"Ahhhh"
Eyya terus baring di atas lantai setelah penat dengan konsert 3 jam yang berlangsung. Konsert itu 3 jam dan dia yang kena acarakan semua serta nyanyi 8 buah lagu dia sendiri."Hey, tak elok duduk sini. Eyya, bangun" Elle menggerakkan tubuh Eyya yang lesu dan kepenatan.
"I care what? It is my show. Let me take a nap first"
Ujar Eyya perlahan.Elle menggeleng. Lihat sajalah pakaian yang diragakan oleh Eyya. Seksi dan seperti lelaki. Dengan baju t-shirt yang oversized, seluar jeans koyak lutus dan tali pinggang yang tergantung sepi dekat pinggang kiri. Pelik betul.
Elle hanya mengeluh. Air ditangannya hanya dipegang saja. Langsung tidak diberi kepada Eyya. Eyya marah jika beri dia air tanpa dipinta. Nnti bila Eyya nak, dia minta.
"Oh, ya. Mana Annie?""Dia pun ada show juga. Show dekat sini juga tapi dekat Moscow"
"Ouh..." Eyya mengangguk. Selain dia, Annie juga penyanyi yang berjaya. Mulanya mereka bergerak ramai. Ada banyak ahli dalam satu kumpulan. Tapi selepas Farah keluar, sorang-sorang keluar dan akhirnya berpecah.
"Ada apa-apa yang saya terlepas?" Soal Eyya.
"Hah?"
Eyya bangun dari pembaringan. Memandang Elle dengan muka selamba derk.
"3 jam kot show saya tadi. Takde benda yang awak nak Share ke?"Elle berkerut. Cuba mengingat kembali apa yang berlaku.
"Hmmm, rasanya ada. Ouh, ada. Tadi Ain datang. Dia bawa ayam goreng. Dia dekat bilik persalinan.""Ayam goreng? Berapa ketul dia bawa?"
😑 "bukankah awak sepatutnya tanya fasal Ain dan bukannya fasal ayam goreng?"
"Ouh, yelah. Hehehe. Maaflah saya lapar sangat."
"Haa, lagi satu. Pihak penganjur nak awak stay sini bulan depan sbb ada karnival lain. Karnival tu tak lama pun. Show awak dalam 30 minit je. Lepas tu, ada artis lain pula"
Eyya menggeleng. Ish, suka hati saja.
"Kontrak tamat malam ni. Saya tak mahu.""Tapi..."
"Tell him i don't want to... Susah tahu tak bekerja dengan dia. Banyak songeh lah. Just, cakap dengan dia saya nak berehat, okey?"
Elle mengangguk.
"Awak memang nak berehat ke? Kalau ya, saya nak tanda tarikh ni supaya saya tak terlepas sign""Ya. Saya nak berehat sekejap. Nnti dah lega, saya bangun balik. Nnti saya Bagitahu dalam kereta. Saya penat"
"Ouh, wokeyh" Elle angguk.
"Nak air?"Eyya berkerut
"Udah dibilang sih saya ngga mahu itu air!!"Elle tersengih-sengih. Sajalah tu nak buat Eyya marah.
"Ain dalam bilik persalinan. Dia akan drive kita pulang. Jom""Okeyh. Bagi saya tukar baju dulu"
"Yaaaa. Pergilahh"
——————————–—
Berkerut saja muka Eyya memandu kereta itu. Ingatkan Ain yang akan bawa, dia lupa yang Elle dan Ain tak pandai bawa kereta. Tinggi Elle adalah 145cm. Macammana dia nak bawa kereta?"Aih, lebih baik kita naik saja kereta yang disediakan penganjur" Ujar Eyya perlahan
"I'm sorry. Tapi kita tak boleh balik hotel. Ain dah kemas semua barang Eyya dan Elle kat hotel. Dah hantar kat airport. Kita kena balik sekarang."
"Why?"
"You really forgot about it? Your sister's wedding sis!"
"Ouhh,,, I forgot about it." Eyya semakin berkerut mukanya. Haish. Dah penat-penat boleh pula terlupa Majlis kahwin kakak sendiri.
"Bila start?""Dalam 24 jam lagi. Cepat drive, cepat naik flight. Ni belum Kira flight delay lagi. Annie dah sampai airport 1 jam yang lepas."
