Helal değilse tartışma bitmistir!!!
Öyle değimlidir helal olmayan bir şeyden insana hayır gelir mi ? Ask ! Üç harf bir ömürdür aslında . Ama sen Aşkını harama bulastirdiysan olmadı! Demiştim ya helal değilse tartışma birmistir. Şimdi düşünüyorsunuz aşkın helali harami da mi vardır . Vardır ya Bizleri yaratan,gönlümüze bu güzel duyguyu - Aşk'ı- koyan Allah bunun en güzelini de bize anlatmıştır.
Senin senin helalin olmadan gözünü kaldırip dahi bakma !! Senin olmayan bir şeye nasıl sahip değilsen, sana haramsa; sana ait olmayan çehreye bakmanda, dokunman da o şekilde haramdır.
Ask abdest gibidir aslında harama ve şüpheye düşersen nefsine yenilirsen bozulur . Ve Aşkı eğer bakislarinda diyar diyar gezdigin gözlerde ararsan bulamazsın çünkü haramdır zaten. Aşkı bir bakışında diyarına gittiğin gözlerde yani helaninde bulursun.
Aslında zordur ask boşuna Mevlana "Aşk nefsine hakim olan yiğitlerin işidir." dememiştir. Helal yolda giderken en büyük düşmanınız nefistir aslinda. Nefis oyle bir şeydir ki Askinizi bir anda harama götürür. Eğer biz aşkımizi helaninden yasayabildiysek yasatabildiysek ya da yasatacaksak ne mutlu bize ....
Evet ilk defa ağlayarak eve gitmistim .Annem sorduğumda utandığımdan söyleyememiştim.Senin kizin haram olduğu halde baktı. Baktı ve aşık oldu o an kalbi sanki onun kulaklarina fısıldadı bu senin Sevdan ilkin ve sonun, büyük imtahanin diye . boyle mi diyecektim . Diyememistim iste ama benim içimi acagim biri vardi Elbette Rabbimdi.
Eve gelince hemen abdest alarak Aksam namazını kıldım ve dua etmeye başladım . Rabbim madem bu sevdayı gönlüme koydun ,helal bir şekilde tamamlamayı da nasib et ne beni ne sevdigimi harama bulaştırma bizi haramdan koru .
Rahatlamistim. Artik ve daha mantıklı düşünmeye başlamıştım belki, belki de kardeşiydi olabildi. Gecen seferki gibi yine on yargıyla yaklaşmış ve kendimi boşuna da üzmüş olabilirdim bu yüzden gerçekte kim olduğunu öğrenen kadar sadece susacaktim uzulmeyecektim de sabredecek sadece bekleyecektim.
Bu sabah sabah namazından sonra uyku tutmamisti . Bende Eşofman ve üzerine eşofman olduğu görünmesine diye boydan genis bir dekar giyerek yürüyüşe çıkmıştır. Bu güzel hava beni rahatlatmisti.Evin yakınındaki bir parka geldiğimde oturdum ve yanıma aldığım kitabi okunmaya başladım. Elif Gibi Sevmek ne güzel bir kitaptı Allahım iste buydu beni askimda burada anlatıldığı gibi saf temiz helal di .Ama tek farkla ben aşkımın karşılığı varmı bilmiyordum. Sadece seviyordum.
Saate baktığımda hemen eve gitmezsem geç kalacaktim . Eve gittim ve hemen hazirlandim.Dışarı çıktığımda Berk yine bekliyordu . Tabiki dun olan olaylardan dolayı babamla Berk i konuşmayı unutmustum .Neyse inşallah bu gün konusurdum . yanina gidince selam verdim :
- Esselamualeykum
- Aleykumselam, dedi. EE gorusmeyeli nasılsın yüzün solgun görünüyor dedi.
- Elhamdülillah iyiyim dedim .
İyiyim de zaten sadece biraz sabretmem gerekiyordu .Olanlar ve olacaklar için.
Üniversiteye beraber yürüdük yine nedenini bilmiyordum ama Berkle yürütmekten rahatsız oluyordum yol boyunca bir şeyler anlattı ama ben dinlemememistim . Keşke yanımda Anıl olsaydı yine onu düşünüyordum akılimdan bir an bile çıkmamıştı ki .
Sınıfa geldiğimde Yaren çoktan gelmişti. Bende selam vererek yanina oturdum . iki ders işledikten sonra Yaren konuşmaya başladı:
- ya kusura bakma valla kendimi daha fazla tutamayacagim ne olduğunu anlatir misin ? Dün telefonda da sesin kötüydü .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK'ın ELİF Hali
RomantikAŞK neydi! sevdiğinin gözünün içine bakmak mi? yoksa utançtan başını eğmek mi ? onu gördüğün zaman kelimelerin , boğazında dugumlenmesi miydi? AŞK Elif' ti aslında... sevdiğini karşısında , vav gibi boynu bükük birakandı. her şeye her kese rağmen y...