start dri pagi tadi ieysha da wuerrkkk... wuerkkk.. muntah .
"mengandungke ape?" telah mat dalam hati .
"mat.. ieysha tak larat nak g sekolah.. mat pegilaa ieysha nak duk umah.."
jelaa ieysha tiba tiba datang dekat kat mat, mat nak je tanye soalan mengarut tadi mengandung ke, mahunye si ieysha mengamuk. di yekann je ieysha .
"Okay, tapi takpe ke? mak aku takde kat umah ni ? aku bukan tak kasi ko takyah datang skola.,, tapi, aku risau laa ko sorang kat. umah niii ?""hurmm.. mat... tatut.."
haih manja lak tino ni," dalam hati jela mat cakap tino. depan2 ieysha takley wat main.
"hmmm... aku tak tahula.." mat nak je ponteng hari ni tapi dah janji ngan cikgu suki cina tuu kene datang gak .
" mat.." dirangkul kemas lembut lengan mat .
ahh. sudahhh si singa dah jadi kucing..
"ye, ieysha.." akhirnye aku melayan. giler tak layan bukan selalu ieysha camni. singa ni singa comel taww peluang.
daripada dirangkul kemas lengan mat , tangan ieysha naik pula ke pinggang mat.. "umm,," lembut suara ieysha menyapa kat tepi telinga mat.
"haha mati aku kalo miang aku da sampai." kata hati mat berkata. haah. berkata sangat, mat sedar , sekarang ni takley wat main depan dia ni ieysha anak tengku mizanuddin yg patut dia jaga . lantas berfikir mat terus leraikan rangkulan pelukan ieysha dari pinggangnye perlahan .
"Ieysha... ieysha takley camni, ieysha takley suke hati rangkul lelaki taw," erk, tetibe si mat jadi cam bapak2 . dielusnya kepala ieysha.
"mat.. please, nak.."
Allah istigfar banyak mat time ni .
"No. no. ieysha.. ieysha tak sihat niii jom masuk bilik" nak ape pon aku tak tahuu. aku taknak pikir banyak aku no no kan je . cib** tol situasi nii . aduhhhhh mama mana niii . aku berdua ngn minah nii . kalo aku jahat dah lama ngap je." jelas dalam hati mat .
" mat.." bergetar memanggil nama mat.. menangiss pulak ieysha kali nii adoi .. iesya memndang tepat wajah mat..
mat senyap seribu bahasa tak tahu da nak respond ape .
aku buat citer ni pon senyap gak krik krik -.-
YOU ARE READING
Bunge Matehati
Romancesaye cube yg terbaik untuk tak tinggalkan imaginasi CINTA ni untuk di share . wish me luck 🌻