"Haa, yelah. Ish, lain kali bagitahu dari tadi"
"Manalah Ain tahu. Ingat Eyya ingat"
"Halah..." Eyya berkerut. Eyya membuka spek mata ditanya lalu ditekan lagi minyak. Kereta Ferrari itu bergerak dengan sangat laju diatas Jalan raya hingga mengganggu keadaan lalu lintas.
"Eyya! Tengok Jalan!"
"Habis awak ingat saya tengah tengok apa? Kuda?"
"Ya, tahu! Ish, Eyya!!!"
"Stop it!"
Skrekkk!!!
Eyya berhenti betul-betul dihadapan pintu masuk airport. Ada beberapa lelaki yang memakai spek mata hitam sedang menunggu di luar aiport."Ah, come on! Lets go!"
"Eyya!!!!!!!!"
Terkejut Eyya dibuatnya. Dia melihat sekeliling. Ada banner yang menunjukkan mukanya dan namanya serta beberapa lelaki dan perempuan yang menjerit memanggil namanya."No..."
—————————————
"Urghhh I hate it sO much"
Keluh Eyya lalu membalut dirinya dengan menggunakan selimut.Ain senyum. Leher Eyya ada kesan gincu. Mesti sebab kena kiss dengan fan tadi. Fan perempuan lah. Kalau lelaki pakai gincu, susah nnti.
Ain mengeluarkan tisu dan mengelap leher Eyya.
"Tak bermaruahnya wanita sekarang""Janganlah. Yang disini terasa tau"
"Ouh, sorry. Memang nak suruh terasa pun"
"Awak ni...!" Eyya mengepal penumbuknya. Dia lagak seperti mahu menumbuk Ain. Namun Ain hanya bersikap selamba. Elle pula yang tiba-tiba muncul dan menghalang perbuatan Eyya.
"Calm down, Eyya. Ain, jangan mengusik. Atau Aij tukar tempat dengan saya"
"Okey, okey. Tak usik" Ain tersengih. Ain pandang disebelah kanan Eyya, kelihatan Annie yang sedang lena tidur. Penat sangatlah tu buat show.
Hm, dulu pun dia penyanyi. Dulu ada group, tapi dah berpecah. Akhirnya sekarang dia malas nak menyanyi dan hanya hidup sebagai blogger dan YouTube. Gaji banyak tau.
Lampu kapal terbang dipadam. Bermakna kapal terbang sudah mula berlepas. Beberapa saat kemudian, Eyya mengeluarkan sebotol wain yang disimpan di dalam beg nya.
"Eh, jangan!" Ain menarik botol wain itu dari tangan Eyya.
"Selagi ada Ain, selagi itu Eyya tak boleh minum. Haram still Haram. Eventho banyak duit sekalipun""So? Give my wine back!"
"No!" Ain mengangkat tangannya tinggi. Eyya cuba mencapai namun dia pendek!
Tak tahu macammana ain boleh lagi tinggi dari Eyya sedangkan masa sekolah menengah Ain kecil sangat. Ini buat Eyya nak marah saja."Ish!" Eyya berkerut sambil berpeluk tubuh. Geramnya!
"Choose, wine or club?""Both. Don't do it. Eyya masih lagi beragama Islam. Jangan bersikap seperti Eyya murtad!"
"Kalau saya murtad?"
"Eyya!!!"
Eyya senyum senget. Haa tahu pun.
"Kalau hilang seorang dari saudara awak dalam Islam, awak marah. Jadi, saya nak wine saya.""Noooo. Ada banyak lagi minuman yang lagi sedap dan lagi bermanfaat dari ini!" Marah Ain.
Ain meletakkan wain itu di sebelah kerusinya. Takut jika dipegang, airnya meleleh dan jatuh Haram"Ah, geramnya!"
"Hey, boleh senyap sikit tak? Bisinglah!" Annie menjerit dari sebelah kerusi. Ditelinganya dipasang headphone.
"Ouh, maaf"
"Ish, bising betul. Orang nak tidur pun tak senang."
YOU ARE READING
Penjara
Teen FictionEyya, seorang penyanyi terkenal seluruh dunia. Dia Islam tapi berperangai seperti kafir. Dia minum arak, pergi Kelab and etc. Dikenali diseluruh dunia, sudah tentu ada yang mahu ambil kesempatan. Sebuah agensi yang entah dari mana tiba-tiba muncul...