmış olan beden ebedi huzura kavuşmak üzere kişilerin inancına göre hazırlanır artık kavgalar savaşlar bitmiştir kıran kırana savaş sonunda ister zengin ister fakir ister zeki ister cahil ayırmaksızın toprak kucağını açmıştır ve nihayet insan oğlu kaöınılmaz sonun ölüm olduğunu kısa zamanda olsa anlamıştır en azından mezar başında adil olmayan hayatlar adaletle birleşmiştir bütün alt ve üst tabaka dediğimiz bütün insanlar aynı yerde toprakda buluşmuşlardır sizce fırsat verilse geri gelseler bu savaşı yeniden yaparlarmıydı sizce yoksa adil olurlarmıydı? ve mezarlar kapanır kimlerinde binlerce cemaat kimisinde 3 beş kişi kimiside kimsesizler mezarlığında ama sonuçta adalet yani ölüm ikisinede aynı kaderi yaşatmıştı değilmi??? İki mezardanda ses geliyor ama kimse duymuyor görmüyor. peki sizler duyuyormusunuz ne demek istediklerini??
Hayat nekadar adil değilmi??? şimdi sesleri duyabiliyormusunuz?? bazılarının davası mahşere kalır ALLAH adil olandır umutlarınızı hayallerinizi yarınlara bırakmayın. Doğumda yalan yaşamda yalan tek gercek ÖLÜM dür.
(Dip not: Zengin servet düşmanı değilim hırsızlık yapmadığı hak yemediği sürece zaten helalinden kazanan hiç kimse kimsenin rızkına göz dikmez sözüm hırsızlara burnu kaf dağında olanlara ölüm de var ölüm)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duyulmayan çığlık
Non-FictionSadece gözlerinizi kapatın ve bir an için hayaledin bembeyaz br bez parcasının içinde çırılçıplak ve yalınayak olduğunuzu sım sıkı yumun gözlerinizi sadece hayaledin derin bir sessizlik birilerinin kollarında daracık buz gibi soğuk toprakta ve...