"woi seungwoo, mana duit lyss?" lyssa menghulurkan tangan dia dekat muka seungwoo.
"nah, 5 ringgit." seungwoo bagi dekat lyssa dan muka lyssa mula tak puas hati.
"apa ni? Mama kan bagi 20 ringgit, kenapa lyss dpt 5 je?"
"oppa nk pergi cyber cafe, ko rase 10 ringgit cukup? Dah dah pergi la" seungwoo dgn selamba suruh lyssa pergi dan sambung baca buku. Lyssa dgn rasa geram lalu masuk dlm kelas dan duduk dkt tempat dia.
"nape muka mcm fan abang abang dream tu bila dpt tahu dorang buat concert dkt tempat kecik?" tanya young yang suka sangat nct dream tu, tapi diorang mmg comel
"seungwoo tu la! Bagi aku 5 ringgit je" lyssa pun pout comel.
"entah macam mana jane boleh suka dekat dia" seulyeon pun duduk sebelah lyssa dan join conversation.
"you cakap about seunguwu aku ke?" jane pun join, haih, ramai ramai join nanti fikir buat ape la, jane ni baru pindah ke korea so dia ada la kadang mix malay dengan english
"iye la sape lagi selain abang hanat aku tu" lyssa mengejek. Cikgu Cha (bayangkan je sape yg ada nama cha : chan junho, cha eunwoo, etc) masuk ke kelas dan memulakan kelas yang sama makna dengan boring.
"wei, azelea, apa maksud 'endearment'?" seulyeon bertanya kepada azelea. Well, gais tahu ke apa maksud endearment?
"a love affection, word or phrases that express love. For example, Joshua bisik dekat telinga kau dia sayangkan kau pastu dia hug hug kau. Ha macam tu la." kata azelea, well out of all, hanya azelea tahu seulyeon suka dekat joshua. Seulyeon mula la, berangan sambil muka merah macam hippo colour pink.
"han seulyeon!" cikgu cha membaling seketul gula gula yang dia plan nak makan tapi tak jadi. Dan sasaran cikgu cha tepat, kena tepat dekat dahi seulyeon. Seulyeon terkedu, dia harap joshua tak nampak, tapi kawan kawan lain dia nampak. Minghao and Mingyu menahan ketawa terhadap seulyeon. Kesian seulyeon, korang pernah kena mcm ni? Tabah sila
______________________
Balik time la gais
2:30 p.m."nak tak lepak rumah aku?" tanya young, well dia ni jenis cool cool so dalam bilik dia, kau gali bilik dia pun takkan jumpa benda warna pink, kecuali dia punya panties.
"cool! Rumah young and dia belanja woohoo!" jane berteriak dengan gembira. Yebla sape je tak nak makanan free
"hey hey hey! Aku tak akan belanja! Mak aku bagi 20 ringgit aku dah guna 15!"
"...kau buat ape dengan duit kau young!" jane terkejut, tapi jihee of course la tak sebab dia dh biasa, kalau sorang tu bawak banyak duit, kemungkinan dia akan guna majority duit tu is 999/1000.
"aku.. umm.. beli la makanan.. pastu ada jugak la beli makanan utk hyunjin.. And ada beli some matching keychain.. So.. Yeah" young tersenyum sinis sambil memikirkan hyunjin nya.
"bila la kau nk perasan yg hyunjin tu curang dkt kau young!" jihee teriak dengan rasa risau, ye la sape je tak risau kalau kawan dia sakit akibat cheated by bf, kau rase?
"dia tak cheat dengan aku kau faham tak?" muka young mula a bit sedih sebab jihee tuduh hyunjin cheat dekat dia. Tapi, betul ke hyunjin tak cheat?
"dah dah, jom let's have some fun!" azelea pun pergi, menuju ke rumah young utk berseronok bersama.
______
Sorry lama sgt for me to update! Had a busy week so yeah! Anyways sorry kalau boring, I'll try to improve!
—irene uwu