Kelopak mataku ku buka perlahan-lahan.
Aku nampak kapal terbang baru sahaja berlepas betul" di hadapan aku.
Bunyi kapal terbang berlepas jelas kedengaran.Sungguh panjang jalan raya yang kami lalui ini apabila ku teliti sepanjang perjalanan.
"Kita pi mana ni coach ?" , Soal ku sambil menggosok mataku yang masih kabur" penglihatan.
"Di mana tu em * check fon * em , di smk Bandaraya . Memang dekat dalam sikit sekola ni." , Balas coach sambil meletakkan semula telefonnya ke atas ribanya.
"Ah ... Bandaraya... Mesti tengah Bandar ni kan coach" , soal ku lagi , memandangkan memang kami melalui jalan yang 4 hala.
" Ya " , jawab coach Jeffry pendek.
Aku sambung melihat-lihat kawasan persekitaran sehinggalah terdapat satu persimpangan dengan sign board " Smk Bandaraya " .
Simpang kiri kami masuk .
Selamat Datang ke Smk Bandaraya
Akhirnya sampai juga.
Coach menurunkan barang ku dan membantu aku mengangkat sikit barang ku.
Barang ku tidak la banyak .
Setakat beg kain , beg buku dan beg sukan aku.Aku dibawa berjumpa dengan ketua jurulatih bagi program latihan pusat bagi kontinjen sabah ini.
Selepas selesai urusan pendaftaran , aku pun bersalaman dengan coach sebelum coach ku beredar.
" * Salam coach * , bah Ian , kau training bagus-bagus , jangan kau main-main . Dengar cakap coach sini . Jangan telampau main." , pesan coach Jeffry kepada ku.
" * Smbut salam * , ok coach , hoho " , balasku pendek.
Jelas kedengaran kereta Triton putih coach ku memecut pergi.
Aku memandang kereta coach ku itu hilang lenyap dari penglihatan selepas beliau keluar dari kawasan sekolah.
" Ah Ian , macam mana dengan training kamu ? Ok juga? ", Ramah saja suara ketua jurulatih itu menyoal.
" Ok coach , tiada masalah hehe " , kata ku.
Kemudian aku pun bersalam-salaman dengan atlet yang lain.
Kebanyakannya senior aku lah.Form 5.
Aku ni boleh lah juga kenal diorang ni.
Tapi tula , aku tak rapat sangat.
Sebab nya , yala .. aku kan lain kontinjen .Ok itu satu , lagi satu lak , aku bukannya star macam dioarang , aku biasa-biasa saja.
Tak selalu wakil-wakil sampai peringkat gini.Dah dapat peluang cam gini pun aku bersyukur gila dah doh.
Yela ni dah masuk third time aku berkesempatan wakil Sabah untuk mssm ni.Tahun sebelumnya , bukan aku tak layak bukan aku tak mampu.
Cuma..
Aku terlalu nakal. 😌
Time form 1 aku jatuh dari pagar , bukan pagar hurdle eh.
Aku jatuh pagar penghadang parit tu.Nakal kan aku ? Hoho
Time tu sebekum pegi game state level dekat Tawau.
Time aku form 2 pula , aku minum min cafe yang kene bancuh guna air sejuk.
Naik doh gastrik aku masatu.
Menyesal tahap gaban aku masatu.
Bodo betul bila ingat balik . HAHAHAHOk cukup dengan cerita mengarut aku tu.
" Ian !" , Datang suara entah dari mana.
Aku menoleh kepala ku .
Tercegat seorang perempuan berhijab dekat pagar asrama tu." Sini kau , daftar nama dulu" , kata perempuan tersebut.
Dari muka perempuan tersebut , memang sesuai juga usianya 17 tahun.Aku tanpa banyak soal hanya melakukan apa yang disuruh.
Selesai aku menulis nama ku , aku menyerahkan kembali mata Pena dan buku tersebut kepadanya.
"Em kak? Saya boleh panggil apa ya?", Soalku sebagai pembuka bicara.
"Panggil jer kak Putri" , jawabnya pendek.
" Baiklah kak Putri , saya stay dekat bilik mana ya? " ,
" Ah.. terpulanglah awak nak bilik mana satu. Tapi tula , jangan lupa makan malam and short briefing dekat dewan makan. " , katanya ringkas kemudian berlalu pergi.
Aku hanya mengangguk perlahan.
Kemudian aku pun melangkah masuk ke dalam perkarangan asrama sekolah tersebut." Besar juga eh asrama ni " , kepala ku berpusing-pusing meninjau persekitaran kawasan yang baru bagi ku itu.
Dan tiba-tiba ada seseorang hampir membaling baldi ke arah ku.
Mujur aku sempat menahannya menggunakan kedua-dua tanganku.
Serentak dengan itu juga , kedua-dua beg di tangan ku , ku lepaskan serta-merta." Bang , aspura dekat sana bang . Dekat sini aspuri " , katanya sambil memegang kemas baldi tersebut.
Aku yang terdengar kata-kata budak tersebut menjawab sambil ketawa perlahan.
"Ok dek , saya tau " , kata Ku sambil tersenyum menahan ketawa.Apabila budak budak tersebut terdengar sahaja suara ku yang agak keperempuanan dan tidak gurau ini , on the spot mereka berdua meminta maaf kepada ku sebelum meminta diri.
" Ha ala , lucu juga eh budak kat sini ni , ape muka aku ni langsung macam lelaki ke? " , Kata Ku sambil melihat" diriku yang lengkap berkasut , seluar slack dan baju T-shirt berkolar ni.
" A ' ah la , macam lelaki HAHAHAH " , ketawa ku selepas menyedari tentang fakta mngenai diriku ini.
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasystatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...