A legyező története

12 3 0
                                    

Egy meleg nyári este volt, történetünk két szerelmese Teddy Girl-t hallgattak.

Carlotta és Paolo, Carlotta édesapjának éttermében ismerkedtek meg, milyen érdekes Berényi Éva tanárnő is járt ebben az étteremben, természetesen a legyező megtalálása előtt.

Paolo autójából örökösen hangos zene szűrődött ki, mindenki mosolyogva nézte őket,sugárzott róluk a boldogság.

Szerették a naplementét a partról nézni, ilyenkor megálltak a parton az autójukkal. Egy pokrócot leterítettek a homokra, és ráültek.

A vendéglőből vittek magukkal ételt, készítettek innivalót és nyilvánvalóan a rádiójukat sem hagyták otthon.

Azon a meleg nyári estén is így tettek, de Paolo ajándékkal készült a lánynak, ki erről mit sem sejtett

. Buona sera signorina-t hallgattak mialatt táncra perdültek. A szám végeztévela férfiú átadott a hölgynek egy szépséges legyezőt. Carlotta rendkívül elérzékenyült könnyekbe burkolózva ölelte át kedvesét. Paolo elmesélte neki, hogy még kisgyerek korában kapta édesanyjától.

A lány édesapja azt követően pár héttel betegeskedett, így nem mentek ki a partra egy jó ideig, hiszen a férfi mellett volt a helyük. Mikor már jobban érezte magát az édesapa, a szerelmesek visszatértek a partra készítettek egy képet Carlotta és Paoloról , legyezőről. De midőn elindultak a táskából kiesett a szerelmi záloga a férfinak, és semelyikük sem vette észre.Se akkor se később.

Egy napon levél érkezett Paolot besorozták, mindenkit sokkolt a hír.Innentől kezdve nem szól többé zene az autóból, nem mennek a tengerhez, és nem fog sugárzani róluk a boldogság

Amint elérkezett az idő a szerelmesek hosszasan búcsúztak egymástól. A lány öt évig várta haza kedvesét, még akkor is, ha tudta, hogy ő már nem tér haza. Sokat gondolt rá, amibe belebetegedett, mikor érezte, hogy itt van már a vég. Eszébe jutott a legyező, mit kedvesétől kapott, de sehol sem találta. Másnap kiment arra a partszakaszra, ahol legtöbb idejüket töltötték, semmit sem talált. A legyezőt elnyelte a tenger sós vize. Carlotta másnapon elhunyt.

Húsz év után egy magyar tanár járt azon parton, miközben sétálgatott észre vett valamit a homokba fúródva, kivette és csak akkor látta mi is az. Megtalűlta a két szerelmes "kincsét", amit a lány Carlotta sosem talált meg. Berkes Éva a magyar tanárt nagyon érdekelte a története a legyezőnek, de sosem tudhatta meg.

Végül megtalálta a hotelben, ahol megszállt a képeket, amiket egyik ilyen kiruccanásukkor készítettek szerencsére hátuljára rá volt írva a nevük és a dátum.

Paolo Bernatta, Carlotta Albano 1914 .

A legyezőWhere stories live. Discover now