Det var en smuk dag i ild riget en smuk pige med langt rødt hår og en stor gul kjole med orange blomster kom løbende ned af gangen.
hun satte sig ned ved morgenbordet de andre ventede på hende.
Hendes far sagde Delaila du bliver snart dronning af ild riget så du må til at komme til tiden.
Ja far sagde Delaila hun kiggede på sin mor og sine 2 små søstre Lilly og Megan.
Da morgenmaden var færdig gik hun op på sit værelse det var snart hendes kronings da hun så kronen ligge på hendes smukke bord den var lavet af gul med en stor rød diamant i midten diamanten var fra den uddøde drage der havde lavet den ud fra en sten.
Uden om var der en masse gule og orange diamanter.
Hun syntes at det hele gik så hurtig og at det var i går hun bare legede med hendes søstre det kan hun ikke mere hun må opfør sig voksent for hun skulle jo være dronning.
Der er hele tiden middage og baller hun skulle deltage i hun så ud af vinduet på sit værelse og så Lilly og Megan legede ild bold.
Lilly var den næstældste hendes hår var sort med røde spidser hun havde en kort kjole på den var orange med røde blomster og glimmer og den klæde hende helt vildt godt.
Megan var den yngste hendes hår var langt og brunt med et gult skær hun havde en lyserød kjole på magen til Lillys bare uden blomster eller glimmer.
Delaila så ned på sin egen kjole og huskede hvordan det var at have de korte prinsesse kjoler på men hun blev snart dronning og hun skulle klæde sig som en.
Hun kunne ikke lege mere hun brugte det meste af tiden på at læse bøger
Den aften var der et bal og en middag hun hader sådan nogle midage hun sad sammen med alle de voksne hun ville hellere sidde sammen med de andre børn i stue.
En anden grund til at hun hader de midage det var at hun sad ubehageligt og store kjoler den kjole hun havde på var sort med et langt gult slæb og med røde syninger og nogle smukke orange blonder og noget hvidt glimmer og hun hadede de korsetter de var så stramme som de kunne blive.
bagefter middagen Var der dans hun skulle hele tiden danse for når man blev budt op skulle hun sige ja for ikke at fornærme den person.
Efter ballet var der kommet en gave fra hertugen og hertuginden af vulkanerne det var et smukt spejl med en guld ramme og den var så smukt udskåret med ild blomster og natte stjerner.
Det kom op på hendes værelse.
Hun var inde på værelset og kiggede i spejlet hun sagde jeg ville ønske at jeg bare en dag ikke var prinsesse eller dronning bare en dag også lagde hun sig til at sove.
Næste morgen blev hun vækket hun var i et lille kammer hun havde kedeligt brunt hår der var ikke engang et gult skær det var ikke krøllet det var bare helt almindeligt.
Det var en tjenestepige der sagde kom nu i sving du skal i gang der skal serveres morgenmad og så skal du hjælpe kronprinsesse Lilly med hendes kjole.
Først forstod hun ingen ting men så kom hun i tanke om spejlet.
Hun gik i gang og hun fik en bakke i hånden og fik besked på at gå ind med den Lilly sad på hendes plads der var kun 4 stole hun undrede sig men kom i tanke om at hun var tjenestepige og ikke kronprinsesse.
Før hun gik ud sagde kongen stop lige, Delaila stoppede og spurgte hvad kan jeg gøre for dem deres majestæt.
Han sagde du skal hjælpe min datter lilly med at få valgt alt hvad hun vil have til hendes kroningsdag.
Okay det skal være mig en ære der majestæt sagde Delaila og gik.
Men hun tænkte at siden hun ikke var der var det lilly der skulle være dronning ikke hende.
Hun tænkte at Lilly var alt for ung.
Da Delaila kom op til Lilly så hun sin egen kjole det var den Lilly skulle have på.
Lilly så ret nervøs ud.
Hun sagde jeg vil ikke være dronning der er så meget pres en forkert beslutnig og hele kongeriget vil lide under det.
Så sagde Delaila men hvis du træder rigtigt vil hele kongeriget have det fantastisk og det er din fortjeneste.
Så sagde Lilly men hvad hvis jeg fejler og ødelægger det hele så vil alle fortryde at de gjorde mig til dronning.
Delaila sagde kongen ved at du er parat ellers ville han ikke gør dig til dronning.
Tak sagde Lilly.
Så forstod Delaila noget alt det hun havde sagt til Lilly var rigtigt hun indså at hun godt selv kunne.
Men hvordan skulle hun komme tilbage til at være kronprinsesse.
Hun kom i tanke om spejlet mens Lilly sov gik hun ind på værelset hun vidste nemlig at lilly sov meget tungt.
Hun gik indtil spejlet og sagde højt og tydeligt jeg ville ønske at jeg var prinsesse igen.
Næste morgen vågnede hun hun lå i sin egen seng på sit eget værelse.
Hun skyndte sig ned til morgenmad.
Lilly sad på hendes plads hun så også meget ældre ud.
Spejlet må have gjort mig til prinsesse ikke kronprinsesse.
Hun spiste morgenmad og da hun skulle til at gå sagde deres far at de havde opdaget at det spejl på Lillys værelse var magisk men det var også farligt og man skulle være helt præcis med hvad man ønskede sig.
De ville fjerne det og smadre det.
Delaila råbte NEJ! det kan du da ikke.
Hvorfor ikke skat.
Delaila sagde fordi jeg brugte det.
Hvad sagde deres far.
Jeg var bange for at være dronning.
Så afbrød Lilly og sagde men det er jo mig der skal være dronning.
Delaila svarede kun fordi jeg ønskede ikke at være det.
Faren sagde det er der en helt enkel måde at få løst vi går op til spejlet og ønsker at alt bare bliver sig selv igen.
Da de gik op så havde tjenerne allerede smadret det delaila smed sig på knæ og græd nej nej nej.
Der faldt en lille tåre ned på glasset og de lyste rundt om hende hun sagde far mor hvad sker der.
Da det var færdigt så var spejlet en mand han havde hvidt skæg og en blå kappe og sagde du har befriet mig en ond troldmand sparede mig inde og kun en prinsesse med et rent hjerte kunne befrie mig.
Vent sagde delaila var det dig der opfyldt mine ønsker ja det var sagde troldmanden.
Delaila sagde vil du så gerne gøre alt normalt igen,
Det vil være en fornøjelse.
Han svingede sin stav og delaila blev hævet op i luften da hun kom ned havde hun en rød kjole med glimmer og gule bånd.
hendes lange hår var krøllet og hun var klar til sin kroning.
Lilly blev også hævet op og hun blev yngre.
Da delaila gik ned af gangen til sin kroning følte hun sig langt om længe parat til den.
Da hun havde fået guld kronen på vendte hun sig om og sagde jeg har været igennem meget få at nå hertil og jeg vil gøre mit bedste for det her kongerige og jeg vil hjælpe det igennem alt fare og glæde og med lidt hjælp fra mine søstre Lilly og Megan ved jeg at vi kan klare alt.
Alle klappede og Delaila følte sig som det gladeste menneske i verden.
Hun krammede sine søstre helt ind til sig og sagde jeg elsker jer.
De sagde vi elsker også dig.
YOU ARE READING
Ild Prinsessen og det magiske spejl
Fantasyen pige der ønsker sig en masse ting og det ender galt.